کد خبر: ۲۹۸۹۴۷
زمان انتشار: ۲۰:۳۲     ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
وزیر دفاع بولیوی اعلام کرد که طغیان رودخانه منطقه آمازون بولیوی، هزاران آواره بر جای گذاشته است.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از فارس، «خورخه لدزما» وزیر دفاع بولیوی ضمن اعلام این‌که طغیان رودخانه منطقه آمازون بولیوی، هزاران آواره بر جای گذاشته است، این اطمینان را داد که کمک‌های دولتی به صدمه‌دیدگان این حادثه ارائه می‌شود.

 

 


«لدزما» گفت: دست‌ کم 1 میلیون نفر طی اواخر هفته گذشته در ایالت «پاندو» (شمال بولیوی)، پس از طغیان رودخانه «آکره» در منطقه آمازونی این کشور به دلیل بارش باران‌های شدید، خانه‌های خود را ترک کردند.

 


وزیر دفاع بولیوی به رادیو دولتی «پاتریا نوئوا» این کشور اعلام کرد که صدمه‌دیگان این رخداد طبیعی در حال دریافت کمک‌های لازم می‌باشند.


«لدزما» تصریح کرد که در پی سریز شدن رودخانه منطقه آمازون بولیوی، مقامات دولتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های این کشور اقدامات لازم برای کمک به صدمه‌دیدگان را انجام داده‌اند.

 

 

رسانه‌های محلی بولیوی گزارش دادند که فرمانداری ایالت «پاندو»، اوضاع این ایالت را اضطراری اعلام کرده است؛ چرا‌که سایر رودخانه‌هایی که از این منطقه عبور می‌کنند از جمله «بنی» و «تائوئامانو» نیز در معرض خطر سرازیر شدن از بستر رودخانه‌های خود قرار دارند.

 


از آغاز سال جاری تاکنون، بارش شدید باران در بولیوی، 27 کشته و 17 هزار خانواده بی‌خانمان بر جای گذاشته و منجر به از بین رفتن هزاران هکتار از محصولات کشاورزی و زراعی این کشور شده است.

 

 

در سال 2014 نیز بارش شدید باران در بولیوی، طی دهه‌های اخیر ویران‌کننده‌ترین صدمات را بر جای گذاشت که 60 کشته و حدود 60 هزار خانواده آسیب‌دیده در بر داشت و صدمات میلیونی به بخش کشاورزی این کشور وارد کرد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها