کد خبر: ۲۹۷۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۱۹ آذر ۱۳۹۰
معاون عمران استاندار تهران با بیان اینکه وضعیت هوای تهران در شرایط "ناسالم" قرار دارد، گفت: پایداری هوای تهران از دوشنبه تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.
خبرگزاری فارس: معاون عمران استاندار تهران با بیان اینکه وضعیت هوای تهران در شرایط "ناسالم" قرار دارد، گفت: پایداری هوای تهران از دوشنبه تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.


محمدرضا محمودی در خصوص مصوبات کمیته کاهش آلودگی هوای تهران که امروز در استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز کارگروه فوق‌العاده کاهش آلودگی هوا در تهران تشکیل شد ولی ما در وضعیت اضطرار نبودیم که کمیته اضطرار را تشکیل دهیم.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار دارد ولی اضطراری نیست.

یک هفته است که در تهران پایداری هوا وجود دارد

محمودی عنوان کرد: حدود یک هفته است که در تهران پایداری هوا وجود دارد ولی به دلیل تعطیلی دو روزه در هفته گذشته و به دلیل تعطیلی مدارس میزان آلایندگی در شهر تهران افزایش پیدا نکرد.

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: براساس اخبار هواشناسی امروز بعد از ظهر و فردا بارش داریم ولی از روز دوشنبه تا پایان هفته پدیده پایداری هوا را در تهران تجربه خواهیم کرد.

محمودی در خصوص مصوبات کمیته کاهش آلودگی هوای تهران گفت: یکی از مصوبات این کمیته این بود که ما به صورت روزانه از طریق صدا و سیما درخواست کنیم که مردم در  فصل سرما از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند. چرا که مترو و اتوبوسرانی گسترش یافته است و امکانات خوبی ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: در این جلسه گزارش شد که 80 درصد از سوخت نیروگاه‌ها در استان تهران از گاز است. ضمن اینکه سال گذشته نیروگاه‌ها از سوخت مایع استفاده می‌کردند. همچنین با توجه به هدفمند‌ی یارانه‌ها مصرف گاز کاهش یافت و نیروگاه‌ها از گاز استفاده کردند که این گزارش مثبت و مفیدی بود.

محمودی افزود: با توجه به اینکه مجلس زمان معاینه فنی خودروها را از 2 سال به 5 سال تصویب کرد ما معتقد به این مصوبه هستیم و در این جلسه تصویب شد که این موضوع از طریق سازمان محیط زیست پیگیری شود که مجددا این زمان به ۲ سال بازگردد.

وی در خصوص دیگر مصوبات کارگروه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران گفت: در این جلسه مصوب شد تا پلیس راهور ناجا از ورود خودروهای دوزا و فاقد برچسب معاینه فنی و خودروهای فاقد مجوز در محدوده طرح ترافیک جلوگیری شود. همچنین مصوب شد که محیط زیست استان تهران بازدیدهای سرزده و برنامه‌ریزی شده را از صنایع آلاینده اطراف تهران داشته باشد و نسبت به تذکر و اقدامات قانونی عمل کند.

معاون عمرانی استاندار تهران ادامه داد: در جلسه کمیته کاهش آلودگی هوا مصوب شد که در بازدیدهایی که محیط زیست و پلیس راهور از نمایندگی‌هایی که برچسب معاینه فنی در استان تهران داشته‌اند معلوم شد که برخی از نمایندگی‌ها به صورت غیرقانونی برچسب معاینه فنی می‌دهند و قرار شد لیست این نمایندگی‌ها ارائه شود تا از طریق تعزیرات حکومتی آنها را پلمپ کند. همچنین در این جلسه مصوب شد که شهرداری تهران و سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان هرگونه صدور مجوز نمایندگی مرکز معاینه فنی را از طریق شورای ترافیک استان صادر کند و خود آنها اقدام به دادن مجوز نکنند.

ادارات از سرویس‌های سالم و دارای معاینه فنی استفاده کنند

محمودی تصریح کرد:‌ در این جلسه مصوب شد که مکاتبه‌ای با تمام ادارات دولتی انجام شود تا ادارات از سرویس‌های سالم و دارای معاینه فنی برای پرسنل اداره خود استفاده کنند. همچنین مصوب شد که با توجه به اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ساعت حرکت قطارهای پیشوا به تهران را تغییر داده بود و باعث حجم زیاد تردد شد قرار بر این شد که این ساعت به ساعت قبلی بازگردد.

معاون عمرانی استاندار تهران تاکید کرد:‌ ما به تمام خردسالان و افراد مسن و جانبازان شیمیایی و بیماران قلبی و عروقی توصیه می‌کنیم که در این زمانها که پایداری هوا وجود دارد از تردد در مراکز شهری خودداری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها