کد خبر: ۲۹۴۳۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
نگاهی به حواشی فیلم‌های برج میلاد؛
هشت روز از برگزاری سی‌وسومین «جشنواره فیلم فجر» در کاخ جشنواره می‌گذرد و روز به روز امید منتقدان به رونق سینماهای کشور در سال آینده کمتر می‌شود. فیلم‌های پخش شده در سی‌سومین دوره‌ی جشنواره‌ی فجر، آنقدر هیچ چیز ندارند که طبیعتا هیچ حاشیه‌ای هم دور و برشان اتفاق نمی‌افتد و حاشیه‌نگاری جشنواره‌ی امسال کاری سخت و دشوار و البته غیر جذاب است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز، در این دوره آنقدر حاشیه کم است که در سری دوم گزارش رجانیوز از حواشی جشنواره‌ی امسال، به برنامه‌ی «نود» هم می‌پردازیم. هر چند حضور افرادی مانند «کمال تبریزی» نمی‌گذارد جشنواره‌ی فجر به طرز مشکوکی بی حاشیه و آرام باشد. پس با تمام تفاسیر فوق، این شما و این دومین سری از حاشیه‌نگاری‌های رجانیوز:

1- 
   جمعه، 17 بهمن ماه و ششمین روز از جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر. تعطیل بودن این روز سبب شده که جمعیت در قیاس با روزهای گذشته اندکی افزایش پیدا کند و این افزایش جمعیت این‌بار به خاطر افرادی است که ظاهری شبیه منتقدان و اهالی رسانه ندارند. به هر حال روز تعطیل است و خانواده‌ی برخی از مسئولین نیاز به تفریح دارند.

2-    در روزهای ابتدایی جشنواره موزیک‌ها مختلفی مانند موزیک کارتون «فوتبالیست‌ها» از بلندگوهای فضای باز سان همایش‌های «برج میلاد» پخش می‌شد. اما ظاهرا هر چه به روزهای انتهایی جشنواره می‌رسیم، آهنگ‌های پخش شده هم انقلابی‌تر می‌شوند و در روز هفتم، صدای سرود «بوی گل سوسن و یاسمن آید» از بلندگوهای کاخ جشنواره به گوش می‌رسد.

3-    قبل از پخش فیلم «آزادی مشروط»، برای چند دهمین بار کلیپ «سیگار نکشید» با اجرای «رامبد جوان» برای اهالی رسانه به نمایش در می‌آید. اما بلافاصله پس از اتمام کلیپ و آغاز فیلم حضار به تصویری روبه‌رو می‌شوند که در آن «رامبد جوان» سیگاری بر گوشه‌ی لب دارد. اما او به خاطر خواهرش محبور می‌شود که سیگار نکشد و تصویر مثبت آقای جوان در ذهن مخاطبان خراب نشود!

4-    «شهیندخت ملاوردی»، معاون امور زنان و خانواده‌ی رئیس جمهور، برای دیدن فیلم سینمایی «شیفت شب» به کارگردانی «نیکی کریمی» عصر شنبه به کاخ جشنواره آمد. اما منتقدان و اهالی رسانه بدون در نظر گرفتن حضور این سیاستمدار در سالن، هنگام پخش برخی از صحنه‌های فیلم به نشانه‌ی اعتراض شروع به دست زدن کردند و برخی دیگر که تماشای فیلم برایشان خسته‌کننده شده بود، سالن سینما را ترک کردند.

5-   مهمترین حاشیه‌ی روز هشتم جشنواره را «کمال تبریزی» رقم زد. پیش از آغاز فیلم «طعم شیرین خیال»، کمال تبریزی بر روی سن حاضر شد و با انتقاد از ممیزی‌های اعمال شده بر فیلمش گفت: پیش از این فیلم‌ها در جشنواره ممیزی نمی‌شد‌، اما گویا امسال وضعیت تغییر کرده است. به طوری که علی‌رغم میل من با اصراری که شد،‌ مجبور به حذف دو جمله از فیلم شدم. وی با اشاره به این صحنه‌ها اظهار کرد: در صحنه‌ای دانشجو از استادش درباره انرژی هسته‌ای می‌پرسد که به من گفتند باید تغییر کند و به جای آن انرژی شیمیایی گذاشتم و در صحنه دیگر یکی از شخصیت‌های فیلم در مورد یک فرد زندانی صحبت می‌کند که در جواب می‌شنویم ما اصلا زندانی سیاسی نداریم. این کارگردان در پایان سخنانش اظهار کرد: در طول نمایش فیلم این دو مورد را اشاره خواهم کرد. هنگام پخش فیلم و رمان رسیدن به این صحنه‌ها، تبریزی که در ردیف‌های بالایی سالن نشسته بود‌، این دو مورد ممیزی شده را با صدای بلند اصلاح کرد که با تشویق حاضران همراه شد.

6-   یک روز قبل از پخش برنامه‌ی «نود» از تلویزیون، سر و کله‌ی «محمدحسین میثاقی» برای ضبط برنامه در کاخ جشنواره پیدا می‌شود. چند وقتی است که این برنامه‌ی ورزشی احساس وظیفه کرده که در سایر مسائل جامعه مانند هنر و سینما نیز ورود پیدا کند. برای همین علاقه‌مندان می‌توانند علاوه‌بر بازی‌های لیگ برتر، ویژه برنامه‌ی «نود» پیرامون جشنواره‌ی فیلم فجر را نیز در روز دوشنبه تماشا کنند.

7-   انتشار خبر قطعی پخش فیلم سینمایی «محمد (ص)» برای اهالی رسانه سبب خوشحالی آنان شد. «مجید مجیدی» کارگردان فیلم محمد (ص) اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده اولین نمایش فیلم، روز دوشنبه ۲۰ بهمن برای جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر خواهد بود. او همچنین اعلام کرد: هماهنگی لازم با ستاد جشنواره صورت گرفته است تا نمایش اختصاصی این فیلم برای منتقدین، نویسندگان سینمایی و اهالی رسانه روز پنجشنبه صورت پذیرد و قرار است دعوت نامه ها روز دوشنبه و سه شنبه توسط ستاد جشنواره تحویل داده شود.این کارگردان افزود: امیدواریم در آینده‌ی نزدیک، نمایش هایی هم برای عموم مردم داشته باشیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها