کد خبر: ۲۹۰۴۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
يک عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي جوابيه مهدي هاشمي به نطق مورخ 9 دي‌ماه 1393 حميد رسايي در مجلس شوراي اسلامي را بر اساس ماده 78 آيين‌نامه‌ داخلي مجلس قرائت کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، متن اين نامه که توسط حجت‌الاسلام سبحاني‌نيا قرائت شد به شرح زير است:

1-آقاي رسايي در حالي در خصوص پرونده اينجانب اظهارنظر کرده است که قاعدتا نبايد به کليه مستندات، دفاعايت و مفاد پرونده که تقديم دادگاه شده دسترسي داشته باشد، لذا اين گونه اظهارنظر بي‌انصافي و مخالف عدالت است.

2-به استناد فرمايشات مقام معظم رهبري در خطبه نماز جمعه 29 خرداد 88 هر کس هر ادعايي کرد بايد در مجاري قانوني خودش اثبات شود و قبل از اثبات نمي‌شود اينها را رسانه‌اي کرد و در فراز ديگري مي‌فرمايند «روشي را در پيش گرفتند براي متهم کردن يکديگر و اين چيز خوبي نيست، دل ما را تاريک و فضاي زندگي ما را ظلماني مي‌کند»

3- آقاي رسايي در نطق خود استناد به مطالبي کرده است که مستند آن ادعاهاي اشخاص متهم فراري، هتاک به نظام جمهوري اسلامي ايران و مقام معظم رهبري و رسانه‌هاي معاند بود.

مقام معظم رهبري در همين خطبه اعلام کردند «اين فضا فضاي درستي نيست، خارجي ها و بيگانگان تعريض‌هاي مغرضي عليه کسي يا کساني مي‌زدند يا ادعاها مي‌کنند که اينها فلان جا خيانت کردند، خطا کردند و ما هم عين همان‌ها را پخش مي‌کنيم، اين ظلم است و اين مورد قبول نيست»

رسانه‌هاي بيگانه کي دلشان براي ما سوخته است؟ کي خواسته‌اند حقايق در مورد ما روشن شود که در اين مورد بيايند حقيقت را گفته باشند؟ رسانه‌هاي بيگانه و رسانه‌هاي مغرض انگليسي شاهد برايش بياوريد، تهمت زدن به يک شخص گناه است.

من و دو وکيل مدافعم طي جلسات متعدد دادرسي دفاعيات خود را بيان کرده‌ايم و اگرچه ممکن است در برخي موارد اعتراضات جدي داشته باشيم اما به احترام قوه قضاييه و دادگاه و الزامات فوق سکوت کرده‌ايم.

مکررا از دادگاه تقاضا کرديم تا زمينه علني بودن دادگاه و پخش مستقيم از صدا و سيما فراهم شود تا ابهاماتي که آقاي رسايي دائما مطرح مي‌کند را مطرح کنيم. اما دادگاه تصميم ‌گرفت جلسات غيرعلني باشد لذا توصيه و رعايت انصاف مي‌کنم و مي‌خواهم از فشار به دستگاه قضا دست بردارند و بگذارند دادگاه کار خودش را انجام دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها