کد خبر: ۲۹۴۵۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
در تازه‌ترين تلاش برای اثبات خود به عنوان يك حاكميت، در روزهای گذشته داعش يك برج تجاری افتتاح كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مبادلات: پس از تأسيس بانك و اعطاي وام و نيز تصويب بودجه سالانه، اين بار داعش در تازه‌ترين تلاش برای اثبات خود به عنوان يك حاكميت، اين گروه تروريستي در روزهاي گذشته يك برج تجاري افتتاح كرد.

به گزارش مبادلات، براساس نواري ويديويي كه در سايت يوتيوب منتشر شده و تاكنون هيچ مقام يا گروهي آن را تأييد يا رد نكرده است، اين گروه تروريستي برج تجاري بزرگي را ميان سوريه و عراق افتتاح كرده است.

با وجود اين، نوار ويديويي ياد شده موقعيت دقيق اين برج تجاري را مشخص نمي سازد.

در نوار ويديويي ياد شده، دو فرد مسلح وابسته به گروه تروريستي داعش ظاهر مي شوند كه در يك مجتمع تجاري بزرگ در حال قدم زدن هستند و در پيرامون آنها مغازه هاي پوشاك و كيف زنانه و رستوران و مغازه اي براي بازي و مغازه هايي مشابه با ساير مغازه هاي موجود در مراكز تجاري كشورهاي عربي ديده مي شود.

اين اقدام در حالي انجام مي شود كه گروه تروريستي داعش پيش از اين، علاوه بر راه اندازي يك بانك در برخي از شهرهاي عراق،‌ اقدام به اعطاي وام به شهروندان و توزيع پول هاي ويژه خود به جاي واحد پول رسمي عراق كرده است. داعش همچنين اخيرا بودجه دو ميليارد دلاري خود را با مازاد بودجه اي 250 ميليون دلاري به تصويب رساند تا خود را به عنوان يك كشور و حاكميت به كشورها معرفي نمايد. اين درحالي است كه در روزهاي گذشته، يك عضو مصري تبار داعش اقدام به سرقت 53 ميليون دلار از اين گروه تروريستي كرده و متواري شده است.

يكي از اين دو فرد مسلح وابسته به داعش با اشاره به راه اندازي اين برج تجاري، گفت كه اين مجتمع بهتر از مجتمع تجاري "احساء مول" معروف در عربستان است. وي مردم را به خريد از اين مجتمع فراخواند.

فرد مسلح ديگر هم با اشاره به افتتاح اين مجتمع تجاري، خداوند را دراين باره سپاس مي گويد. هر دو فرد مسلح كه لهجه اي عربستاني دارند، سلاح به دست در بخش هاي مختلف مجتمع تجاري به گردش مي پردازند و اين اقدام را دستاورد تجاري داعش توصيف مي كنند.

داعش همچنين در هفته هاي گذشته مناقصه اي را براي ساختن موانعي در برابر حركت ارتش عراق به سمت شهر موصل در اين شهر تحت حاكميت خود برگزار كرده بود.

براي ديدن اين نوار ويديويي اينجـــا كليك كنيد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها