کد خبر: ۲۹۵۶۲۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
تسنيم/ تنها چند ساعت پس از آغاز آتش بس در شرق اوکراين بين نيروهاي دولتي و استقلال طلبان، دو طرف يکديگر را به نقض مفاد آتش بس متهم کرده اند.
به گزارش اسپاتنيک، در حالي که آتش بس توافق شده بين نيروهاي دولتي اوکراين و استقلال طلبان از ساعت 22 شب گذشته به وقت گرينويچ آغاز شده، دو طرف يکديگر را به نقض آتش بس و ادامه گلوله باران مواضع خود متهم مي کنند.
سخنگوي نيروهاي مقابله با تروريسم اوکراين با انتشار پيامي در صفحه فيس بوک خود اعلام کرد که مواضع نيروهاي دولتي اوکراين همچنان هدف گلوله باران قرار مي گيرد.
رهبر جمهوري مردمي دونتسک نيز خواستار برگزاري يک نشست فوق العاده براي بررسي موارد نقض آتش بس از سوي نيروهاي اوکرايني در دونباس شده است.
استقلال طلبان شرق اوکراين اعلام کردند که علي رغم آغاز آتش بس در دونباس، نيروهاي کي يف گلوله باران مواضع استقلال طلبان را ادامه مي دهند.
باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا هشدار داده است که ارسال سلاح به اوکراين را آغاز خواهد کرد اگر توافقنامه صلح با شکست روبرو شود.آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نيز به روسيه هشدار داد که اگر مفاد آتش بس نقض شود، اتحاديه اروپا احتمال اتخاذ تدابير بيشتر عليه مسکو را رد نخواهد کرد. گروه 7 شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ايتاليا، ژاپن ، بريتانيا و آمريکا نيز نگراني خود را نسبت به وضعيت کنوني اوکراين اعلام کردند.
گروه 7 تاکيد کرد که حاضر است تا هزينه ها را براي هر کسي که مفاد آتش بس مينسک را نقض کند، تشديد نمايد. از آغاز درگيري هاي شرق اوکراين تاکنون بيش از 5480 نفر کشته شده اند. اين بحران موجب شده تا سطح روابط روسيه و غرب به پايين ترين حد پس از پايان جنگ سرد تنزل يابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها