کد خبر: ۲۹۴۵۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
در هفته اخير گوشت مرغ با 8.8 درصد در صدر افزايش قيمت در بين کالاهاي خرده‌فروشي خوراکي قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، در هفته منتهي به 17 بهمن‌ماه امسال لبنيات 0.1، گوشت قرمز 1.6 و قند و شکر 0.1 درصد به همراه گوشت مرغ گران شد.

همچنين تخم‌مرغ با 1.1 درصد، حبوبات 1.1 درصد، ميوه‌هاي تازه 1.4 درصد و سبزي‌هاي تازه 4.9 درصد کاهش قيمت داشته و برنج، چاي و روغن نباتي با تغيير قيمتي همراه نبود.

لبنيات و تخم‌مرغ

آمار بانک مرکزي در هفته مورد گزارش نشان مي دهد که در گروه لبنيات قيمت پنير غير پاستوريزه نسبت به هفته قبل 3.2 درصد افزايش يافت و بهاي ساير اقلام بدون تغيير بود. اين در حالي است که قيمت تخم‌مرغ به گونه‌اي بود که هر شانه 8200 تا 10500 تومان به فروش رفت. قيمت لبنيات نسبت به هفته مشابه سال قبل 0.2 درصد افزايش و قيمت تخم‌مرغ در همين مدت 1.9 درصد کاهش داشته است.

برنج و حبوبات

در هفته اخير در گروه برنج بهاي تمام اقلام ثابت ماند، اما در گروه حبوبات قيمت لپه بدون تغيير بود و بهاي نخود 0.2 درصد و عدس 0.6 درصد افزايش يافت. در عين حال که قيمت ساير اقلام اين گروه بين 0.5 تا 4.7 درصد کاهش داشت.

ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه

در هفته مورد بررسي در ميادين زير نظر شهرداري انار عرضه کمي داشت، ولي ساير اقلام ميوه و سبزي‌ تازه که تعدادي از آنها از نظر کيفي در مقايسه با ساير ميوه‌فروشي‌ها متفاوت بودند به نرخ مصوب سازمان ميادين ميوه و تره‌بار عرضه شد.

اين در حالي است که ميوه‌فروشي‌هاي سطح شهر اقلام ميوه و سبزي تازه را عرضه کردند که در گروه ميوه‌هاي تازه بهاي سيب زرد ثابت ماند. قيمت سيب قرمز 0.1 و انار 4.3 درصد افزايش داشت ولي بهاي اقلام ساير اين گروه 1.3 درصد تا 4.2 درصد کاهش داشت.

همچنين در گروه سبزي‌هاي تازه قيمت سبزي‌هاي برگي بدون تغيير بود و بهاي خيار 2.4 و لوبيا 0.8 درصد افزايش داشت ولي قيمت ساير اقلام اين گروه بين 1 تا 12 درصد کاهش يافت.

با اين وجود در مجموع ميوه‌هاي تازه در هفته منتهي به 17 بهمن‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزايش و سبزي‌هاي تازه در اين مدت 17.2 درصد کاهش قيمت دارد.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

بنابر گزارش بانک مرکزي، بهاي گوشت گوسفند در هفته مورد بررسي 2.2 درصد و گوشت تازه گاو و گوساله 0.9 درصد رشد دارد که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل اين افزايش به حدود 1.6 درصد مي‌رسد.

اما قيمت مرغ که اخيرا با افزايش قيمت همراه بوده در هفته منتهي به 17 بهمن‌ماه حدود 8.8 درصد افزايش دارد که اين رشد قيمت در مدت مشابه سال گذشته حدود 18.4 درصد است.

قند، شکر، چاي، روغن نباتي

قيمت قند و شکر در هفته اخير حدود 0.1 درصد افزايش يافت و بهاي چاي خارجي و انواع روغن نباتي ثابت ماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها