کد خبر: ۲۹۵۶۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
فارس/ افرادي که به شيوه تک يا دو موتوره و با استفاده از انواع موتورسيکلت‌هاي طرح هوندا 125 و پالس اقدام به زورگيري از شهروندان شمال شهر تهران مي کردند، با تلاش پليس آگاهي دستگير شدند.

در مورخه 18 دي ماه 93 فردي با مراجعه به کلانتري به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا 125 مورد زورگيري و سرقت گوشي تلفن همراه قرار گرفته است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع زورگيري و به دستور شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 34 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته:

مالباخته پس از حضور در پايگاه يکم پليس آگاهي در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:« در ساعت 22:30 مورخه 18 دي ماه 93 در خيابان ولي عصر– جنب پمپ بنزين باغ موزه سينمايي- جهت خريد ساندويچ ايستاده بودم که يک دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا 125 مشکي با دو سرنشين حدودا 22-20 ساله به من نزديک شد و سرنشينان آن به بهانه تماس اضطراري از من درخواست تلفن همراه کردند.

به قصد کمک، گوشي تلفن همراه خود را به آنها داده اما ناگهان سرنشين عقب موتور چاقويي را به سمت من گرفت و با تهديد اقدام به زورگيري و سرقت وجوه نقد همراهم کرد.

دستگيري سرکرده گروه:

با آغاز رسيدگي به پرونده و انجام چهره‌نگاري و بهره‌گيري از بانک اطلاعاتي پليس آگاهي، يکي از مجرمان سابقه‌ دار به نام عباس . ن ( 19 ساله ) که با وجود سن کم بارها به اتهام ارتکاب جرايم مرتبط با سرقت دستگير و روانه زندان شده بود از سوي مالباخته شناسايي شد.

با شناسايي عباس . ن دستگيري وي در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در محل سکونتش واقع در منطقه تجريش – خيابان اسداللهي، در مورخه 19 بهمن دستگير و در بازرسي از محل سکونتش تعدادي گوشي تلفن همراه داراي سابقه سرقت کشف شد.

متهم که چاره اي جز بيان حقيقت نداشت در همان تحقيقات اوليه ضمن معرفي همدستان خود و اعتراف به دهها فقره زورگيري و موبايل قاپي در مناطق شمالي شهر تهران عنوان داشت که گوشي‌هاي تلفن همراه مسروقه گران قيمت را به قيمت هر گوشي 400 هزار تومان فروخته است.

شناسايي تعداد ديگري از مالباختگان:

با توجه به کشف تعدادي از گوشي هاي تلفن همراه داراي سابقه سرقت، کارآگاهان موفق به شناسايي تعداد ديگري از شکات و مالباختگان شدند.

دو مالباخته که گوشي تلفن همراه آنها به صورت همزمان سرقت شده بود، پس از حضور در پايگاه يکم آگاهي و شناسايي اموال خود عنوان داشت: « در داخل پارک نشسته بوديم که يک موتورسيکلت با دو سرنشين در مقابل پاي ما ايستادند و ناگهان با تهديد چاقو هر دو نفر ما را مجبور کردند تا تمامي وجوه نقد و گوشي هاي تلفن همراه خود را به آنها بدهيم؛ زمانيکه ديديم در صورت هرگونه مقاومت، سرنشين موتور هر دو نفر ما را چاقو خواهد زد به ناچار کليه وجوه نقد و گوشي هاي تلفن همراه خود را به آنها داديم.»

دستگيري ساير اعضاي گروه سارقان زورگير:

در ادامه رسيدگي به پرونده، ديگر اعضاي گروه سارقان به نام هاي حميد (21ساله)، فردين (27ساله)، مصطفي ( 18 ساله )، ولي (25 ساله ) و مخفيگاه هاي آنها در خيابان گلاب دره و محدوده امامزاده قاسم شناسايي و به صورت همزمان، دستگير شده و به پايگاه يکم پليس آگاهي منتقل شدند.

متهمان دستگير شده که به مصرف موادمخدر از نوع Gol اعتياد دارند صراحتا به زورگيري به شيوه تک يا دو موتوره و با استفاده از انواع موتورسيکلت هاي طرح هوندا 125 و همچنين پالس اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه رحيم فرزام، رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با اعتراف صريح متهمان به دهها فقره زورگيري در مناطق شمال شهر تهران و به جهت شناسايي ديگر جرايم ارتکابي و همچنين ساير شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان از سوي مقام قضايي صادر شده است.

لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهمان شدند دعوت مي شود تا جهت پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در اتوبان صدر ( مسير شرق به غرب )– ابتداي خيابان شهيد قلندري شمالي مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها