کد خبر: ۲۹۶۹۹۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۲     ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
روز چیزی نخریدن Buy Nothing Day، به عنوان یک روز بین المللی شناخته شده است که توسط معترضان به مصرف گرایی نوین در جمعه‌ی بعد از روز شکرگذاری هم زمان با جمعه سیاه در آمریکای شمالی ، برگذار می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛  روز چیزی نخریدنBuy Nothing Day (BND) ، به عنوان یک روز بین المللی شناخته شده است که توسط معترضان به مصرف گرایی نوین در جمعه‌ی بعد از روز شکرگذاری هم زمان با جمعه سیاه در آمریکای شمالی ، برگذار می شود.
این روز ابتدا توسط یک هنرمند به نام تد داو Ted Dave در ونکور پایه گذاری شد و سپس توسط مجله Ad busters در کانادا بیان و به مردم معرفی شد. اولین روز چیزی نخریدن در سپتامبر ۱۹۹۲ در کانادا به نشانه اعتراض مردمی به مصرف گرایی و مصرف بیش از حد برگذار شد.

در سال ۱۹۹۷ این روز به جمعه بعد از روز شکرگذاری در آمریکا انتقال پیدا کرد که با نام جمعه سیاه نیز شناخته می شود. تا قبل از این ، جمعه سیاه یکی از ده روز پر خرید و فروش در آمریکا محسوب می‌شد.
در سال ۲۰۰۰ پس از تبلیغات مجله‌ی  Ad busters در هیچ یک از روزنامه ها و مجلات دیگر بجز خبرگذاری سی ان ان تبلیغات این روز صورت نگرفت. پس از چندی این کمپین در ایالات متحده، اروپا، استرالیا و بسیاری ازکشورها رواج پیدا کرد تا حدی که تا بحال در ۶۵ کشور این روز رواج یافته است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها