کد خبر: ۲۹۲۲۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
محمدتقی فهیم از منتقدان سینمای ایران که به دلیل تصادف چندی پیش امسال امکان حضور در جشنواره فیلم فجر را ندارد، اعلام کرد خبرها را پیگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، محمدتقی فهیم که اواخر آذرماه بر اثر یک تصادف مدتی مجبور به استراحت در منزل شد با اشاره به پیگیری اخبار سی و سومین جشنواره فیلم فجر که این روزها برپاست و او پس از سال‌ها غایب آن است به خبرنگار مهر گفت: من سه خبرگزاری را همیشه نگاه می کنم که مهر هم جزو آنهاست و امسال که نمی توانم به جشنواره فیلم فجر بیایم اخبار را از طریق خبرگزاری ها چک می کنم.

وی با اشاره به جلسات فیزیوتراپی خود گفت: این روزها حالم بهتر است، دو هفته فیزیوتراپی رفتم و دست راستم که پیش از این حرکت نداشت، می تواند حرکت کند، با این حال جلیقه نگهداری سر و گردن را باید همچنان با خود داشته باشم.

اخبار جشنواره فیلم فجر را پیگیری می‌کنم

این منتقد سینما عنوان کرد: ولی نباید هنوز به بیرون بروم و یا سوار خودرو شوم بلکه باید استراحت داشته باشم و از آنجایی که نمی توان از اخبار جشنواره فیلم فجر به دور بود این اخبار را از طریق رسانه ها پیگیری می کنم.

فهیم که به دلیل تصادف باید در حال استراحت باشد درباره فعالیت های این روزهای خود گفت: این روزها بیشتر فیلم های مطرح خارجی را می بینم و یا در منزل کتاب می خوانم. فکر می کنم ما آنقدر سریال ها و فیلم های ایرانی دیده ایم که سطح سلیقه مان افت کرده است و لازم است که با تماشای آثار خوب سطح سلیقه را ارتقا دهیم. 

سینمای ما در قصه گویی و طرح موضوعات اجتماعی دست به عصا راه می رود 

وی با بیان اینکه تماشای بعضی از فیلم و سریال های ایرانی سطح سلیقه آدمی را نازل می کند، افزود: این آثار حتی سطح توقع آدمی را از درام و سینمای ایران کم می کند و من فکر می کنم گاهی باید به صورت اجباری سالی یک بار برنامه ای ریخت تا در یک دوره به صورت مستمر فیلم های خارجی را ببینیم و بفهمیم که به لحاظ درام و قصه گویی چقدر از دنیا عقب هستیم.

این روزنامه نگار و منتقد با اشاره به فیلم های امسال جشنواره فیلم فجر هم عنوان کرد: به نظر می آید که با توجه به اخباری که رسانه ها منتشر می کنند همه چیز خوب است اما سینمای ما در قصه گویی و طرح موضوعات اجتماعی دست به عصا راه می رود و بیشتر در حوزه تکنیک و مسایل فنی جلو هستیم. 

فهیم در پایان از اینکه روزی سه فیلم می بیند سخن گفت و یادآور شد: تاکنون حدود 50 فیلم و چند سریال خوب خارجی دیده ام و در اینجا می خواهم خودم را نقد کنم که چرا سطح سلیقه ما در این چند سال پایین آمده بود و به فیلم هایی قانع شده بودیم که فیلم نبودند و بهتر است بیشتر آثار خود را با این فیلم ها مقایسه کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها