کد خبر: ۲۹۰۷۳۱
زمان انتشار: ۲۳:۳۱     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کشور در پاییز یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران که در پاییز ۱۳۹۳ جمع‌آوری شده است، نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در کل کشور ۳۷.۳ درصد بوده که این شاخص در بین مردان ۶۲.۹ و در بین زنان ۱۱.۸ درصد محاسبه شده است.

همچنین نتایج نشان می‌دهد درصد جمعیت فعال ۱۰ ساله و بیشتر در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری است؛ به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در نقاط روستایی ۳۸.۶ درصد و در نقاط شهری ۳۶.۳۹ درصد بوده است.

شاخص نرخ بیکاری هم نشان می دهد در فصل پاییز نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در کل کشور ۱۰.۵ درصد بوده که این شاخص در بین مردان ۸.۷ درصد و در بین زنان ۲۰.۳ درصد محاسبه شده است.

نرخ بیکاری در نقاط شهری بیشتر از نقاط روستایی است؛ به طوری که نرخ بیکاری در نقاط شهری ۱۱.۷ درصد و در نقاط روستایی ۷.۴ درصد است.

بیشترین نرخ بیکاری هم در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با ۲۶.۴ درصد است.

بررسی این شاخص در بین مردان و زنان نشان می دهد همین گروه سنی در بین مردان با ۲۲.۲ درصد و در بین زنان با ۴۵.۵ درصد بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.

بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر نشانگر این است که این شاخص در پاییز امسال نسبت به پاییز پارسال یک درصد افزایش یافته است.

این نرخ در نقاط شهری ۱.۲ درصد و در نقاط روستایی ۰.۴ درصد افزایش یافته است. همچنین در بین مردان ۰.۸ درصد و در بین زنان ۲.۲ درصد افزایش یافته است.

نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در پاییز نسبت به تابستان ۰.۲ درصد افزایش یافته است.

این شاخص در نقاط شهری هیچ گونه تغییری نداشته و در نقاط روستایی ۰.۵ درصد افزایش یافته است. همچنین تغییرات این نرخ در بین مردان ۰.۲ درصد افزایش و در بین زنان نیز ۰.۱ درصد کاهش یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها