کد خبر: ۳۰۰۰۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۱ آذر ۱۳۹۰
معرفی محمد رضا باهنر به‌ عنوان مسئول استان اصفهان از طرف کمیته مشترک گروه 8+7 برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که پس از انتخاب شهردار اصفهان به عنوان یکی از سه عضو کمیته داوری و مرضی الطرفین در این استان صورت گرفت، اعتراض جمعی از فعالان سیاسی و دانشجویی این استان را به همراه داشته است.

به گزارش رجانيوز، معرفي باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به عنوان مسئول پیگیری امور 7+8 در اصفهان و همچنین معرفی سقائیان نژاد شهردار اصفهان و دبیر جامعه اسلامی مهندسین در اصفهان به عنوان یکی از سه نفر اعضاي کمیته داوری، این شائبه را اصفهان ایجاد کرده که 7+8 در اصفهان قرار است با جامعه اسلامی مهندسین به وحدت برسد.

مسئول ستاد حمايت‌های مردمی از احمدی‌نژاد در استان اصفهان در انتخابات ریاست جمهوری 88 در واكنش به انتخاب باهنر به عنوان نماينده جبهه اصولگرايان در اصفهان و چند استان ديگر گفت: اگر چنين اتفاقي واقعیت داشته باشد، بايد گفت كه وجود آقاي باهنر براي اصفهان يعني شكسته شدن هر وحدتي در این استان.

حجت الاسلام ميرمرشدي در گفت‌وگو با سايت رويش نيوز با بیان اینکه بنده كاري به مواضع افراد نداشته و تنها شرايط را تحليل مي‌كنم، ادامه داد: با شرايطي كه من در اصفهان مي‌بينم، اسم آقاي باهنر عامل شكسته شدن وحدت در اصفهان و شكسته شدن جبهه متحد است.

وی اظهار داشت: آنچه كه بيشتر ممكن است در اذهان بچه هاي حزب اللهي ايجاد شود اين است كه يك طيف "كم رأي"، محور وحدت براي اصولگرايان شده است و خود اين اتفاق زمينه ساز شكست جبهه متحد خواهد شد.

میرمرشدی در مورد انتخاب دبير جامعه اسلامي مهندسين اصفهان به عنوان يكي اعضاي كميته داوري جبهه متحد اصولگرايان در اصفهان نيز گفت: با توجه به حساسيت‌هايي كه روي جامعه اسلامي مهندسين است، هر كسي از جامعه اسلامي مهندسين عامل وحدت شود، وحدت دچار چالش خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: تلاش برای معرفی یک فرد کم اثر به عنوان يكي از اعضاي كميته داوري نيز به اين دليل  است كه عملا تصميم‌گيري براي آقايان، تصميم‌گيري آساني باشد.

اگر به نظرات توجه نشود، مجبور به روشن‎گری از طریق رسانه‌ها می‌شویم

قائم مقام جمعیت ایثارگران اصفهان نيز با بیان اینکه تصميمات اوليه خيلي جالب نبوده و البته تأييد نهايي نشده است، گفت: قرار است در آخرین جلسه 7+8 تصميم نهايي را بگيرند.

عدنان زادهوش افزود: ما صبر مي كنيم و اگر نظرات اكثريت در شاخه‌هاي مربوطه اعمال شد كه بسياري از نظرات هم نظراتي اصولي است، فبها المراد و راه درست طي شده است اما اگر به اين پيشنهادات ترتيب اثر داده نشود، لازم است كه از طريق مطبوعات فعاليت‌هايي صورت گيرد.

وی اظهار داشت: كار درست هم اين است كه آقايان ديدگاه هاي اصولي ذيل انقلاب اسلامي را بشنوند و بررسي كنند و اگر به نظرات توجه نشود، افراد مجبورند كه براي روشن‌سازي افكار عمومي اقدامات رسانه‌اي انجام دهند.

قائم مقام جعيت ايثارگران اصفهان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه رايزني‌ها به نتيجه برسد، افزود: دوستان بايد به گونه‌اي مديريت كنند كه در بين افراد موجود، تنشي ايجاد نشود و مسلما اينكه اضلاع 7+8 بخواهند كار را به هم بزنند، مناسب نيست و بايد ديدگاه‌ها اعلام شود.

زادهوش همچنين در توضیح پیشنهاد خود برای اصلاح روند موجود گفت: پیشنهاد ما بر این مبنا بود كه چون اصفهان يك شهر سياسي ويژه است، تعداد اعضاي كميته داوري را از سه نفر به پنج نفر ارتقا دهند كه مسئله به يك فكر و يكي دو نفر خاص محدود نشود.

وی در ادامه تاکید کرد که اگر به پيشنهادها عمل نشود، مسئوليت عواقب آن با مسئولين فعلي تشكيل كميته و آقاياني خواهد بود كه در اصفهان اين اشتباه را قبول مي‌كنند و خودشان بايد پاسخ‌گوي اين اشكال باشند و در آن صورت ما در موضع سوال كننده و ايراد گيرنده خواهيم بود و آنها موظف به پاسخ‌گويي به اين اشتباه خواهند بود.

قائم مقام جعيت ايثارگران اصفهان با بیان اینکه اميدواريم كه عاقلانه عمل شود چرا که دوستان را افراد عاقلي مي‌دانيم، تصریح کرد: ما از حرف حق كوتاه نخواهيم آمد ولي اين بدين معني نيست كه بازي را به هم بزنيم. همچنين عليه كسي هم جوسازي نمي‌كنيم يا كسي را متهم نمي‌كنيم ولي بيان حق و دفاع از گفتمان انقلاب، وظيفه ماست و نمي‌گذاريم اشتباهي را تكرار كنند كه دوره پيش كردند.

باهنر فقط یک رابط است/ اگر شائبه باشد شهردار اصفهان استعفا می‌دهد

در عین حال، عضو جامعه اسلامی مهندسین و رئيس شوراي شهر اصفهان تاکید کرد: مهندس باهنر صرفا به عنوان یک رابط است و نقش اصلی را هیئت داوری بازي خواهد کرد که با حضور اضلاع کمیت،ه مشخص می شوند.

عباس حاج رسولی‌ها با بیان اینکه باهنر در تصمیمات اصفهان تاثیر گذار نیست و صرفا پيگيري امور 7+8 در چند استان به او محول شده است، افزود: به وحدت رسیدن یا نرسیدن اصولگرایان در اصفهان منوط به عملکرد هیئت داوری است.

وی همچنین اسامی مطرح شده از سوی کمیته ی 7+8 تهران جهت حضور در هيأت داوري را قطعی ندانست.

رئيس شوراي شهر اصفهان همچنین در خصوص احتمال به وجود آمدن برخی شائبه‌ها به‌دليل حضور شهردار اصفهان به عنوان یکی از اعضاي هيأت داوري جبهه متحد اصولگرايان اصفهان گفت: اگر چنین شائبه‌هایی مطرح باشد، قطعا خود آقای سقائیان نژاد استعفا خواهد داد.

دبيركل جامعه اسلامي فرهنگيان اصفهان در رابطه با ارزيابي آينده و ايجاد وحدت در اصفهان افزود: ما يك اصل كلي را پذيرفته ايم كه به ساختاري كه جامعتين طراحي مي‌كنند، وفادار باشيم و نبايد در جزئيات توقف كنيم و سعي كنيم با كمترين عيب به پيش برويم و ان‌شاالله وحدت هم ايجاد مي شود.

انتخاب باهنر وحدت شکن است

اما دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان با يادآوري عملکرد غیر قابل قبول باهنر در فتنه 88 گفت: حضور او در اصفهان باعث ضربه خوردن وحدت و شکسته شدن آن می‌شود.

علي اصغر جاویدپرور گفت: شخصا موافق حضور باهنر هستم چرا كه پايبندي اين كميته به تصميمات غيراصولي‌اش براي مردم افشا می‌شود.

وي افزود: کلیت روند 8+7 و افرادی که کار آن را به عهده گرفته اند، قابل قبول نیست چرا که بعضا کسانی بودند که در ماجرای فتنه جزو ساکتین بوده و در صحنه حضور نداشتند.

جاوید پرور با تاکید بر اینکه کسی نسبت به لزوم وحدت حرفی ندارد، گفت: اما اتحاد با این طيف به انقلاب ضربه خواهد زد و اگر گفتمان این آقایان، گفتمان غالب شود، مطمئنا اصولگرایی ضربه بزرگی خواهد خورد و منحرف خواهد شد.

همچنين دبیر جامعه اسلامی دانشجويان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی نيز گفت: قطعا وجود آقاي باهنر نمی‌تواند عنصر وحدت بخشی در اصفهان باشد و این به خاطر حاشیه‌هایی است که در مورد ايشان وجود دارد.

حامد عباسي افزود: حضور دو نفر از جامعه اسلامی مهندسین برای تصمیم‌گیری صورت خوشی برای اصفهان ندارد و باعث ایجاد تفرقه بین گروه های مختلف و تشکل های اصفهان می شود.

وي افزود: حضور شهردار اصفهان به دلیل جایگاهی که دارد، این تهمت را به ستاد اصولگرایان وارد می‌کند که از منابع عمومی برای اهداف انتخاباتي استفاده مي‌شود كه بر اساس حكم "اتقوا من مواضع التهم"، عقلا و شرعا اين كار صحيح نيست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها