کد خبر: ۲۹۵۶۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق/ محمود احمدي نژاد رييس جمهوري سابق کشورمان در پايان مراسم ترحيم خانم "سيده فاطمه قادري" والده اش، به تشريح ويژگيهاي اخلاقي و رفتاري او و نيز، نحوه از دنيا رفتن او در روز چهارشنبه گذشته - 22 بهمن - پرداخت و توضيح داد که فاصله پايان آخرين قرائت قرآن تا درگذشت او، چند ثانيه بيشتر نبوده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دکتر محمود احمدي نژاد، وي روز گذشته در مسجد حضرت ولي عصر(عج) شهرک شهيد محلاتي تهران به شرکت کنندگان در مراسم سومين روز درگذشت والده اش گفت:« مادر ما مثل همه مادرهاي ايران زمين، مثل همه مومنين، يک زن مومنه انقلابي بود. ايشان شايد بيست بار از نارمک يا از تهران نو ( خانه آنها در شرق تهران) تا ميدان آزادي (در غرب تهران براي شرکت در راهپيمايي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي) پياده رفت و برگشت اما ديگر در 7 - 8 سال آخر عمر، درد پا و مشکلات جسمي ديگر اجازه اين کار را به او نمي داد. »

وي افزود: «تا دو سه سال پيش مادرم مي آمد در راهپيمايي يک جا توقف مي کرد تا بقيه بروند و برگردند، امسال هم شب ۲۲ بهمن خدمت شان عرض کرديم که اگر تشريف مي آوريد برويم. شما داخل ماشين بنشينيد تا ما برويم و برگرديم.»

رييس دولتهاي نهم و دهم ادامه داد: « ايشان صبح بلند شد و نمازش را خواند. رسمش اين بود که نماز صبحش طولاني بود. زود بلند مي شد، وضو مي گرفت، نماز مي خواند، عبادت مي کرد، نماز صبح را هم که مي خواند هر روز صبح چند تا سوره ياسين مي خواند و آل ياسين را مي خواند، اين کار حدود يک ساعت و ربع، يک ساعت و نيم طول مي کشيد اما آن روز (روزچهارشنبه) کمي کوتاهتر شد؛ شايد نيم ساعت، ۴۵ دقيقه و رفتند براي استراحت ، شايد چند ثانيه اي طول نکشيد و ياعلي... (از دنيا رفتند).»

احمدي نژاد اين نحوه بدرود حيات را ناشي از «لطف اهل بيت (ع) » دانست و گفت: « بالاخره لطف اهل بيت شامل همه مؤمنين، همه ملت ايران، همه انسانهاي صالح و به گمانم شامل هر هفت ميليارد جمعيت کره زمين است چون اگر لطف اهل بيت (ع) نباشد، کسي يک نفس هم نمي تواند بکشد، يک پلک نمي تواند بزند. هرچه در عالم هست از اهل بيت است و همين عمق معارف ماست. عمق فهم ما از پيامبران و راه پيامبران و راه آسمان هرچه هست از آنجاست، اين در واقع سيم رابط است. حالا اين تعبير، تعبير خوبي نيست ولي هرچه بخواهد بيايد از اين کانال مي آيد و هر فکر خوبي که به ذهن من و شما مي آيد، هر اراده خوبي که در من و شما شکل مي گيرد، هر عمل خيري که مي آيد، هر انديشه پاکي که مي آيد، هر اعتلا و کمالي که مي آيد، همه اش از ناحيه اهل بيت و امروز از امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف ، بقيه الله است؛ يعني همه انبيا و اوليا خلاصه در امامند. »

وي افزود: « امام عصر (عج) نماينده همه است، وارث همه است، وارث ماموريت و رسالت و وصايت همه اولياء الهي است. او بايد بيايد کار را تمام بکند، يعني آن مقصودي که خداوند متعال از خلق اين جهان و انسان قرار داده، او بايد بيايد و آن را محقق بکند. در عالم هرچه هست از ناحيه اوست. اگر امروز ملت ايران عاشق پيامبر (ص) است، عاشق خوبيهاست، عاشق عدالت است، عاشق ارزشهاي الهي است، از مظلوم دفاع مي کند، در مقابل ظالمين مي ايستد، اين ها همه اش از آن ناحيه است، همه اش از آنجاست و خدا را شکر مي کنيم که ملت ما به خوبي اين راه را مي شناسد، پيوسته ي به اين راه است و پاي اين راه ايستاده است.»

احمدي نژاد همچنين با تشکر از مسئولان مسجد و همه کساني که در مراسم يادبود مادرش شرکت کردند، اظهارداشت: «... ما اهل همه مساجديم، چون من بالاخره خودم را کوچک خادم هاي مساجد حساب مي کنم. مسجد يعني همه عالم، مسجد که متعلق به گروه و طايفه نيست، مسجد خانه خداست. اين يعني همه، همه عالم، ما خادم هستيم در خدمت عزيزان.»
وي افزود: «مسجد سنگر است، سنگر همه ارزشهاي الهي، سنگر دفاع از همه بشريت، سنگر دفاع از حقوق همه ملتها، سنگر دفاع از عدالت، از ارزشهاي الهي، از اسلام ناب، از قرآن عزيز، از هدايتهاي الهي، هرچيزي که فطرت ما گواهي مي دهد که آن درست و حق است، جاي تمرين اتصال به آسمان است، جاي تمرين زندگي در حکومت جهاني است. (جايي است که بايد ) تمرين کنيم که يکي جلو ايستاد، هفت ميليارد پشت سرش بايستند و اقتدا بکنند و حرکت بکنند به سمت استقرار ارزشهاي الهي»

احمدي نژاد همچنين با قدرداني از همه کساني که در مراسم مذکور شرکت کرده يا با او به طرق مختلف ابراز همدردي کرده اند، تصريح کرد: « من از همه ي شما، همه آنهايي که از راه دور و نزديک، بسياري از استانها و شهرستانها، دوستان بزرگواري کرده و به نمايندگي از جمع هاي مردمي تشريف آوردند؛ صميمانه تشکر مي کنم و دست همه شما را مي بوسم. »
وي در پاسخ به کساني که از عدم حضور او در مجامع عمومي ابراز گلايه مي کردند، اظهارداشت: « من کوچک همه شما هستم. بعضي از دوستان گفته اند دلمان تنگ است، شما را نمي بينيم کجا هستيد، من گفتم که آقاجان ما هستيم همه جا. فقط شما بايد زير پايتان را نگاه کنيد، آنجا احمدي نژاد را مي بينيد. »

رييس جمهوري سابق خاطرنشان کرد: اگر کسي بداند که در عالم امروز چه مي گذرد، اينکه خاک پاي ملت ايران باشد را براي خودش بالاترين افتخار مي داند.
احمدي نژاد گفت: « ما خانوادگي نوکر مردميم؛ خادم مردميم، بالاترين مدال و درجه اي که بخواهند به ما بدهند که براي ما افتخار ابدي است، نوکري مردم است. مردم خيلي بزرگواري مي کنند که براي نوکرانشان وقت مي گذارند، لطف مي کنند، محبت مي کنند، تسلي مي دهند و همراهي مي کنند. شما ميدانيد در بين ايراني ها بخصوص، چون فرهنگ شان غني تر، عميق تر و پيوسته ي با اهل بيت عليهم السلام هست آن موارد را قويتر حس مي کنند.»

وي يادآور شد: « پدر که مي رود خيلي سخت است، هيچ چيز جاي پدر را پر نمي کند. اما آن حس اصلي يتيمي موقعي است که مادر فوت مي کند. اين شرايط سخت است و شما آمديد تسلي داديد، من از همه شما ممنونم. از رهبر عزيزمان هم بايد تشکر کنيم که من جداگانه تشکر خواهم کرد، با پيامي که فرستادند تسلي دادند؛ از همه کساني که حضور پيدا کردند در مراسم تشييع، قبل از آن، در مراسم تدفين، در مجلس امروز، يا تلفن زدند، راه دور بود؛ نتوانستند بيايند، يا پيام دادند، از همه شما من صميمانه تشکر مي کنم و از خداي بزرگ مي خواهم که اجر شما را توسط حضرت زهراي اطهر سلام الله عليها عنايت و لطف بفرمايد.»

مراسم بزرگداشت والده احمدي نژاد روز گذشته با حضور انبوه شخصيتهاي کشوري و لشکري و مقامهاي دولت سابق و کنوني و اقشار مختلف مردم در شهرک شهيد محلاتي تهران برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها