کد خبر: ۲۹۳۹۳۹
زمان انتشار: ۱۸:۵۸     ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
رسول خطيبي پنجمين مربي تراکتورسازان بعد از صعود به ليگ برتر بود که امروز توسط مديريت باشگاه برکنار شد.
به گزارش "ورزش سه"، فراز کمالوند اولین سرمربی این تیم پس از صعود به لیگ برتر بود که همراه سرخپوشان به قهرمانی لیگ یک رسیده بود. کمالوند در سال های 88 و 89 به ترتیب عناوین هفتم و پنجم لیگ را به دست آورد. سپس امیر قلعه نویی در سال 90 سکان هدایت این تیم را به عهده گرفت و تنها با اختلاف قهرمانی را به سپاهان کرانچار واگذار کرد. یک سال بعد تونی اولیویرا محبوب ترین مربی تمام این سالهای تراکتور هدایت تبریزی ها را در راه رسیدن دوباره به عنوان دوم در دست گرفت. سپس در سال 92 مجید جلالی عهده دار هدایت این تیم شد و در حالی که پایان هفته هجدهم صدرنشین بود نگهان افت و سقوط آزاد این تیم آغاز شد و مدیران تبریزی به ناچار تونی محبوب را به تبریز برگرداندند.

تراکتورسازان هرچند در لیگ برتر تا رتبه ششم سقوط آزاد کردند اما تقدیر چنان بود که اولین قهرمانی تمام عمر تراکتورسازان برابر مس کرمان ور در فینال جام حذفی با حضور تونی شکل بگیرد.

رسول خطیبی مرد ششم نیمکت پرتماشاگرترین تیم لیگ برتر در دهه نود بود، تراکتورسازان بازهم مثل سال 92 دور رفت را خوب و با کسب قهرمانی نیم فصل به پایان رساندند اما آنها طی هشت هفته آخر تنها 8 امتیاز گرفتند تا انجام تغییرات در این تیم غیرقابل انکار جلوه کند.

قبل از دوران بازگشت تراکتورسازی به لیگ برتر، افرادی مثل مرحوم حسین فکری، احد شیخ لاری، واسیلی گوجا، رضا وطنخواه، محمود یاوری، ارنست میدن دروپ، محمدحسین ضیایی و فرشاد پیوس عهده دار هدایت این تیم بودند. اکنون بعد از رفتن رسول خطیبی، قادر رحیم زاده دستیار وی عهده دار موقت سکان هدایت تراکتورسازان شده است. باید ببینیم چه کسی هفتمین مربی دوران جدید سرخپوشان تبریزی خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها