کد خبر: ۲۹۰۱۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
پاسخ ابوترابي به تذکر کوثري:
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، نايب رئيس مجلس با اشاره به اظهارات اخير نايب رئيس مجلس آلمان گفت که وزارت خارجه با احضار سفير آلمان تذکرات لازم را بدهد .

حجت‌الاسلام ابوترابي فرد رئيس جلسه امروز مجلس پس از تذکر کوثري عضو کميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس در مورد اظهارات نايب رئيس مجلس آلمان گفت: اين تذکر به جا و صحيح است. لازم است که مسئولان وزارت خارجه نسبت به اين تذکر به طور قاطع عمل کنند و با احضار سفير کشور آلمان تذکرات لازم را بدهند.

محمد اسماعيل کوثري نماينده تهران در اين تذکر با اشاره به اظهارات اخير نايب رئيس مجلس آلمان در ديدار با عارف گفت: اين خانم که مسئوليت در کشور آلمان دارد، انگار هيچ قانوني سرش نمي‌شود.

وي خطاب به مسئولان امنيتي و سياسي گفت: اين مسئولان بايد با ارائه اطلاعات دقيق به دستگاهها و مسئولان تصميم‌گيرنده به گونه‌اي عمل کنند که اين طور موارد مشابه ديگر تکرار نشود.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاکيد کرد:‌هيات‌هاي رسمي سياسي در چهارچوب برنامه تعيين شده و پروتکل بايد عمل کنند. بنابراين سخناني مانند آنچه نايب رئيس مجلس نمايندگان آلمان اظهار داشته قطعا خارج از روابط حاکم بر دو کشور و دخالت آشکار در امور داخلي جمهوري اسلامي است که ما چنين اجازه‌اي را به کسي نمي‌دهيم که بخواهد در کشورمان دخالت کند.

کوثري همچنين از وزارت امور خارجه خواستار شد که سفير آلمان را براي ارائه تذکرات لازم احضار کند.

به گفته‌ي وي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز با حساسيت نسبت به اين مساله پيگيري‌هاي لازم را در اين راستا انجام خواهد داد.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه خطاب به نايب رئيس مجلس آلمان گفت: انگار مسئولان کشور آلمان يادشان رفته که در جنگ جهاني اول و دوم چه جناياتي را در کشورشان انجام دادند و باعث به خاک و خون کشيدن ميليون‌ها نفر شدند. اين جنايات در ذهن مردم دنيا باقي مانده است . جناياتي که توسط هيتلر و حاميانش انجام شد.

کوثري با بيان اين که در طول دوران 8 سال جنگ تحميلي، کشورهاي غربي از جمله آلمان از صدام حمايت کرد افزود: در دوران جنگ تحميلي سلاح‌هاي شيميايي و فناوري ساخت آن را به صدام و حزب بعث عراق داديد که آنها نيز از اين طريق چندين نفر از رزمندگان و چندين هزار نفر مردم بيگناه حلبچه کردستان عراق به خاک و خون کشيده و شهيد و مصدوم شدند، اين جنايات از حافظه تاريخي ملت ايران فراموش نخواهد شد.

وي تاکيد کرد: ما قطعا کوچکترين اجازه اي به مسئولان کشورهاي متخاصم با ايران را نخواهيم داد که در کشورمان با خودفروختگان مذاکره کنند، ما از مسئولان مي‌خواهيم که نسبت به اين مسائل توجه لازم را به کار گيرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها