کد خبر: ۲۹۷۷۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
محمد سرافراز رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار بعد از انتصاب خود به عنوان رییس رسانه ملی امروز به شهر مقدس قم سفر و با مراجع و علما دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از قم نا ، محمد سرافراز رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار بعد از انتصاب خود به عنوان رییس رسانه ملی امروز به شهر مقدس قم سفر و با مراجع و علما دیدار و گفت وگو کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: غرب به دنبال پیاده کردن اهداف خود از طریق رسانه است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با محمد سرافراز و هیأت همراه، سابقه طولانی در عرصه رسانه، داشتن تجربه برون مرزی و اعتدال داشتن در پخش برنامه‌ها را از امتیازات رئیس صدا و سیما دانست و گفت: رسانه‌های غربی برای جذب مخاطبان بیشتر تلاش می‌کنند و اینها تنها به دنبال جذب مخاطب به هر قیمتی هستند و در این‌باره هیچ قید و شرطی ندارند؛ از این‌رو انواع سریال‌های فاسد را نمایش می‌دهند و همچنین غربی‌ها به دنبال پیاده کردن سیاست‌های مخرب خود در قالب برنامه‌های مختلف هستند و در این‌باره نیز تلاش‌های مستمری دارند؛ در حالی که برنامه‌های ما در چارچوب‌ ارزش‌های اسلامی بوده و حتی جذابیت‌های ایجاد شده برای جذب مخاطبان غیر اسلامی نیستند.

این مرجع تقلید بیان اینکه صدا و سیما باید بسیار مراقب باشد تا در پخش برنامه‌ها به صورت آگاهانه و ناآگاهانه گرفتار فرهنگ غرب نشود، تأکید کرد: فرهنگ ما فرهنگ اسلامی و ارزشی و انسانی است که باید به دنبال بیان این فرهنگ باشیم که آموزش دادن به زیر مجموعه‌ها از جمله راه‌های گرفتار نشدن برنامه‌های صدا و سیما به فرهنگ غرب است و باید دو نوع آموزش عمومی و تخصصی به افراد داده شود تا موفقیت بیشتر حاصل شود؛ برای نمونه افرادی می‌گویند که برخی از سریال‌ها یأس آور بوده و خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ممکن است سبب ضعیف شدن پیوند خانواده‌ها باشد نسبت به این موضوعات توجه ویژه‌ای شود.

وی با تأکید بر این‌که غربی‌ها اکنون بیشتر به دنبال پیاده کردن اهداف خود از طریق رسانه‌ها هستند، اظهار داشت: به همان اندازه که ما نسبت به مسائل نظامی، سیاسی و اقتصادی اهمیت می‌دهیم باید نسبت به رسانه مهمی مثل صدا و سیما توجه داشته باشیم و صدا و سیما گاهی به سبب نداشتن بودجه مالی به برخی از تبلیغات جذب می‌شود که شکل ارزشی ندارد؛ برخی از برنامه‌های تبلیغاتی ناسالم هستند، این تنها به صدا و سیما لطمه نمی‌زند، بلکه اعتماد افکار عمومی را نیز کم می‌کند؛ در حالی که اعتماد مردم مهمترین سرمایه‌ها است.

این مرجع تقلید با اشاره به تلاش دشمنان در جهت اسلام ستیزی و شیعه ستیزی نیز بیان داشت: باید در برابر هر دو جریان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایستادگی کرد؛ متأسفانه برخی نسبت به اسلام هراسی حساسیت داشته و به شیعه هراسی توجه ندارند. این از وظایف مهم صدا و سیماست.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز کنگره "جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام” و تأثیرات بین المللی آن عنوان کرد: تکفیری‌ها در حقیقت مولود نامشروع شجره خبیثه وهابیت افراطی هستند، اکنون وهابیت افراطی به سبب تکفیری‌ها در موضع ضعف قرار داشته و در حقیقت وهابیت افراطی رسوا شده است، باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین با تأکید بر نمایش برنامه‌های اخلاقی از صدا و سیما بیان داشت: به سبب تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای در پخش برنامه‌های منحرف؛ خانواده‌ها گرفتار تزلزل شده‌اند، در حالی که سنگ بنای هر جامعه‌ای خانواده است که صدا و سیما باید به این امر مهم توجه داشته و برنامه‌های تولید کند که اخلاق اسلامی را در جامعه مخصوصاً در خانواده‌ها گسترش دهد و در این زمینه نسبت به بهره‌گیری صدا و سیما از ظرفیت‌های حوزه علمیه باید توجه ویژه‌ای شود و از این ظرفیت باید به نحو احسن بهره گرفت؛ حوزه را باید به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برنامه‌ها مشارکت داد. خلاصه اینکه صدا و سیما باید یک دانشگاه بزرگ علمی و ارزشی باشد.

وی تصریح کرد: برخی از افراد خیال می‌کنند که حوزه‌های علمیه فعالیت زیادی ندارند، صدا و سیما می‌تواند فعالیت‌‌های گسترده حوزه را به گوش مردم برساند تا بدانند که حوزه علمیه تاثیرگذار است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: معرفی معارف اهل بیت(ع)وظیفه اصلی صدا وسیما است

آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار دکتر سرافراز رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به مسئولیت بزرگ صدا و سیما اظهار داشت: صدا و سیما یکی از نهادهای مهمّ است که با نهادهای دیگر کاملاً تفاوت دارد. مسئولیت بسیار بزرگ و سنگینی بر دوش شما نهاده شده که مهم‌ترین آن هدایت و ارشاد مردم است. صدا و سیما یک مدرسه بزرگ علمی و فکری است که با افکار و اعتقادات مردم در ارتباط مستقیم است، لذا باید مدرّسین این مدرسه، انسان‌های آگاه، متعهّد و عالم باشند.

http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/30-11-1393/IMAGE635600391396042348.jpg

وی معرّفی معارف والای اهل بیت(ع) را از وظایف اصلی صدا و سیما دانسته و افزود: اگر امروز دشمنان اسلام بخصوص گروه خطرناک و تروریستی داعش، چهره رحمانی اسلام را خشن معرّفی می‌نمایند، باید ما در مقابل، بتوانیم حقیقت اسلام و معارف نورانی قرآن را به دنیا ارائه دهیم. وظیفه بزرگ شما، تبلیغ مبانی بلند تشیّع و معارف والای اهل بیت(ع) است و تعظیم شعائر دینی به معنای واقعی کلمه از اهداف اولیه صدا و سیما می‌باشد که باید در همه برنامه‌ها ملاحظه شود.
این مرجع تقلید توجه به مسئله حجاب و عفاف در برنامه های مختلف صدا و سیما را لازم دانسته و بیان داشت: سعی کنید در تمام فیلم‌ها و برنامه‌ها، عفاف و حجاب و پوشش اسلامی مراعات شود و از نشان دادن صحنه‌هائی که مخالف با عفاف و حجاب است جلوگیری گردد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی همچنین با اشاره به اینکه سال جدید با ایام فاطمیه تقارن دارد، گفت: خیلی مواظب باشید که احترام ایام فاطمیه نگهداری شود و در برنامه های خود حرمت این ایّام مقدس حفظ شود و نوروز امسال نوروز فاطمی باشد.

آیت الله جوادی آملی در دیدار رییس رسانه ملی: جناح بندی های سیاسی را در مسؤولیت ها دخالت ندهید

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار و با اذعان به رسالت خطیر رسانۀ ملی در تعمیق صحیح معارف دینی تصریح کرد: برای جذب هر چه بیشتر همۀ انسان های حقیقت جو در جوامع بشری، تشریح اسرار خلقت و رموز پیدایش جهان بر مبنای آموزه های قرآن کریم در برنامه ریزی های دینی رسانۀ ملی به ویژۀ در برنامه های تفسیری قرآن، ضروری است .


وی در ادامه با تقدیر از حضور تحسین برانگیز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، این گونه نقش آفرینی ملت ایران را موجب حفظ نظام اسلامی دانست و یادآورشد: وجود تهدیدات فراوان از جمله حضور آمریکا در خلیج فارس، و جنایات گروه های تکفیری از جمله تهدیداتی است که انقلاب اسلامی ایران را تهدید می کند لیکن مادامی که مردم در صحنه حضور دارند این نظام به برکت خون شهدا محفوظ خواهد ماند .

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان برای ریاست رسانۀ ملی آرزوی موفقیت کرد و خطاب به همۀ مسئولان ،اجرای صحیح تکلیف خطیر مسئولیت در نظام اسلامی را یادآور شد و اظهار داشت: اگر کسی الهی فکر کند و جناح بندی های سیاسی را در مسئولیت ها دخیل نکند یقینا حقوق همه را حفظ خواهد کرد، لذا باید الهی فکر نمود و الهی عمل کرد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان صداوسیما ، ضمن گزارشی از فعالیت های رسانۀ ملی، در تبیین روند فعالیت های رسانه ملی به اهتمام این رسانه در پوشش مؤثر راهپیمایی میلیونی مردم در زیارت اربعین و نیز خروش میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اشاره نمود، و تعمیق معارف دینی را از جمله فعالیت های این سازمان در تعامل با مخاطبان این رسانۀ فراگیر عنوان کرد.

رییس رسانه ملی بعد از ظهر امروز نیز با دیگر مراجع و علما به صورت خصوصی و بدون حضور خبرنگاران دیدار و در جلسه هفتگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شرکت خواهد کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها