کد خبر: ۲۹۸۳۰
زمان انتشار: ۱۹:۱۴     ۱۹ آذر ۱۳۹۰
حضرت آیت الله مظاهری، صلاح حوزه های علمیه را در حفظ استقلال همه جانبه ، حفظ نظم و انتظام امور همراه با اشراف و نظارت عالیه مراجع تقلید دانستند.

به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه؛ این مرجع تقلید، صبح امروز در دیدار حجت السلام و المسلمین فرخ فال ، مدیر حوزه علمّیه استان قم، موضوع استقلال حوزه‌هاي علميه در جهات گوناگون را امري مهم و حياتي دانسته و گفتند: امور اجرائي و مديريتي در حوزه‌‌هاي علميه و از جمله موضوع تحوّل بايد به گونه‌اي باشد که در عين حفظ نظم و انتظام امور و اجراء قوانين و ضوابط مربوطه، استقلال همه جانبۀ حوزه‌ها همراه با اشراف و نظارت عاليۀ مراجع تقليد، به نحو کامل محفوظ و مورد صيانت باشد، و اين امري است که صلاح حوزه‌هاي علميه در آن است.

ایشان همچنین افزودند: مراجع تقليد هيچ هدفي جز اعتلاء و سربلندي حوزه‌هاي علميه و حفظ استقلال حوزه‌ها ندارند.

معظم له توجّه دقيق و کامل به نظرات مراجع معظّم تقليد را تضمين کنندۀ استقلال و پيشرفت حوزه‌هاي علميه و خصوصاً حوزۀ علميۀ قم عنوان و تأکيد کردند: همانگونه که شيوۀ امام راحل عظيم الشّأن و نيز تأکيد مقام معظّم رهبري بوده است، بايد نظرات و رهنمودهاي مراجع معظّم تقليد، سرلوحه و دستور کار مسئولان و مديران حوزه‌‌ها خصوصاً حوزۀ علميۀ قم باشد و تخطّي از نظرات آن بزرگواران، جايز نيست.

ایشان همچنین در ادامه با تأکيد بر جايگاه رفيع حوزۀ علميۀ قم، اين حوزۀ مقدّسه را ذخيرۀ الهي براي تشيّع و سرمايۀ بزرگ شيعه برشمرده و خاطر نشان کردند: حفظ استقلال و صيانت از عظمت حوزۀ علميۀ قم، مسئوليّت سنگيني است که جز با تدبير و درايت و استمداد از عنايات حضرت بقيّة الله‌الاعظم اداء نخواهد شد.

رییس عالی حوزه علمیه اصفهان با ابراز خشنودي از انتصاب حجت الاسلام و المسلمين فرّخ فال به عنوان  مدير حوزۀ علميۀ قم اظهار اميدواري کردند که مديريّت همراه با تدبير و درايت ايشان، بيش از پيش موجب ارتقاء امور حوزۀ علميۀ قم و جلب نظر و رضايت مراجع عظام تقليد گردد.

گفتنی است در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين فرّخ فال طي سخناني گزارشي از اصول برنامه‌‌ها و جهت گيري‌هاي مديريّت حوزۀ علميۀ قم را بيان کرد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها