کد خبر: ۲۹۵۵۷۷
زمان انتشار: ۰۰:۱۱     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
موضع‌گیری‌های انفعالی مسئولان محیط زیست با توهین‌های مشاور ابتکار به وزیر بهداشت وارد فاز جدیدی شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، موضع‌گیری‌های انفعالی، سیاست‌زده و غیرمنطقی مسئولان سازمان محیط زیست درباره بحث ریزگردها که با انداختن مسئولیت برعهده دولت قبل و نه دولت‌های قبل (شاید دلیلش این باشد که شخص ابتکار در دولت اصلاحات در رأس این سازمان بود) همراه بود، صبح امروز با اظهارات عجیب، نسنجیده و همراه با توهین اسماعیل کهرم، مشاور ابتکار وارد فاز جدیدی شد.
 
اسماعیل کهرم در گفت‌وگویی که درباره وضعیت خوزستان و دلایل عدم سفر ابتکار به این استان انجام شده بود، در حمله به وزیر بهداشت گفت: «هر جا که عکس  و دوربین باشد آقای هاشمی نیز حضور دارد!»
 
وی با اظهار بی‌اطلاعی از دلایل منتفی شدن سفر ابتکار به خوزستان گفت: «اما سوال اینجاست که آیا نتیجه حضور وزیر بهداشت به خوزستان غیر از شوی رسانه‌ای چیز دیگری بود؟آیا وزیر بهداشت تفاوت میان بیابان و کویر را نمی‌داند؟ «هاشمی» متخصص چشم است بر همین اساس دلیلی نداشت که وی به عراق برای رفع معضل ریزگردها سفر کند. این امر باید توسط خانم ابتکار و با گروهی از کارشناسان اتفاق می‌افتاد. آقای هاشمی (وزیر بهداشت) نخود هر آشی است.»
مشاور رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: «رفتن وزیر بهداشت به عراق چه مفهومی دارد؟ برخی از مسائل وجود دارد که صرفا به محیط زیست مربوط می‌شود و ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد.»
کهرم در بخش دیگری از سخنان خود، با طعنه و کنایه به بحث توزیع ماسک در این استان اشاره کرد و گفت: «راه حل فوری و عاجل توزیع ماسک‌های رایگان میان مردم خوزستان است که از ورود ذرات با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون به ریه  افراد جلوگیری کند اما هم‌اکنون از ماسک‌های موجود نخود هم عبور می‌‌کند».
همچنین مشاور ابتکار در حالی مدعی شده است که «آقای هاشمی نخود هر آش است و دخالت‌های وزیر بهداشت، سفر ابتکار به خوزستان را منتفی کرد» که اساسا بعد از اعلام منتفی شدن سفر ابتکار، وزیر بهداشت به خوزستان سفر کرد.
به گزارش تسنیم، حمایت‌های بی‌چون‌وچرای کهرم از ابتکار مسبوق به سابقه است، و وی مدتی پیش هم در یک برنامه تلویزیونی که با حضور ابتکار پخش شد، درباره ابتکار گفته بود: ایشان مشتری پروپا قرص من هستند، وقتی صدای پرندگان را درمی‌آورم؛ وقتی خانم ابتکار را در برخی جلسات نه‌چندان رسمی می‌بینم، برای خشنودی ایشان، صدای چکاوک آسمانی را در می‌آورم.
وی در توصیف شخصیت ابتکار گفته بود: خانم ابتکار؛ من برای شخصیت جهانی شما احترام قائل هستم. قهرمان زمین! شاید مردم فراموش کرده‌اند که شما قهرمان زمین هستید و جایزه ویژه قهرمان زمین را همراه با میخاییل گورباچف بردید و این یعنی تأثیرگذاری شما بر محیط زیست، جهانی شد. بنابراین برای شادی شما و با کمال میل، صدای یک چکاوک آسمانی نر، آن هم در اسدآباد همدان را در می‌آورم.
این اظهارات سراسر توهین و کنایه کهرم به وزیر بهداشت در حالی مطرح شده است که بعد از دستور ویژه مقام معظم رهبری به دولت برای پیگیری سریع موضوع آلودگی هوا در استان خوزستان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان «نماینده ویژه دولت» به این استان سفر کرد تا گزارش‌های میدانی خود از این استان را برای پیگیری‌های بعدی به دولت اعلام کند.
یکی دیگر از انتقادات کهرم به وزیر بهداشت، سفر قاضی‌زاده هاشمی به خوزستان و حتی عراق مطرح شده است که این موضوع هم اساسا منافاتی با انجام وظایف ذاتی خانم ابتکار و سازمان محیط زیست در این خصوص ندارد و خانم ابتکار و مشاورانشان هم می‌توانند همزمان با اقدامات وزیر بهداشت، برنامه‌های خود را اجرا کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
اقاي كهرم مي داني چرا ،براي اين كه كلا شما سازمان محيط زيست در اين سي سال يك كار مفيد خويش را نام ببريد،تا معلوم شود،اصلا وجود شما فايده اي براي اين مملكت دارد يا نه.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها