کد خبر: ۲۹۳۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۱۶ آذر ۱۳۹۰
يك نفوذي گروهك هاي برانداز در دفتر تحكيم كه چندي پيش از كشور گريخت، مي گويد نبايد اجازه دهيم فضاي يأس بر جنبش دانشجويي حاكم شود.

سايت ورشكسته «جرس» ضمن مصاحبه با «م-ع» نوشت: امسال بسياري از چهره‌هاي سرشناس جنبش دانشجويي يا در زندان هستند و يا از كشور خارج شده‌اند. جرس از قول نامبرده كه چند سال پيش دبير تشكيلات دفتر تحكيم را به دوش مي كشيد، نوشت: ما بعد از سال 88 هنوز نتوانسته ايم گفتمان و سازمان مطلوب خود را پيدا كنيم. نبايد اجازه بدهيم فضاي يأس حاكم شود اما به هر حال انتظار غيرمعقول نمي توانيم داشته باشيم كه تجمعات قبل از سال 88 تكرار شود.

يادآور مي شود برخي از دست مهره هاي ميداني گروهك ها در دانشگاه به بهانه حوادث سال 88 از فرصت استفاده كرده و ضمن فاكتور كردن برخي تحركات براي طرف خارجي، اقدام به دريافت پناهندگي در آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي كردند اما به تدريج محافل غربي پي بردند كه پذيرش اين قبيل عناصر دم دستي هزينه اي بدون كمترين سود مي باشد و بنابراين چند وقتي است كه شماري از همين افراد در زمينه گرفتن اقامت با مشكلات و مخالفت هايي از سوي كشورهاي غربي مواجه شده اند.

اين نكته نيز گفتني است كه اخيرا رضا ربع پهلوي، به بهانه 16 آذر (سالگرد شهادت 3 دانشجو در جريان سفر نيكسون معاون رئيس جمهور وقت آمريكا به ايران در سال 1332) بيانيه صادر كرده و ياد روز دانشجو را گرامي داشته است. اين رفتار فريبكارانه موجب آن شد كه حتي محافل اپوزيسيون نيز نامبرده را به تمسخر بگيرند و از جمله يكي از كاربران بالاترين بنويسد: «آقاي پهلوي! نگفتيد بالاخره مناسبت 16 آذر چيست؟ آقاي پهلوي ممكن است بدون رودربايستي و راست و درست بفرماييد كه شما مناسبت و علت روز 16آذر را مي دانيد؟ من اميدوارم رضا پهلوي با جرئت، شهامت و صداقت تمام آشكارا نظر خود درباره اين روز را ابراز دارد چون با بيانيه اي كه داده، خود را درگير اين مسئله كرده و نمي تواند از زير اين توضيح در رود. آيا او از كشتار سه دانشجو توسط پدرش در صحن دانشگاه تهران دفاع مي كند و معتقد است پدر ايشان، حق داشت اين سه دانشجوي بي گناه را بكشد، يا شرافتمندانه و صادقانه معتقد است كه اين يكي از جنايات بي رحمانه شاه بوده است».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها