کد خبر: ۲۹۰۱۹۱
زمان انتشار: ۱۹:۲۱     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
وبلاگ انقلاب سوم

وبلاگ انقلاب سوم نوشت: اینترنت٬‌ شبکه های اجتماعی٬‌ سایت ها و خبرگزاری های مجازی٬‌ ارتباطات سهل الوصول اینترنتی٬ ایمیل و اطلاع رسانی های آن لاین٬‌ همه و همه ابزارهایی هستند برای بررسی٬ شناخت و هدایت افکار مردم.

 

این نوع از رسانه که بردی بسیار وسیع تر از مجلات٬ روزنامه ها ٬ تلویزیون و شبکه های ماهواره ای دارند جدیدترین نوع رسانه هستند که عموماً بر روی افکار طبقه ی متوسط به بالای هر جامعه ای تمرکز می کنند تا افکار آنها را خوانده و به مسیری که سازندگان این رسانه ها می خواهند هدایت کنند. در این رسانه به راحتی می توان شایعات را گسترش داد٬ راست و دروغ را به هم آمیخت٬ افکار عمومی را به بازی گرفت و آنها را به رسیدن به نتیجه ی دلخواه هدایت کرد. نمونه ی بارز آن را می توان در اثر گذاری این رسانه ها در انقلاب های مخملی کشورهای اکراین٬ گرجستان٬ قرقیزستان و اغتشاشات بعد از انتخابات سال 88 ایران به روشنی یافت. اعتراف صریح هیلاری کلینتون وزیر وقت امور خارجه امریکا نسبت به درخواست از توییتر برای به تعویق انداختن تعمیرات دوره ای و جلوگیری از تعطیلی آن برای ارتباط بهتر مخالفان و هزینه ی 400 میلیون دلاری برای گسترش و دسترسی بهتر این شبکه ها در ایران از این دست است.

در واقع قدرت های استکباری با ناامید شدن از برخورد سخت با حکومت های مخالف و به زعم آنها سرکش٬ به دلایل مختلف از جمله هزینه های بالای اقتصادی و سیاسی به رویکردی جدید در عرصه جنگ رو آورده اند که آن را جنگ نرم نامیده اند. این قدرت ها با کنترل افکار مردم و هدایت آنها به سمت و سوی دلخواه آنها را به دشمنی از درون برای حکومت مخالف خود تبدیل می کنند و در واقع مردمی که می توانند قوای حکومت مخالف در جنگ سخت باشند٬‌ناخواسته سرباز قدرت استکباری در درون حکومت مخالف می شوند و این بسیار بدتر از کشتن نیروی حریف در جنگ سخت است. چرا که یکی از نیروی حریف کاسته و به نیروی خودی بدل شده است.

 

در این صورت حکومت کاری جز فیلتر کردن این رسانه و محدودسازی آن نمی تواند انجام دهد که این خود به بکارگیری روش های غیر معمول و مقاومت بیشتر استفاده کنندگان از این رسانه می انجامد.

اما در جنگ رودررو وقتی یک طرف سلاح کافی و امکانات مناسب در اختیار ندارد چه می تواند بکند؟ در جنگ تحمیلی زمانی که اولین نیروی توپخانه سپاه تشکیل شد٬‌توپی برای شلیک به دشمن وجود نداشت. اما به زودی و با غنیمت گرفتن تعدادی توپ از دشمن این مشکل برطرف شد و در واقع سپاه با گرفتن اسلحه ی دشمن و استفاده از امکانات او اولین شلیک ها به سمت دشمن را با سلاح خود او انجام داد.

حال مدتی است که این شیوه را بچه های مومن و انقلابی در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند که بسیار موفقیت آمیز بوده و به خوبی ضربات مناسبی را به دشمن وارد ساخته است. راه اندازی کمپین های مختلف در موضوعات حساس بین المللی چون جنگ غزه٬ اعتراض به کاریکاتورهای موهن٬‌ روشنگری در مورد هولوکاست و حمایت از پیامبر اعظم و ... از جمله این فعالیت ها بوده اند. اثر گذاری این فعالیت ها بر روی دشمن را می توان به بسته شدن صفحات این فعالیت ها در شبکه های اجتماعی از سوی صاحبان این رسانه ها دید که به اسلحه ای مرگبار برای خود آنها تبدیل شده است.

وقتی که دروغ٬ شبهه سازی٬ قلب واقعیت٬ مواضع ناحق٬ ایده های شیطانی و روش های نادرست در این رسانه ها به خوبی بر روی افکار عمومی تاثیر گذار است٬ نیل به حقیقت٬ ارائه واقعیت٬‌بیدارسازی نسل ها٬ ارائه افکار الهی و نشان دادن راه مستقیم٬ تمیز حق از باطل چگونه اثری بر روی افکار عمومی خواهد گذاشت؟

حال رهبر معظم انقلاب تاکتیک جدیدی را در این مبارزه نرم آغاز کرده اند و با اسلحه ی دشمن٬ مستقیم قلب او را هدف گرفته اند. قلب هر جامعه و حکومتی نسل جوان و جویای حقیقت آن هستند. نسلی که پرسنده و مطالبه گر است و می تواند حق و حقیقت را از میان کوهی از دروغ و دغل بیرون کشد. حضرت امام خامنه ای با نوشتن نامه ای در شبکه های مجازی٬ که رسانه های استکبار با بهت و حیرت آن را نامه ای سرگشاده توصیف کرده اند٬ خطاب به نسل جوان غربی آنها را به کشف حقیقت از میان ساخته های دروغین رسانه ای سردمدارانشان تشویق و ترغیب کرده اند. این نسل اگر بیدار شود و به کشف حقیقت نائل٬ آنگاه خود بزرگترین دشمن برای سردمداران زر و زور و تزویر و مستکبران عالم خواهد شد. دشمنی که از درون هیمنه ی این قدرت های استکباری را متزلزل و سست خواهد کرد. دشمنی که با حقیقت بیدار شده و دیگر نخواهد خفت.

 

 

اکنون فرمانده راه را به افسران جنگ نرم خود نشان داده اند. حال بر عهده ی همه ی افسران و سربازان این جنگ است تا با حضور فعال و قدرتمند در شبکه های اجتماعی امریکاییان و اروپاییان این دستور حمله را لبیک گفته و به جذب نیرو از عناصر افکار عمومی دشمن با سلاح خودش بپردازند و حق و حقیقت را از میان موج های رسانه ای دروغ و تزویر به جامعه ی مستضعف فکری غرب نشان دهند و این می تواند مقدمه ای برای آماده سازی افکار عمومی مردم دنیا برای ظهور آخرین منجی باشد که خداوند خوش فرموده است:

والعاقبه للمتقین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
waogexso
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
جدیدترین اخبار پربازدید ها