کد خبر: ۲۹۱۹۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش 3/ ايمان مبعلي، شريفات و ميلاد ميداوودي با 4 گل بهترين گلزنان اين دربي هستند.
نبرد سرخابي هاي اهواز نمونه کوچکي از دربي تهران است، استقلالي‌هاي اهواز خود را شعبه‌اي از استقلال اورجينال مي دانند اما فولادي‌هاي سرخ پوش خير !
نبرداين دو تيم روزگاري آنقدر حساس بود که در ورزشگاه پير تختي جاي سوزن انداختن نبود حال باهم نگاهي گذرا از آن روزها تا به امروز مي اندازيم:
بعد از فصل اول ليگ برتر که فولاد تنها نماينده خوزستان بود، در فصل دوم استقلال اهواز به ليگ برتر پيوست و داستان پرهيجان دربي اهوازي ها شروع شد. در اولين دربي اهواز در ليگ برتر فولاد موفق شد با دو گل رضا استواري به پيروزي برسد و تک گل داوود حقي مانع از شکست استقلالي هانشد. بازي برگشت هم فولاد برد تا رفت و برگشت توانسته باشد آبي ها را مات کند و شيريني برد دربي را براي خود اختصاصي کند.
در ليگ سوم بازهم اين دوتيم به مصاف هم رفتند ، اما هر دو بازي با تساوي دو بر دو به پايان رسيد.ايمان مبعلي ستاره نوظهور آن روزهاي فولاد توانست سه گل به استقلال بزند تا شعار" مبعلي ريوالدو" روي زبان ها بيفتد.
شهرآورد اهواز درليگ چهارم قصه ي متقاوتي داشت و استقلال بازي رفت را با 3 گل خليفه اصل ، يداللله اکبري و دغاغله در مقابل تک گل لفته حميدي برد تا طعم شيرين برد در دربي را چشيده باشد.لفته که گلش دربازي رفت هيچ اثري نداشت در بازي برگشت دو گل سه امتيازي زد تا روي سکوها بيشتر از قبل محبوب شود. قهرماني فولاد در اين فصل نويد روزهاي خوب گذشته را براي فوتبال خوزستان مي داد اما تقدير جور ديگر نوشته شده بود.
درليگ پنجم فولاد آمده بود بازي را ببرد و با دوگل کعبي و مبعلي از استقلال جلو افتاد اما با شاهکار فريدون فضلي بازي به تساوي کشيده شد و در ادامه عيدي زاده و آدريانو آلوز برتري 4 بر دو را رقم زدند.دربازي برگشت مي رفت تا برگشت فوق العاده به بازي براي استقلالي ها تکرار شود ، بازهم فولاد با دو گل جلو افتاد و استقلال آن را به تساوي کشاند اما اين بار قصه براي فولاد شيرين شد و نادر احمدي گل پيروزي را زد.
ليگ ششم صاحب اصلي شعار" واويلا واويلا " تک گل برتري استقلال را زد ، او کسي نبود جز ميلاد ميداوودي ! کسي که نشان داده راه گل زدن به فولاد را خوب بلد است . اما بازي برگشت اولين و آخرين صفر- صفر تاريخ دربي اهواز در ليگ برتر به وقوع پيوست چيزي که در مدل تهراني اين دربي تا دلتان بخواهد ديده ايم و يحتمل خواهيم ديد ! در انتهاي اين فصل با اشتباه داوري خداداد افشاريان و گرفتن يک گل اشتباه براي مس کرمان، هم باعث شد استقلال اهواز به مقام دوم برسد و هم علي دايي هميشه معترض جام را با سايپا بالاي سر ببرد.
فولاد نيز با مربيگري مايلي کهن به همراه راه آهن به دسته يک سقوط کرد ولي اين دليل نشد تا دربي به خواب يکساله برود و آن ها در جام حذفي به هم برخورد کردند و پس از يک 4-4 در وقت معمول فولاد موفق شد در ضيافت پنالتي ها بازي را به سود خود به پايان ببرد.
در فصل هشتم فولاد بعد از خريد سهميه تيم فولاد نوين اصفهان به ليگ برتر بازگشت و اين دربي ادامه يافت و در اين فصل سهم هرکدام از تيم ها سه امتياز شد ، بازي رفت براي استقلال اهواز و بازي برگشت فولاد ! اين دو تيم باز هم در جام حذفي به هم خوردند و اين بار گل شريفات جوان باعث شد در همان 90 دقيقه کار تمام شود و فولاد صعود کند.
فصل نهم فصل کابوس بار استقلال اهواز بود، نتايج ضعيف و بازي هايي که خبري از فوتبال برزيلي خوزستاني ها در آن نبود، باعث شد استقلال سقوط کند. پاسکاري استقلال بين مربيان از باقري نيا و خداداد گرفته تا هاشمي نسب و فيروزي و احمدزاده فايده اي نداشت و نهايت اين پاسکاري پرچم بالاي ليگ برتر بود که نشان مي داد استقلال اهواز ديگر جايي در ليگ برتر ندارد.
اما بعد از سقوط استقلال اهواز از ليگ برتر و سپس ادامه شيب تند عقب‌گرد و رفتن به دسته دوم طرفداران چند ده هزار نفري اين تيم پراکنده شدند و اين شکست مديريتي باعث شد جوانان اهوازي به سمت فولاد بروند .
بازي زيبا و تماشاگر پسند فولادي ها باعث شد ، اهوازي ها بيشتر به اين تيم گرايش پيدا کنند و طرفدارانشان را زياد و زيادتر کنند.بعد از رفتن استقلال اهواز به دسته دوم، گروه ملي با خريد سهميه يک تيم تهراني تعداد نمايندگان خوزستان را در ليگ دسته اول يکي بيشتر کرد و براي انتخاب نامش استراتژي جالبي براي جذب هوادار خرج دادند و نام تيمشان را گذاشتند استقلال صنعتي خوزستان !
آن ها بعد يک سال با توجه به ماجراهاي صعود شهرداري تبريز، به ليگ برتر صعود کردند تا باز هم دربي اهواز برقرار باشد. ويسي که روزگاري در کسوت مربيگري کنار فرانچيچ دربي اهواز را تجربه کرده بود حال بايد مقابل فولاد قرار مي گرفت ، اما ويسي دوبازي رفت و برگشت را به فولاد باخت تا جلوي تيم سابقش دراهواز ناکام باشد و شش امتياز را به فولادي ها تقديم کند.
در بازي رفت اين فصل و در حالي که ديگر خبري از ورزشگاه پر از هوادار دو تيم نبود ، فولاد توانست با تک گل وکيا در حضور تنها 1567 تماشاگر پيروز ميدان باشد.اما بايد ديد قصه ي دربي اين هفته چگونه نوشته خواهد شد ، آيا اسکوچيچ بازهم پيروز خواهد شد و يا ويسي انتقام سه شکست پياپي را خواهد گرفت ؟

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها