کد خبر: ۲۹۰۷۲۰
زمان انتشار: ۲۳:۲۵     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
نایب‌رئیس اتاق مشترک ایران و چین با بیان اینکه ۳۰ درصد کالاهای لوکس دنیا در سال ۲۰۱۳ از سوی چینی‌ها خریداری شده است، گفت: درخصوص تجارت ایران و چین نقطه ضعف‌هایی وجود دارد که ربطی به تحریم‌ها هم ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛ مجیدرضا حریری در همایش کاربردی تجارت ایران و چین گفت: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم دولت ارتباط مناسبی را با کشورهای مختلف دنیا برقرار کرده و بخش خصوصی نیز در سایه همین ارتباط مناسب از جایگاه ویژه‌ای برای دولت برخوردار است.

نایب‌رئیس اتاق مشترک ایران و چین افزود: در این ارتباط ایران و چین روابط مناسبی را با یکدیگر برقرار کرده است اما در مورد تجارت با چین نقطه ضعف‌هایی وجود دارد که البته ربطی هم به تحریم ندارد.

وی تصریح کرد: فرهنگ چین به لحاظ مراودات اجتماعی باید مورد مطالعه قرار گیرد چراکه سوءتفاهمات بسیاری میان دو کشور به چشم می‌خورد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۲۰۰۷ اتاق ایران و چین سمیناری را برگزار کرد که در آن به بیان چالش‌های صادراتی ایران به چین بپردازد چراکه برای اکسفو شانگهای که یک رویداد مهم تجاری و فرهنگی برای ایران به شمار می‌رود به دنبال یک تاجر ایرانی بودیم که بتواند فرش ایرانی را در این نمایشگاه عرضه کند که متاسفانه هیچ تاجری حاضر نشد تا یک میلیون دلار برای حضور در این حوزه هزینه کند.

به گفته حریری در نهایت یک تاجر ایرانی مقیم ژاپن این مسئولیت را پذیرفت و سود خوبی نیز عاید وی شد بنابراین بازار چین فرصت مناسبی برای تجار ایرانی است.

نایب‌رئیس اتاق مشترک ایران و چین ادامه داد: چین در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۰ درصد از اجناس لوکس دنیا را خریداری کرده و به همین دلیل فرش ایرانی می‌تواند در سبد خرید ثروتمندان این کشور نقش موثری داشته باشد.

حریری از برگزاری سمینار سرمایه‌گذاری و تجارت در ۳ شهر مهم چین از سوی اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین در خردادماه سال ۹۴ خبر داد و گفت: امیدواریم این سمینارها بتواند زمینه را برای تولید و سرمایه‌گذاری کالا افزایش دهند چراکه ایران مزیت‌های بسیاری از جمله انرژی و نیروی کار ارزان دارد که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط تجاری با دو کشور باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها