کد خبر: ۲۹۰۵۸۶
زمان انتشار: ۲۱:۲۸     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
کارشناس داوري فوتبال ايران مي‌گويد تيم داوري ايران با نهايت شايستگي توانست قضاوت در فينال جام ملت‌هاي آسيا را به دست آورد.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از ایسنا، محمد فنایی انتخاب علیرضا فغانی را برای قضاوت دیدار فینال جام ملت‌های آسیا افتخاری برای ورزش ایران دانست و گفت: خوشحالم که علیرضا فغانی در نهایت به حق خود رسید و حالا در فینال جام ملت‌های آسیا سوت می‌زند و با این موفقیت قطعا او را به عنوان یکی از داوران شایسته جام جهانی 2018 خواهیم دید.

او افزود: به نظرم فغانی حتی در جام جهانی برزیل نیز می‌توانست به عنوان داور وسط دیدارهای مختلفی را قضاوت کند ولی با توجه به لابی‌هایی که وجود داشت این اتفاق رخ نداد اما حالا فغانی در مهم‌ترین رویداد فوتبال آسیا به عنوان داور وسط حضور دارد.

این کارشناس داوری فوتبال ایران با بیان اینکه فغانی با اتکا به تلاش خود توانست قضاوت در دیدار فینال را بر عهده بگیرد، گفت: عملکرد قابل توجه فغانی در دیدارهای قبلی سبب شد تا در نهایت AFC او را به عنوان بهترین گزینه قضاوت دیدار فینال انتخاب کند.

فنایی اضافه کرد: نباید فراموش کرد فغانی در حالی قضاوت در فینال جام ملت‌ها را به دست آورد که داورانی چون ایرماتوف، ویلیامز و شکرالله در این تورنمنت حضور داشتند. فغانی در حال حاضر یک سر و گردن بالاتر از تمامی داوران آسیایی است.

او به قضاوت‌های فغانی در جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و گفت: قضاوت دیدار ژاپن و امارات یکی از بی‌نقص‌ترین قضاوت‌های جام ملت‌های آسیا بود. فغانی از همان ابتدا عزم خود را برای قضاوت در دیدار فینال جزم کرده بود و در نهایت هم به آن رسید.

این کارشناس داوری فوتبال ایران خاطرنشان کرد: حضور فغانی به عنوان داور فینال جام ملت‌های آسیا انگیزه‌ای برای سایر داوران جوان ایرانی است. باید از استعدادهای داوری ایران حمایت شود تا شاهد حضور داوران برجسته دیگری هم باشیم.

فنایی با اشاره به حضور فغانی در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: قضاوت‌های فنایی سبب شد تا حضور او را در جام جهانی 2018 شاهد باشیم. فغانی در حال حاضر به عنوان داور نخست آسیا عملکرد بسیار خوبی دارد و امیدواریم این مسیر را به خوبی ادامه دهد.

او ادامه داد: توانمندی فغانی سبب شد تا حتی لابی‌های احتمالی ایران برای حضور یک داور عرب در فینال جام ملت‌ها نیز کارگر نباشد و این فغانی باشد که قضاوت در فینال جام ملت‌ها را به دست آورد.

فنایی با اشاره به برخی هجمه‌های داخلی به داوران گفت: کسانی که این همه انتقاد و هجمه را به داوران ایرانی وارد می‌کنند باید نگاهی به موفقیت‌های این داوران در سطح فوتبال جهان بیندازند.

این کارشناس داوری ایران تصریح کرد: باید به داوران احترام ویژه‌ای قائل شویم و قضاوت‌های داوران در فوتبال ایران را بپذیریم و به آن احترام بگذاریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها