کد خبر: ۳۰۱۸۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايکنا/ گروه تروريستي بوکو حرام شماري از ساکنان مسلمان شهر «گووزا» در شمال شرق نيجريه را که در يک محفل قرآني گرد هم آمده بودند، قتل‌ عام کرد.

يکي از ساکنان شهر گووزا که پس از اين جنايت هولناک موفق شده از شهر بگريزد، گفت: شورشيان، مردان جواني را که در مقابل اقامتگاه يکي از مسوولان ديني شهر مشغول قرآن خواندن بودند، محاصره و آن‌ها را در مقابل چشم همسرانشان قتل ‌عام کردند.
اين شاهد عيني توضيح داد: عناصر بوکوحرام سلاح ‌هاي جديدي از صندوق‌ها خارج کرده و با کشتن مرداني که مجبور شده بودند روي شکم بخوابند، آن‌ها را آزمايش کردند.
علي اندومه، نماينده محلي در سناي نيجريه با تاييد خبر اين جنايت تروريستي گفت: شورشيان بوکوحرام از روزها پيش به گووزا هجوم مي‌برند، آن‌ها مردان را کشته و زنان و بچه‌ها را از محل زندگي خود مي ‌رانند.
شهر گووزا در ژوين 2014 به کنترل شورشيان بوکوحرام درآمده و «ابوبکر شيکايو»، رهبر گروه، خلافت خود را از همين شهر در مناطق تحت کنترل خود در شمال شرق نيجريه اعلام کرده است.
مقام ‌هاي امنيتي و کارشناسان نيجريه، اظهار داشته‌اند که بوکوحرام از ماه آوريل گذشته تاکنون بر شمار زيادي از روستاها مسلط شده و توانسته است، مناطق مهمي از شمال‌ شرقي نيجريه را تحت کنترل خورد درآورد. پيشروي‌هاي اين گروه موجب شده است تا ارتش نيجريه عقب‌نشيني گسترده‌اي داشته باشد.
ابوبکر شيکايو، سرکرده گروه تروريستي بوکوحرام اخيرا در اظهاراتي، حمايت خود را از ابوبکر البغدادي، سرکرده گروه تکفيري داعش ابراز داشته بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها