کد خبر: ۳۰۰۹۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وزير خارجه ونزوئلا اعلام کرد که دولت آمريکا بايستي ظرف 15 روز آينده ليستي از 17 مقام ديپلماتيک خود را که در اين کشور خواهند ماند، ارائه کند.

«رودريگز»گفت که به گفته «نيکلاس مادورو» رئيس جمهور ونزوئلا تعداد مقامات ديپلماتيک در اين دو کشور بايستي برابر باشند.
ارائه اين مهلت از سوي دولت ونزوئلا، پس از ديدار «رودريگز» با «لي مک کلني» کاردار آمريکا صورت گرفت.
«رودريگز» در ادامه گفت: «مادورو» همچنين 4 مقررات به عنوان اقدامات حفاظتي در برابر دخالت‌هاي آمريکا وضع کرده است.
وي گفت: از اين پس شهروندان آمريکايي براي ورود به سرزمين ونزوئلا نياز به ويزا دارند و هزينه آن مشابه آنچه که «واشنگتن» از شهروندان ونزوئلايي که به آمريکا سفر مي‌کنند اخذ مي‌کند، مي‌باشد.
«مادورو» شنبه در طول يک تظاهرات ضد امپرياليستي در مقابل کاخ «ميرافلورس» (مقر رياست جمهوري ونزوئلا) تصريح کرد: سفارت آمريکا در ونزوئلا، 100 مقام ديپلماسي دارد در حالي‌ که ونزوئلا داراي 17 ديپلمات در اين کشور مي‌باشد و بايستي اين ميزان با يکديگر برابر شوند.
دو اقدام ديگر اتخاذ شده از سوي دولت ونزوئلا، ممنوعيت قطعي دسترسي به قلمرو ونزوئلا براي تعدادي از سياستگذاران آمريکايي که در حملات تروريستي عليه دولت‌هاي خارجي دست داشتند و اين‌که ديپلمات‌هاي «واشنگتن» در ونزوئلا موظف‌اند نشست‌هاي سياسي که در اين کشور برگزار مي‌کنند را اطلاع دهند.
دولت ونزوئلا در بين افرادي که ماهيت تروريستي دارند و ورود آنها به ونزوئلا ممنوع مي‌باشد اسامي «جورج دبليو بوش» رئيس جمهور سابق، «ريچارد ديک چني» معاون سابق رئيس جمهور، «جورج تنت» مدير سابق سازمان اطلاعات مرکزي (سيا)، سناتورها «رابرت منندز» و «مارکو روبيو»، «ماريو دياز بالرت» و «ايلينا رز» نمايندگان مجلس آمريکا را اعلام کرد.
17 فوريه سال جاري، «مادورو» از بازداشت چندين افسر نيروي هوايي ونزوئلا که بر اساس طرح برنامه‌ريزي شده از سوي دولت آمريکا قصد داشتند به چندين نقطه استراتژيک «کاراکاس» به منظور سرنگوني دولت وي حمله کنند، خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها