کد خبر: ۲۹۹۴۴۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان در تصويب لايحه بودجه سال 94 به اجراي سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي توجه دارند و به دنبال فراهم کردن بسترهاي لازم براي تحقق اين سياست ها هستند.
به گزارش پایگاه 598، لاله افتخاري روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينکه با تکرار زباني اقتصاد مقاومتي هيچ اتفاقي نمي افتد، بلکه بايد اين مساله در مجلس و دولت به طور جدي بررسي شود، اشاره کرد و افزود: مجلس براي تحقق سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي قوانيني تصويب کرده تا بستر سرمايه گذاري بخش خصوصي فراهم شود.

وي افزود: مجلس همچنين با تصويب بعضي از معافيت ها به بخش خصوصي و توليد، گام هايي را در جهت تحقق سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي برداشته است.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: نمايندگان در تنظيم مقررات مالي دولت، قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و در تصويب لايحه بودجه سال 94 به خوبي به سياست هاي اقتصاد مقاومتي توجه داشتند.

افتخاري با بيان اينکه قانون جامع نظام مالياتي نيز کمک زيادي مي کند تا ماليات ها به صورت درست گرفته و در جهت توليد هزينه شود، خاطرنشان کرد: اجراي دقيق قانون هدفمندي يارانه ها، کمک زيادي به تحقق فرمايشات رهبر معظم انقلاب در اجراي سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي مي کند.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي همچنين گفت: در سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي همه توجيه هستند و نياز نيست شعار داده شود و بايد در ماه آخر سال، افراد به جاي ارايه راهکارها، عملکرد خود را بررسي کنند و در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي گام بردارند.

رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت روز ملي مهندس تأکيد کردند: کاري کنيد که محصولات و توليدات جوان هاي با استعداد، مؤمن، توانا و بعضاً نابغه کشور مقهور واردات نشود.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به دامنه گسترده کار مهندسي و نقش مؤثر مجموعه هاي جوان مهندسي در مقاطع مختلف از جمله در مبارزات انقلابي و دوران دفاع مقدس فرمودند: مهندسين ما در دفاع مقدس سربازان از جان گذشته اي بودند که تمام نيرو، هنر و نبوغ خود را به کار گرفتند و هر روز يک پديده ي نو از اين جوان هاي با استعداد بروز مي يافت.

ايشان، تلاش ها و دستاوردهاي علمي مهندسين پس از دفاع مقدس و حضور در مسئوليت هاي اساسي را نيز مهم برشمردند و تأکيد کردند: بايد تلاش کنيد در بخش هاي مختلف کشور مسئله «ما مي توانيم» را در عمل به مردم نشان دهيد و با شناخت خلأها و نيازهاي کشور، به سمت انجام کارهاي نکرده و زمين مانده برويد.

رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به ضربه واردات بي رويه و قاچاق به کشور تصريح کردند: امروز فشار واردات، کشور را دارد از پا درمي آورد و در خصوص ميزان واردات قاچاق به کشور نيز ارقام بسيار عجيبي مطرح است، اما اين هم يک توجيه منطقي نيست که به بهانه جلوگيري از قاچاق و دريافت سود گمرکي، راه واردات انبوه به کشور به صورت رسمي باز شود.

ايشان خطاب به مجموعه مهندسان کشور فرمودند: کاري کنيد که محصولات و توليدات جوان هاي با استعداد، مؤمن، توانا و بعضاً نابغه کشور مقهور واردات نشود.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اظهارات دبير همايش درباره اقتصاد مقاومتي، و تکرار فراوان اين عنوان در سخنان مسئولان و فعالان بخش هاي مختلف کشور افزودند: البته با تکرار زباني هيچ اتفاقي نمي افتد، بلکه بايد اين مسئله در مجلس و دولت به طور جدي بررسي شود که براي اقتصاد مقاومتي به مفهوم حقيقي، چه کارهايي انجام گرفته و چه کارهايي بايد انجام بگيرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها