کد خبر: ۲۹۲۵۰
زمان انتشار: ۲۰:۰۲     ۱۳ آذر ۱۳۹۰
سیامند رحمان، وزنه‌بردار فوق‌سنگین معلول کشورمان با مهار وزنه 291 کیلوگرمی در مسابقات جهانی آیواز علاوه بر مدال طلا، رکورد جهانی خودش را نیز ارتقاء داد.
به گزارش فارس مسابقات جهانی آیواز ویژه معلولان قطع عضو و ویلچری از جمعه در شارجه امارات آغاز شده است که نمایندگان کشورمان امروز در رشته‌ وزنه‌برداری در مصاف با حریفان به یک نشان طلا و یک نقره دست یافتند.

در آخرین روز مسابقات این رشته در دسته100+ کیلوگرم ایران 2 نماینده‌ داشت که سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی به ترتیب عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

سیامند رحمان که قویترین مرد معلول جهان و رکورددار این دسته است با مهار وزنه 270 کیلوگرم در حرکت اول، 282 کیلوگرم در حرکت دوم و 291 کیلوگرم را در حرکت سوم بار دیگر مدال طلای این دسته را از آن خود کرد.

رحمان با مهار وزنه 291 کیلوگرم ضمن کسب مدال طلای این رقابت‌ها، رکورد جهان و آسیا را که در بازی‌های پاراآسیایی 2010 گوانگجو با 290 کیلوگرم ثبت کرده بود، یک کیلوگرم ارتقاء‌ داد.

منصور پورمیرزایی هم با مهار وزنه 260 کیلوگرمی درحرکت اول و 270 کیلوگرم در حرکت دوم نشان نقره را بر گردن آویخت. وی در حرکت سوم نتوانست وزنه 280 کیلوگرم را مهار کند.

رکورددار بازی‌های پارالمپیک کاظم رجبی از ایران است که در 2008 پکن وزنه 262.5 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرده بود.

پیش از این وزنه‌برداران کشورمان 2 نشان طلا، 5 نقره و یک برنز برای کاروان ایران به ارمغان آورده بودند و بدین ترتیب تیم 10 نفره وزنه‌برداری با 3 طلا، 6 نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

رقابت‌های جهانی آیواز ویژه ورزشکاران ویلچری و قطع عضو، از 10 تا 16 آذر ماه با حضور ورزشکاران 45 کشور دنیا در رشته‌های بدمینتون، تیراندازی، دوومیدانی، وزنه‌برداری، شنا و پینگ‌پنگ در شهر شارجه امارات برگزار می‌شود که ایران در 4 رشته تیراندازی، شنا، دوومیدانی و وزنه‌برداری، 38 ورزشکار را راهی این مسابقات کرده است.

مسابقات جهانی آیواز هر 2 سال یکبار برای ورزشکاران دارای معلولیت ضایعه نخاعی و قطع عضو، برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها