کد خبر: ۲۹۳۳۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
نصرالله سجادي معاون فعلي وزير ورزش درباره شرايط ورزش ايران سخن گفته است.
به گزارش "ورزش سه"، از لحن این گفت و گو پیداست که مجموعه وزارتخانه از عملکرد فدراسیون فوتبال راضی نیستند و کارلوس کی روش هم نزد ایشان مربی محبوبی نیست. قسمتی از این مصاحبه را به نقل از ایرنا بخوانید :

** از بین 50فدراسیون کدام بهترین فعالیت را داشتند؟
* ما یک ارزیابی کلی جدای از تفاهمنامه درباره همه فعالیت های فدراسیون ها در دستور کار داریم که پس از نهایی شدن آن اوایل سال 94 اعلام می کنیم وهمچنین قراراست این فدراسیون ها متناسب با آن شاخص ها دسته بندی شوند.

** فدراسیون های معترض نسبت به وضعیت بودجه کدامند؟
* فدراسیونی جرات ندارد معترض شود ( با خنده ). بعضی از فدراسیونها ممکن است کمبود هایی داشته باشند .

**فدراسیون والیبال اعلام کرده است که ما درسال 94به اعتبارت دولتی به دلیل این که بالای 75درصد آن از طریق حامیان مالی تامین می شود، نیاز نداریم. حال چطورفدراسیون فوتبال با آن همه جذابیت و طرفدار که ازجایگاه ویژه ای هم برخوداراست از کمبود بودجه سخن می گوید ؟
* درآمد کسب کردن وکمک گرفتن ازاعتبارات دولتی درفدراسیون ازیک طرف و مدیریت هزینه بر اساس برنامه های پیش بینی شده دو موضوع مهمی است که وزارت ورزش به آن تاکید دارد.
براین اساس ما تلاش کردیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور صرفه جویی را سرلوحه کار قرار دهیم .در سالجاری نیز فدراسیونها برای اجرای برنامه شان اعلام نکردند که ما بودجه نداریم وتنها یک فدراسیون است که می گوید کمبود اعتبار داریم.!
در ابتدای سال همه فدراسیون ها تفاهمنامه مالی با وزرات ورزش وجوانان امضا کردند و در آن تفاهمنامه براساس تقویم وحمایت هایی که این وزرات خانه می تواند به فدراسیون ها داشته باشد واینکه آنها درطول سال چقدر درآمد کسب خواهند کرد به امضا رسید. به عنوان نمونه فدراسیون فوتبال متعهد شد که 70میلیارد کسب درآمد کند.

** آیا این درآمد از سوی فدراسیون فوتبال کسب شده است؟
* این فدراسیون هم باید بیشتراز این رقم کسب کند ، بالاخره فوتبال است و با سایر رشته ها فرق می کند. بهتر است برخی دوستان کمی در این روش ها تجدید نظر کنند. البته فدراسیون فوتبال برای بخشی از منابع خود از طرف فیفا با مشکلاتی روبروشده و دریافت نکرده است.

** این درحالی است که اعلام شده به دلیل نداشتن شماره حساب بین المللی فیفا پاداش جام جهانی را واریز نکرده است؟
*درست است هنوز بخشی از آن دریافت نشده است .

**چه مقداری دریافت شده است؟
*سجادی :اطلاع دقیقی ندارم، اما حرف اساسی این است که ما هر موقع می خواهیم یک برنامه ای را اجرا کنیم ،بگوییم پول نداریم، واژه مناسبی نیست.ما باید براساس توانایی های مالی و نه ایده ال ها برنامه ریزی کنیم.

**آیا اختلافی بین وزرات ورزش و با فدراسیون فوتبال وجود دارد؟
*خیر

** پس چرا این فدراسیون گمان می کند که وزارت ورزش در امورآن دخالت دارد؟
* ما طبق وظایف مان نظارت می کنیم، در ضمن نظارت وزارت ورزش و جوانان نسبت به سایر فدراسیون ها در فدراسیون فوتبال کمرنگتر است، زیرا مطابق اساسنامه اختیارات این فدراسیون بیشتر است.
همانطورکه مطلع هستید اگر در این کشور برای هررشته ورزشی هراتفاقی بیفتد وزیر ورزش باید پاسخگو باشد و در چنین مواقعی از رییس فدراسیون پرسش نمی پرسند. حال چطور درمواقعی وزیر ورزش باید پاسخگو باشد اما در مواقع دیگری که وزرات ورزش درروند نظارت خود ازرییس فدراسیون مربوطه سووال می کند نام آن دخالت می شود؟!
وزارت ورزش اگر رییس فدراسیونی را برای ارائه برخی توضیحات دعوت می کند تنها جنبه نظارتی دارد که این از وظایف قانونی این وزارتخانه است.البته موضوع دیگری که مهم است، برخی سریع اقدام به جنجال رسانه ای می کنند که این ضرورتی ندارد.

** اخیرا عنوان شد که آقای کفاشیان استفعای خود را به وزارت داده است؟
* این خبر صحت ندارد و تا به امروز چنین چیزی نشنیدیم.

** نحوه تعامل فدراسیون فوتبال با این وزارتخانه چگونه است؟
* خیلی تفاوتی با دیگر فدراسیون ها ندارد، ارتباط این وزارتخانه بین همه فدراسیون ها و از جمله فوتبال برقرار است.

** فدراسیون فوتبال ازارتباط تغییرات این فدراسیون با وزارت ورزش صحبت کرد، آیا وزارت آقای اسدی را برای فدراسیون معرفی کرده بود؟
*انتخاب آقای اسدی به عنوان سرپرست دبیرکلی این فدراسیون از سوی آقای کفاشیان بوده است.

** آیا حضور آقای اسدی می تواند تغییرات موثری را در این فدراسیون ایجاد کند؟
آقای کفاشیان تشخیص داده که باید یک تغییری دراین سمت ایجاد کند تا کارها بهتر پیش رود و امیدواریم همین گونه باشد .

** عنوان شده عملکرد مالی برخی فدراسیون ها از جمله فوتبال شفاف نبوده است ؟
* در مجمع فدراسیون فوتبال که ماه گذشته برگزار شد ایراداتی نسبت به گزارش مالی این فدراسیون وارد بود و قرار شد تا پایان سال این موارد رفع و در نشست فوق العاده ای ارائه شود و در صورت تایید به تصویب برسد.

** ارزیابی شما ازعملکرد تیم ملی درجام ملت ها ی 2015و با توجه به هزینه هاو حمایتی که وزارت ورزش داشته است ،چیست ؟
* بضاعت فوتبال ما همین است. آنچه که بود دیدیم .

**ارزیابی شما از نقش سرمربی و بازیکنان در حذف تیم ملی ؟
* ما همیشه موقع شکست سراغ سرمربی و مدیر مجموعه و در پیروزی به سراغ بازیکنان می رویم. خوب، البته کار سرمربی در این مسابقات همین حد بود.وی با همین شیوه ای که داشت تیم را مدیریت کرد .

** در حذف تیم ملی تا چه میزان سرمربی و مجموعه و تا چه اندازه بازیکنان دخیل بوده اند؟
* همانطور که میدانید درهمه تیم ها سرمربی در هدایت و مدیریت تیم نقش دارد اما اینکه تمامی تقصیرها را برعهده یک یا دو نفر بیندازیم درست نیست و این مواردی که بیان می کنم از نگاه کلی است.

** آیا شما از مفاد قرارداد کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی با فدراسیون فوتبال مطلع هستید؟ و این که آقای کفاشیان گفته است در صورت لغو قرارداد وی باید 5 میلیارد تومان پرداخت کنیم ؟
* ازکلیات قرارداد مطلع هستم . اما درباره جزئیات آن خیر.

** چه نمره ای به فدراسیون فوتبال می دهید؟
* نمره نمی دهیم (با خنده) اما پس از ارزیابی نهایی اعلام می کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها