کد خبر: ۲۹۳۰۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به جزئیات معافیت مشمولان غایب سربازی گفت: قانون بیمه شخص ثالث برای سال ۹۴ نیز تمدید شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدمهدی مفتح امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آخرین جلسات کمیسیون تلفیق را برگزار می‌کنیم، بعد از یکی، دو جلسه دیگر کار به اتمام می‌رسد و برای طرح گزارش کمیسیون در صحن علنی بعد از تعطیلات ۲۲ بهمن آماده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به بررسی مباحث هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۴ به موضوع معافیت سربازی پرداخت و گفت: کسانی که ۸ سال به بالا غیبت دارند با پرداخت جریمه معاف می‌شوند. جرایم از این قرار است که برای زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای پزشکی ۴۰ میلیون تومان و پزشکان متخصص ۵۰ میلیون تومان باید پرداخت کرده تا معاف شوند.

این نماینده مجلس افزود: به ازای هر سال غیبت بیش از این ۸ سال ۱۰ درصد به پایه اضافه می‌شود و غیبت بیش از ۶ ماه نیز یک سال محسوب می‌شود.

مفتح بیان داشت: مشمولان متأهل ۵ درصد و متاهلان دارای فرزند بابت هر فرزند ۵ درصد از این میزان کسر می‌شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق دارندگان کارت معافیت موضوع این بحث، از انتخاب شدن به نمایندگی مجلس و شورای اسلامی شهر و روستا و سمت‌های مدیریتی اعم از سیاسی و اداری، موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری محروم هستند.

وی با بیان اینکه دولت مکلف است ۵۰ درصد تخصیص بهای بلیط فرزندان، والدین و همسران شهدا و نیز جانبازان ۵۰ درصد به بالا منظور کند، گفت: تاکنون این موضوع برای شرکت‌های دولتی بود اما بر اساس مصوبه این تخصیص برای همه خطوط هوایی توسط دولت باید تأمین شود.

وی گفت: رزمندگان معسری که حداقل ۶ ماه سابقه جبهه دارند، نباید حقوق شان کمتر از ۷۵ درصد حداقل دستمزد سال ۹۴ باشد.

مفتح تأکید کرد: همچنین قانون آزمایشی بیمه شخص ثالث که ۵ سال آن امسال به پایان می‌رسد، مصوب شد در سال ۹۴ نیز تمدید شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها