کد خبر: ۲۹۵۶۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
رئيس سازمان حج و زيارت از تکميل بيش از ۹۰ درصد کاروان‌هاي حج تمتع ۹۴ خبر داد و گفت: براي آموزش زائران 8 ماه فرصت داريم نه يک و نيم ماه، لذا آموزش حج براي زائران به طور وسيع انجام مي‌شود نه کپسولي.
به گزارش پایگاه 598، سعيد اوحدي در گفت‌وگو با تسنيم، با بيان اينکه به دعوت وزير حج عربستان همه ساله ايام ربيع جلسه‌اي با همه کشورها براي امضاي تفاهم‌نامه حج سال بعد صورت مي‌گيرد اظهار داشت: ما هم جلسه‌اي در اين زمينه داشتيم که جلسه سنگيني بود و 2 ساعت طول کشيد و خوشبختانه با بحث بسيار سنگيني که داشتيم توانستيم در مجموع در برخي مسائلي که ديدگاه‌هاي مختلفي داشتيم به يک ديدگاه مشترک برسيم.

وي با بيان اينکه فضاي تفاهم‌نامه تقريباً فضاي تفاهم‌نامه سال گذشته بود اضافه کرد: با توجه به اينکه سال گذشته حج موفقي داشتيم نگاهمان بر اين بود که اگر در اين فضاي سياسي بين کشورهاي منطقه و عربستان، به تفاهم‌نامه سال گذشته برسيم موفق بوده‌ايم.

رئيس سازمان حج وزيارت تصريح کرد: در سازمان حج و زيارت، ايام رجب و شعبان سال‌هاي گذشته، فراخوان ثبت‌نام تمتع انجام مي‌شد که با توجه به اين تاخير، ديرکردي در اجاره هتل ها و تدارکات و آموزش زائر داشتيم، در حالي که زائري که ماه شعبان ثبت‌نام مي‌کند فقط يک ماه و نيم فرصت آموزش داشت.

اوحدي يادآور شد: از سال گذشته تقويم سازمان حج و زيارت را تعريف کرديم که بر اين اساس، هفته اول صفر شروع عمره و 17 ربيع‌الاول ثبت‌نام تمتع باشد که سال گذشته اين را تجربه کرديم و بسيار موفق بوديم.

رئيس سازمان حج و زيارت خاطرنشان کرد: تا امروز بيش از 90 درصد کاروان‌هاي حج تمتع تکيل شده‌اند فرصت براي آموزش زائران 8 ماه داريم نه يک و نيم ماه، لذا آموزش حج براي زائران به طور وسيع انجام مي‌شود نه کپسولي.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها