کد خبر: ۲۹۹۴۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سينما خبر، از هفته گذشته برنامه اي با عنوان "سمت غرب" از شبکه سوم سيما روي آنتن رفت. برنامه اي که در هر قسمت 60 دقيقه اي خود مي کوشد بخشهايي از آسيبهايي که بواسطه شيوع استفاده از ماهواره در زندگي ايرانيان پديد مي آيد را آسيب شناسي کند.
سيدصابر امامي تهيه کننده اين مستند با بيان اينکه پخش اين برنامه تا خردادماه سال آينده ادامه خواهد داشت به خبرگزاري ميزان گفت: سعي کرده ايم معضلات پيرامون استفاده از ماهواره را در قالب آيتمهاي مختلف و با موضوعات مختلف به مخاطب ارائه کنيم.
وي ادامه داد: در همين جهت در قسمتهاي سيزده گانه اين مجموعه به موضوعاتي مانند سريالهاي ماهواره اي، مستندهاي پخش شده از شبکه هاي ماهواره اي، تاثير ماهواره در زندگي ايرانيان و البته کليت موضوع استفاده از ماهواره و رفتارهاي سياسي پشت پرده شبکه هاي ماهواره اي بپردازيم.

استفاده از چهره هاي سينما و تلويزيون براي نقد برنامه هاي ماهواره اي
اين تهيه کننده جوان که سابقه توليد مستند "سرگردون" با محوريت شبکه هاي ماهواره اي را داشته درباره ويژگي اصلي برنامه "سمت غرب" که استفاده از چهره هاي سينما و تلويزيون به عنوان کارشناسان است به خبرگزاري ميزان گفت: سعي کرديم با استفاده از چهره هايي که مخاطبان نسبت به آنها سمپاتي دارند درباره معضلات برنامه هاي ماهواره اي به مردم اطلاعات بدهيم. چهره هايي مانند حسن جوهرچي، فلوار سام، الهام پاوه نژاد، روشنک عجميان، همايون اسعديان و مسعود اطيابي از جمله چنين چهره هايي هستند که به عنوان کارشناس در برنامه ظاهر مي شوند.

اغلب چهره ها نه با ماهواره که با رفتار شبکه هاي ماهواره اي مشکل دارند
امامي پيرامون اينکه آيا شده از چهره اي بخواهد براي نقد برنامه هاي ماهواره اي در "سمت غرب" شرکت کند و آن چهره به دليل عدم موافقت با موضوع برنامه از اين حضور سرباز زند گفت: فارغ از سليقه هاي مختلف تمامي چهره هايي که با آنها تماس گرفتيم نه با ماهواره که با رفتار شبکه هاي ماهواره اي مشکل داشتند.

مرکز رسانه قوه قضاييه براي توليد اين مستند کمکهاي زيادي کرد
سيدصابر امامي درباره همراهي مرکز رسانه قوه قضاييه در توليد اين مجموعه به خبرگزاري ميزان گفت: مرکز رسانه به طور کامل حمايت کرد به خصوص در دسترسي به برخي پرونده هاي حقوقي مرتبط با شبکه هاي ماهواره اي. مرکز در نظارت بر محتواي برنامه نيز کمک شايان توجهي به ما کرد.
وي ادامه داد: اينکه مسئولان مرکز رسانه شرايطي را فراهم آوردند که ما بتوانيم از پيچيده ترين پرونده هايي که به سبب استفاده از شبکه هاي ماهواره اي ايجاد شده استفاده کنيم کمک مهمي است بخصوص براي ما که مي خواستيم مجموعه مان با بار واقعگرايانه بالايي توليد شود.


جواناني که کار ساخت را انجام مي دهند
مجموعه مستند "سمت غرب" از اين جهت که گروهي از جوانان مستعد حيطه مستندسازي در توليد آن نقش دارند کار متمايزي محسوب مي شود.
مريم بابايي کارگرداني کار را برعهده دارد، مجري طرح محسن حسن زاده است و محمد طادي و مهدي تاج الدين نيز مجريان اين برنامه هستند.

"سمت غرب" هر هفته روزهاي شنبه ساعت ۲۳ از شبکه سوم سيما پخش مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها