کد خبر: ۲۹۹۶۱۱
زمان انتشار: ۰۱:۵۴     ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
مسئول فرهنگی باشگاه استقلال گفت: «ما اینجا به غیر مسلمان هم احترام می‌گذاریم چه رسد به مسلمان و شیعه.»

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام احمد مالک هم رفتار جاسم‌ کرار را محکوم کرد. وی معتقد است نباید رفتار و گفتار بد این بازیکن را به کل باشگاه استقلال نسبت داد. او هرگونه رفتار توهین یا تبعیض‌آمیز با این بازیکن عراقی را هم رد می‌کند و می‌گوید اگر کرار چنین باوری دارد به خاطر تصور اشتباهی است که برای خودش ساخته.

 

* بداخلاقی‌های جاسم کرار باعث شده تا اهمیت و جایگاه فرهنگ و اخلاق در باشگاه استقلال زیر سوال برود. به عنوان مسئول فرهنگی باشگاه شما چه نظری در این رابطه دارید؟

- کارهای فرهنگی باشگاه که امسال و سال‌های گذشته انجام شده نشان می‌دهد که اخلاق و فرهنگ در این باشگاه از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. کارهای خیر و نیکوکارانه‌ای که باشگاه یا مربیان و بازیکنان استقلال انجام دادند کم نیست. استقلال برخلاف پرسپولس که در این سال‌ها حاشیه و مشکلات زیادی داشته و در مدت زمان کوتاهی چند مدیرعامل و سرمربی عوض کرده با ثبات و آرامش به کارش ادامه داده است. مدیران و مربیان موفق شدند با وجود مشکلات عدیده مالی آرامش و ثبات باشگاه را حفظ کنند و حالا هم در آستانه رسیدن به صدر جدول قرار داریم. رفتار هر بازیکنی از جمله کرار به شخصیت خود بازیکن بر می‌گردد و نباید آن را به تمام باشگاه تعمیم داد. رفتارهای بد کرار فقط به استقلال برنمی‌گردد. او در تراکتورسازی و سایر تیم‌ها نیز چنین رفتاری داشته است. او گاهی رفتارهایی در زمین انجام می‌دهد که نه تنها داور و تیم رقیب که خود ما هم آن را شایسته نمی‌دانیم و محکوم می‌کنیم. مثل مسابقه با سایپا که دیدید آقای قلعه‌نویی در مصاحبه بعد از بازی رفتار این بازیکن را نکوهش کرد و مورد انتقاد قرار داد.

 

* پس به نظر شما رفتار کرار را نباید به باشگاه استقلال نسبت داد؟

- شما بگویید باشگاه باید چه کاری برای کرار انجام می‌داد که نداده است؟! سرمربی تیم قبل و بعد از هر بازی و در جریان تمرینات هر روز برای بازیکنان از جمله کرار صحبت می‌کند و از آنها می‌خواهد که رفتار و اخلاق ورزشی داشته باشند. می‌خواهد پرخاش نکنند، به داور اعتراض نکنند با بازیکن حریف درگیر نشوند. از بین این همه بازیکن کوچک و بزرگ استقلال فقط کرار است که بداخلاقی و بدرفتاری می‌کند و سایرین کوچک‌ترین مشکلی هم ندارند. اگر باشگاه مشکل داشت باید شاهد چنین رفتارهایی از سوی چند بازیکن دیگر هم می‌بودیم. وقتی یک بازیکن برخلاف صحبت‌های مدیرعامل و سرمربی تیمش رفتار می‌کند دیگر تمام تقصیر متوجه خود بازیکن است نه مدیرعامل، سرمربی یا باشگاهی که برای آن بازی می‌کند.

 

* کرار چه این‌بار و چه در گذشته بارها با پیش کشیدن این موضوع که او هم مثل ما مسلمان و شیعه است و رفتاری که با او می‌شود رسم مسلمانی نیست به باشگاه یا فدراسیون معترض شده است. اول اینکه آیا واقعا با او رفتار بدی می‌شود و آیا اصلا فوتبال ربطی به این حرف‌ها دارد؟

- اصلا این مسایل را قبول ندارم. ما در ایران با غیر مسلمان هم مشکل نداریم و رفتار تبعیض‌آمیزی انجام نمی‌دهیم چه برسد به مسلمان و شیعه. در کشور ما حرف از اتحاد و یکپارچکی مسلمانان است و این موضوع از آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران است. ما هفته وحدت می‌گذاریم. نه در فوتبال که در هیچ کجای دیگر این مملکت به هیچ غیرایرانی و حتی غیرمسلمان ظلم و تبعیض نمی‌شود. مردم عراق برای ما یک ملت دوست و برادر هستند که از هر نظر رابطه خوبی با آنها داریم. اگر با کرار یا هر بازیکن دیگری خصومت داشتیم که اصلا از ابتدا او را نمی‌آوردیم. در ایران کسی نه با ملیت و نه با مذهب کرار مشکل ندارد. اگر مشکلی هست به خاطر رفتار و گفتار این بازیکن است. اگر چنین تفکری در او شکل گرفته بداند که دارد اشتباه می‌کند. مگر مدیران، مربیان، بازیکنان و هواداران استقلال تا به حال به او توهین یا بی‌احترامی کردند که چنین حرفی می‌زند. نه در استقلال که در هیچ‌کجای ایران به او بی‌احترامی و توهین نشده است. این ذهنیت خودساخته است. به نظر کرار یک مقدار مشکل روحی دارد که باید حل شود. بعضی مشکلات را باشگاه می‌تواند حل کند و حل کردن بعضی مشکلات از دست باشگاه خارج است.

 

* به نظر شما این بازیکن که تا به حال چندبار قول داده رفتارش را درست کند اما نکرده قابل اصلاح است و باید چه برخوردی با او کرد؟

- من نمی‌توانم نظر شخصی بدهم. باشگاه مدیرعامل و سرمربی دارد و آنها باید درباره کرار تصمیم بگیرند و این موضوع در حیطه وظایف و اختیارات من نیست. تنها چیزی که من می‌توانم بگویم این است که باشگاه از تک‌تک بازیکنان توقع دارد آرامش باشگاه را حفظ کرده و کاری نکنند که باعث ایجاد حاشیه و زیر سوال رفتن نام بزرگ استقلال شود. اما این که کرار اصلاح‌پذیر است یا نه باید بگویم هر انسانی اصلاح‌پذیر است اما چطور و چه زمانی برای هر کسی فرق دارد. من هم نمی‌توانم پیشگویی کنم که کرار باز هم از این رفتارها خواهد داشت یا دیگر اصلاح می‌شود. درباره ماندن یا جدایی کرار باید از آقای قلعه‌نویی و افشارزاده سوال کنید.

 

* به نظر شما چه مجازاتی برای او خوب و مناسب است؟

- این را از آقای افشارزاده و آقای قلعه‌نویی سوال کنید.

روزنامه گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها