کد خبر: ۲۹۰۳۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
مسابقات ليگ برتر بعد از 50 روز تعطيلي روز پنجشنبه و جمعه اين هفته برگزار مي‌شود.
به گزارش پایگاه 598، هفته هجدهم ليگ برتر فوتبال بعد از 50 روز تعطيلي به خاطر تيم ملي از پنج‌شنبه اين هفته دوباره از سر گرفته مي‌شود. مسابقات اين هفته بعد از ناکامي تيم ملي در جام ملت‌هاست. در اين هفته امکان تغيير در صدر جدول هم وجود دارد و 4 تيم نفت تهران، سپاهان، فولاد و تراکتورسازي در کورس صدرنشيني قرار دارند. نگاهي به اين رقابت‌ها مي‌اندازيم:
نفت مسجد سليمان - پيکان؛ نبرد دارا و ندار
نفت مسجد سليمان تيمي که هواداران پر شور زيادي دارد اما پول ندارد! ميزبان تيمي پول‌دار و بدون هوادار است. نفتي‌ها براي اينکه به بقا در ليگ برتر اميدوار بمانند بايد پيروز شوند و به همين دليل با تمام قدرت و انتحاري بازي خواهند کرد. پيکان هم با صمد مرفاوي به دنبال رسيدن به رتبه‌هايي بالاتر در جدول است. فاصله دو تيم در جدول ليگ 2 پله است و از نظر امتيازي اما پيکان 18 امتيازي، 4 امتياز بيشتر از نفت دارد ولي اگر در اين مسابقه بازنده شود وضعيتش در جدول سخت‌ خواهد شد.
گسترش فولاد تبريز- سايپا؛ تلاش نارنجي‌ها براي حفظ پله ششم
گسترش 16 امتيازي در رده سيزدهم جدول است و اگر کمالوند بتواند در اين مسابقه خانگي پيروز شود مي‌تواند تا حدي خود را از انتهاي جدول جدا کند اما حريف آنها تيمي بي‌حاشيه و آماده است. نارنجي‌پوشان کرجي براي اينکه در رده ششم باقي بمانند بايد در اين مسابقه پيروز شوند مساوي هم ممکن سايپا را از رده ششمي پايين‌تر بياورد.
صباي قم - پديده؛ کم تماشاگر و بي‌حاشيه
اين بازي هم تماشاگر زيادي نخواهد داشت صباي قم براي يک برد خانگي تلاش مي‌کند و تيم پديده هم براي نباختن به قم سفر مي‌کند. دو تيم طرفدار زيادي ندارند و اين مسابقه بعيد است حاشيه زيادي هم داشته باشد. بايد ديد دو تيم بعد از تعطيلات 50 روزه چقدر تغيير کرده‌اند؟
ذوب آهن- پرسپوليس؛ نبرد انتقامي پرسپوليسي‌ها
ذوب آهن در جام حذفي پرسپوليس را در تهران شکست داد و حذف کرد و اکنون نوبت به پرسپوليس است که هم انتقام اين شکست را بگيرد و هم دوباره در ليگ برتر خودي نشان بدهد اما شکست دادن تيم بي‌حاشيه و سختکوش ذوب آهن آن هم در اصفهان سخت است آن هم ذوب آهني که اکنون فيناليست جام حذفي است. دو تيم در ليگ برتر يک امتياز اختلاف دارند و پرسپوليس 22 امتيازي در رده هشتم و يک پله بالاتر از ذوب آهن است. گل‌محمدي به خوبي پرسپوليس را مي‌شناسد و تيمش هم قبل از تعطيلات ليگ اوج گرفته بود. پرسپوليس نسبت به نيم فصل اول چند تغيير داشته و بازيکناني مثل تادو، بابک حاتمي را جذب کرده است. شايد اين مسابقه يکي از پرتماشاگرترين مسابقات هفته هجدهم شود. نبرد سرخپوشان تهراني و سبزپوشان اصفهاني با سرمربياني پرسپوليسي مي‌تواند از نظر فني هم بازي زيبايي شود.
ملوان - تراکتورسازي؛ نبرد در مرداب براي بقا
ملوان آخرين تيم جدول ليگ است و براي بقا بايد سه امتياز اين مسابقه خانگي را بگيرد ولي حريف آنها تيم سرخپوش تبريزي است که در رده سوم قرار دارد و در صورت لغزش سپاهان و نفت شانس رسيدن به صدر جدول را دارد. فيروز کريمي به ملوان آمده تا شايد بتواند اين تيم را نجات بدهد البته او هم يکي دو روزي به دليل مشکلات مالي قهر کرد و رفت ولي باز به ملوان برگشت. اگر کريمي بتواند در اين مسابقه تراکتورسازي را شکست بدهد هواداران دو آتشه ملوان را خوشحال و اميدوار به آينده خواهد کرد ولي شاگردان خطيبي براي باخت به انزلي نمي‌روند. جدال در مرداب انزلي براي بازيکنان تراکتورسازي نبردي سخت خواهد بود.
نفت تهران - استقلال خوزستان؛ منصوريان مقابل آبي‌هاي اهواز
عليرضا منصوريان توانسته به خوبي از تيم بدون هوادار نفت يک تيم مدعي بسازد که بالاتر از بسياري از تيم‌هاي پرمهره و پرهوادار قرار بگيرد. نفت اگر بتواند استقلال از نوع خوزستان را شکست بدهد همچنان در صدر باقي خواهد ماند مگر اينکه آبي‌هاي اهواز بتوانند از تيم منصوريان امتياز بگيرند که در آنصورت رقابت در صدر جدول داغ‌تر خواهد شد. منصوريان که در شکست دادن استقلال تخصص دارد اين مرتبه شايد بتواند استقلال از نوع خوزستاني‌اش را شکست بدهد.
فولاد خوزستان - راه آهن؛ برد آسان سرخپوشان اهواز؟
فولاد در تعطيلات ليگ تمرينات خوب و بي‌حاشيه‌اي را پشت سر گذاشت و مي‌خواهد همچنان در کورس قهرماني بماند. فولاد 31 امتيازي در رده چهارم قرار دارد ولي راه آهن تعطيلات پرحاشيه‌اي داشت و حميد استيلي از اين تيم رفته و علي لطيفي جانشينش شده است با اين حال به نظر مي‌رسد که فولاد خوزستان براي گرفتن سه امتياز اين بازي خيلي کار سختي ندارد مگر اينکه راه آهن واقعا بتواند شگفتي‌ساز شود و در اهواز سه امتياز از فولاد بگيرد که بعيد است.
استقلال - سپاهان؛ دربي ايراني
اين مسابقه يکي از حساس‌ترين بازي‌هاي هفته است. سپاهان اگر بتواند در ورزشگاه آزادي سه امتياز از آبي‌پوشان تهراني بگيرد در آنصورت همچنان در کورس قهرماني باقي خواهد ماند و اگر نفت تهران هم امتياز از دست بدهد بعيد نيست سپاهان در تهران صدرنشين شود اما امير قلعه‌نويي به هيچ عنوان نمي‌خواهد ليگ را با شکست آغاز کند حتي اگر 5 بازيکن ملي‌پوشش را 50 روز در اختيار نداشته است. بنابراين حساسيت در اين بازي به اوج مي‌رسد استقلال اگر سه امتياز را از سپاهان بگيرد همچنان در 5 ضلعي مدعيان قهرماني باقي خواهد ماند. آبي‌پوشان بعيد است در اين مسابقه هاشم بيک‌زاده را در اختيار داشته باشند و شايد برخي از بازيکنان ملي‌پوش مثل اميرحسين صادقي هم نيمکت نشين شوند. نکته قابل تامل اين بازي نبرد دو مربي سابق تيم ملي است. امير قلعه‌نويي که خودش سرمربي تيم ملي بود و حسين فرکي که سال‌ها به عنوان دستيار برانکو روي نيمکت تيم ملي حضور داشته است. نبرد زرد و آبي در تهران مي‌تواند يکي از جذاب‌ترين مسابقات اين هفته هم باشد. مسابقه‌اي که مي‌توان آن را دربي ايراني دانست.
هفته هجدهم-هفته تکريم مقام رسالت حضرت محمد (ص) رحمت للعالمين و محکوميت توطئه صهيونيستي اسلام ستيزي و توهين به مقام پيامبر خاتم
پنجشنبه 9 بهمن 1393
نفت مسجد سليمان – پيکان- ساعت 15- شهيد بهنام محمدي
گسترش فولاد –سايپا- ساعت 15- اختصاصي گسترش تبريز
صبا - پديده خراسان- ساعت 15:30- يادگار امام
جمعه 10 بهمن 1393
ملوان – تراکتورسازي-ساعت 15- تختي انزلي
ذوب آهن – پرسپوليس- ساعت 14:30 - فولاد شهر
فولاد‌ خوزستان -راه آهن-ساعت 17:15 - غدير اهواز
نفت تهران - استقلال‌خوزستان-ساعت 15- تختي تهران
استقلال تهران – سپاهان-ساعت 16:55- آزادي تهران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها