کد خبر: ۳۰۰۲۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تبيان، در کتاب ديني ما توصيه هاي بسياري براي خانم هاي باردار آمده است هم براي دوران قبل از بارداري و هم براي دوران شيردهي و پس از زايمان که بسياربا ارزش و مفيدند. بديهي است ياد خدا موجب آرامش قلب مي‌شود و در فرزند اثر مثبتي خواهد داشت. بزرگان دين در اين زمينه سفارش‌هايي فرموده‌اند که تماما مربوط به حفظ حيات و بهداشت طفل است. پيغمبر و امير المومنين عليهم السلام فرمودند: زن‌ها در زمان بارداري خرما بخورند زيرا که فرزندانشان را باهوش و ذکاوت و با حلم و حوصله مي‌کند. روزي پيغمبر صلي الله عليه و آله سخن از جهاد مي‌فرمودند. زني عرض کرد يا رسول الله آيا زنان را هم بهره و نصيبي از جهاد هست؟ فرمودند: بلي از زمان حمل تا از شير گرفتن طفل براي زن اجر و ثوابي است مانند ثواب آن کسي که اسب سوار شود و در راه رضاي خدا براي جان نثاري حاضر و مهيا شود و چنانچه زن در اثناي اين مدت بميرد اجر و مقام و منزلت شهيد را دارد.
در اينجا به برخي از اين توصيه اشاره مي‌شود
1. تلاوت آيه نور «آيه ۳۵ سوره نور» توسط والدين، قبل از بارداري و توسط زن در ايام بارداري ضروري است.
2. خوردن گلابي:
الف) خوردن گلابي توسط پدر، سبب زيبايي فرزند مي‌شود.
ب) به زنان باردار گلابي بدهيد که فرزندان را نيکو و زيبا مي‌کند.
پ) به زنان باردار گلابي بدهيد که اخلاق فرزندان‌تان را نيکو مي‌کند.
ت) خوردن گلابي مايه قوت قلب، پاکي معده، صفاي دل، دليري و زيبايي بچه مي‌شود.
ث) گلابي قلب را جلا مي‌دهد و دردهاي درون را به اذن حق شفا مي‌بخشد.
3. خوردن کاسني
4. خوردن قاووت به پدر و مادر توصيه شده است:
الف) خوردن قاووت توسط والدين موجب قوت در فرزند و نبودن کودني و سبک مغزي و ناداني در او مي‌شود.
ب) خوراندن قاووت به کودک به منظور تقويت و روياندن گوشت و محکم کردن استخوان بسيارمفيد است.
در روايت آمده است، مردي به امام صادق (ع) عرض کرد:‌ اي پسر رسول خدا، فرزندي به دنيا مي‌آيد که در او ضعف است. حضرت فرموند: چرا قاووت نمي‌خوري؟ آن را بخور و خانواده‌ات را هم به آن سفارش کن. به درستي که قاووت گوشت را مي‌روياند و استخوان را محکم مي‌کند و فرزندي از تو به دنيا نمي‌آيد مگر اينکه قوي باشد.
5. سفارش به خوردن انار:
الف) خوردن انار شيرين فرزند را نيکو مي‌کند.
6. خوردن کندر
الف) خوردن کندر توسط زن باردار باعث زيادي عقل بچه، باهوشي، پاکدلي، دانايي و شجاعت پسر و خوش خلق و نيکو شدن دختر مي‌ شود.
در حديثي آمده است: به زنان حامله کندر بخورانيد، به درستي که طفلي که در شکم مادر کندر غذاي او مي‌شود، دلش محکم و تحملش زياد مي‌شود.
نامگذاري کودک
نام کودک بهتراست قبل از تولد يعني قبل از 4 ماه و 10 روز انتخاب شود. از زمان حاملگي 2 نام براي جنين بايد انتخاب شود که اگر دختر بود يکي از نام‌ها و اگر پسر بود نام ديگر به او داده شود. پيامبر فرمود: بچه‌ها را در شکم نامگذاري کنيد اگر نمي‌دانيد پسر است يا دختر 2 نام براي او بگذاريد اگر سقط شود و نامي نداشته باشد در قيامت از پدر مواخذه شود؛ پيامبر جنين حضرت فاطمه را پيش از تولد محسن ناميد.
توصيه‌هايي که مخصوص هر ماه بيان شده:
ماه اول: روزهاي پنج‌شنبه و جمعه سوره يس و الصافات بخواند و به شکم بدمد و روزهاي جمعه از قبل از صبحانه انار ميل کند و قبل از طلوع آفتاب و هر روز بر 2 عدد خرما سوره قدر بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه دوم: روزهاي پنج‌شنبه و جمعه سوره الملک بخواند. روز پنجشنبه ۱۴۰ مرتبه و روز جمعه صد مرتبه صلوات با عجل فرجهم بگويد. هر روز بر 2 عدد عناب سوره توحيد بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه سوم: روزهاي پنج‌شنبه و جمعه سوره آل عمران بخواند. هر روز بعد از نماز‌ها ۱۴۰ مرتبه صلوات بفرستد. هر روز بر يک عدد سيب آيه الکرسي بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه چهارم: روزهاي پنج‌شنبه و جمعه سوره الدهر بخواند. در تمام نماز‌ها در يک رکعت سوره قدر تلاوت کند و هر روز بر 2 انجير سوره والتين بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه پنجم: روزهاي پنج‌شنبه و جمعه سوره الفتح را تلاوت کند. در يک نماز سوره النصر بخواند و هر روز يک عدد تخم مرغ سوره حمد بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه ششم: روزهاي پنج‌شنبه و جمعه سوره واقعه بخواند. شب‌ها در يک نماز سوره التين تلاوت کند و هر روز بر يک انار را پس از خواندن سوره فتح ناشتا بخورد.
ماه هفتم: روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره يس و تبارک بخواند. روزي ۱۴۰ مرتبه صلوات بفرستد و هر روز بر يک عدد به سوره يس بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه هشتم:
روزهاي شنبه بعد از نماز صبح سوره قدر، 10 مرتبه
روزهاي يک شنبه بعد از نماز صبح سوره والتين، 2 مرتبه
روزهاي دوشنبه سوره يس
روزهاي سه‌شنبه سوره فرقان
روزهاي چهارشنبه سوره دهر
روزهاي پنج‌شنبه سوره محمد
روزهاي دوشنبه سوره الصافات
از خوردن ماست شيرين و عسل کوتاهي نکند. هر روز جمعه ناشتا انار شيرين ميل کند. در صورتي که ضرر ناشته باشد، هفته‌اي يک بار سرکه بخورد.
ماه نهم: بهتر است غذاي او کباب باشد. ادويه نخورد. خرما ميل کند. براي سلامتي امام زمان (ع) گوسفندي را ذبح کرده از آن بخورد. در نماز ظهر يا عصر سوره والعصر و الذاريات بخواند. در روزهاي پنج‌شنبه سوره حج و در روزهاي جمعه سوره فاطر را تلاوت کند. هر روز مقداري را برود. به عکس و آينه کمتر نگاه کند. هر روز بر مقداري شير و خرما سوره دهر بخواند و آن را ناشتا بخورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها