کد خبر: ۲۹۰۱۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
مهاجم تیم ملی فوتبال گفت: «مربیگری در رئال مادرید، منچستر و تیم ملی پرتغال کارنامه او را نشان می دهد و به نظر من نباید اینطور او را مورد انتقاد قرار داد.»

به گزارش پایگاه 598، سردار آزمون درباره جام ملت های آسیا، حذف ایران، عملکرد خوب خودش، حاشیه های تیم ملی، کارلوس کی روش و برخی مسائل دیگر  صحبت هایی را انجام داد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

 

* حذف ناباورانه ایران از جام ملت های آسیا. چه اتفاقی افتاد؟

- همه ما تلاش مان را کردیم. فکر نمی کنم چیزی کم گذاشتیم اما بدشانس بودیم. اشتباه داور 80 درصد دلیل باخت ما در بازی با عراق بود. او به پولادی بیهوده کارت قرمز داد و کارمان تمام شد. فقط می توانم از مردم ایران عذرخواهی کنم و بگویم امیدوارم در مسابقات بعدی جبران کنیم.

 

* بعد از اینکه مشخص شد ایران در یک چهارم نهایی با عراق بازی می کند، خیلی ها صعود ایران را قطعی دانستند، جو اردوی تیم ملی نیز همین طور بود؟

- بله، از نظر ما هم عراق حریف آسان تری نسبت به ژاپن بود و خودمان هم فکر می کردیم صعودمان قطعی است اما قسمت نشد و بدشانسی فوتبال گریبان مان را گرفت.

 

* بعد از بازی، کی روش بسیار از داور عصبانی بود. این عصبانیت را به شما هم انتقال داد؟

- خیر. ما 80 دقیقه 10 نفره جنگیدیم و در پنالتی که همه چیز 50-50 است حذف شدیم. اتفاقا کی روش در رختکن از ما حمایت کرد و بابت این حمایت ها از او تشکر می کنم.

 

* می دانی این روزها پیشکسوتان و مربیان فوتبال ایران صحبت های تندی را علیه کی روش مطرح می کنند؟

- متاسفانه بله. به همه پیشکسوتان و مربیان فوتبال ایران احترام می گذارم اما خداوکیلی این انتقادها منصفانه نیست. هر چه باشد کی روش آدم بزرگی است. مربیگری در رئال مادرید، منچستر و تیم ملی پرتغال کارنامه او را نشان می دهد و به نظر من نباید اینطور او را مورد انتقاد قرار داد.

 

* به نظرت ماندن کی روش به صلاح فوتبال ایران است؟

- صددرصد. کی روش همیشه پشت تیم ملی بود. او یک غریبه است و به همین واسطه توهین های زیادی را به جان خرید. زمانی که خارج از ایران بودم، می دیدم که چقدر از او انتقاد می کنند اما او همیشه پشت تیم ملی ایستاد و به ما انرژی داد. صادقانه کار کرد و هیچ وقت ادعایی نداشت. امیدوارم کفاشیان و افراد دیگری که در فدراسیون و وزارت ورزش مسئولیت دارند کمک کنند تا او در ایران بماند.

 

* برسیم به بحث شخصی. اولین دیداری که در ترکیب ثابت بودی گل کاشتی. از آن گل زیبا برایمان بگو.

- من مهاجم هستم و وظیفه ام این است که گل بزنم. از همه ممنونم که حمایتم کردند و من را به اینجا رساندند. تشکر ویژه ام از کی روش است که پشت من ایستاد و این حمایت باعث افتخار من است. دستش درد نکند که به ما جوان ها بها می دهد.

 

* گل تو به قطر بازتاب های گسترده ای داشت. کی روش تو را با فن نیستلروی مقایسه کرد و بسیاری در سراسر دنیا گلت را به شیوه دنیس برکمپ ربط دادند...

- من کجا، برکمپ و فن نیستلروی کجا؟ انگشت کوچک برکمپ هم نمی شوم اما چیزی که مشخص است آینده را با خود دارم. از لطف همه ممنونم و باعث افتخارم است که با بزرگان فوتبال هلند و دنیا مقایسه شده ام.

 

* در همان بازی بارها با قطری ها درگیری لفظی داشتی و انگار چیزهایی زیر گوش تو زمزمه می کردند. درست است؟

- بله، آنها درباره خیلج فارس حرف زدند و می گفتند این خلیج مال شما نیست. در جواب به آنها گفتم خلیج فارس متعلق به کشوری است که 5 هزار سال قدمت دارد. گفتم اگر حرفی دارید به رییس جمهورتان بگویید بیاید و صحبت کند. چرا اینقدر جوسازی می کنید؟ جوابم آنقدر محکم بود که دیگر نتوانستند حرفی بزنند.

 

* درباره آن مصدومیت و اشک های نگران کننده ات هم صحبت کن.

- واقعا ترسیده بودم که مبادا ادامه جام را از دست بدهم. خیلی سخت بود اما خدا را شکر با تلاش پزشکان به بازی های بعد رسیدم اما واقعا در دیدارهای بعد نیز مصدوم بودم و خودم به مربی گفتم تعویضم کند.

 

* شایعه اختلاف تو با رضا قوچان نژاد و کریم انصاری فرد هم مطرح شد. ماجرا چه بود؟

- رضا و کریم از بهترین دوستان من هستند و نمی دانم دیگر چگونه باید این مساله را تکذیب کنم. چند بار باید بگویم ما هیچ مشکلی با هم نداریم. به خدا قسم همه ما از موفقیت یکدیگر خوشحال می شویم. فیلم بازی ها را دوباره ببینید. وقتی به قطر و عراق گل زدم در آغوش رضا و کریم قرار گرفتم. رضا هم که گل زد نزد من آمد. اینهاست که برای من ارزش دارد. این رفاقت ها دوطرفه است.

 

* داستان عکس های سلفی شما با هواداران تیم ملی هم حسابی جنجال ساخت. این مساله به استرالیا هم رسید؟

- بله، حتی گفتند سلفی ممنوع شده اما بعد از آن محمدزاده، رییس کمیته اخلاق، مصاحبه کرد و گفت مشکلی نیست. با این حال یک مساله ای وجود دارد؛ وقتی یک خانواده پیش من می آید و می خواهد عکس بگیرد مخالفت کنم؟ آن وقت نمی گویند سردار مغرور شده است؟ من با هر کسی می خواست عکس گرفتم و واقعا نمی توانستم به کسی نه بگویم.

 

* ماجرای پست های مکرر تو در اینستاگرام چیست؟

- من همیشه دوست دارم با هوادارانم در ارتباط باشم اما متاسفانه اینستاگرام در ایران هنوز جا نیفتاده است. می بینید که امیر قلعه نویی به بازیکنانش می گوید اینستاگرام را تعطیل کنید. زمانی که کودک بودم همیشه آرزو داشتم علی دایی و امیر قلعه نویی را از نزدیک ببینم و بدانم آنها در این لحظه چه کاری انجام می دهند. برای این کار باید به هتل یا محل تمرین می رفتم که با توجه به حضورمان در شهرستان همیشه میسر نبود. الان با اینستاگرام این مشکل حل شده و به همین علت همیشه دوست دارم به هوادارانم ابراز علاقه کنم.

 

* حتما شنیده ای سعید معروف به تازگی با تیم زنیت کازان قرارداد بسته است. او گفته برای حضور تو در روسیه لحظه شماری می کند.

- باعث افتخارم است سعید را ببینم. او بهترین پاسور دنیاست و امیدوارم شرایط مهیا شود و به کازان بروم تا او را ببینم اما فعلا حضورم در روسیه قطعی نیست.

 

* از حرف هایت اینطور پیداست که جدایی ات از روبین کازان قطعی شده، درست است؟

- نه، هنوز چیزی مشخص نیست اما مسئولان باشگاه به من گفته اند که پیشنهادهایی داری و احتمال جدایی وجود دارد. نمی دانم تکلیفم چیست. هر چه قسمت باشد همان می شود.

 

* یعنی پیشنهاد آرسنال هم جدی نیست؟

- واقعا نه. هنوز هیچ تیمی به طور رسمی با من مذاکره نکرده است. فعلا هم نمی خواهم به این مساله فکر کنم چون همه چیز بر عهده باشگاه روبین کازان است. الان در راه گنبدکاووس هستم تا با خانواده ام دیدار کنم. نیاز به استراحت دارم.

 

* حرف خاصی باقی نمانده است؟

- از همه کسانی که مرا مورد لطف خود قرار دادند تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم پاسخ محبت هایشان را بدهم.

کاپ

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها