کد خبر: ۳۰۱۹۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنایت‌پیشه رژیم صهیونیستی بالاخره پس از جنجال‌های مختلف رسانه‌ای، عصر روز سه‌شنبه گذشته وارد کنگره آمریکا شد و در آن سخنرانی کرد.

این تصاویر که بیانگر استقبال گسترده نمایندگان کنگره از سخنان نخست وزیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی هستند را شبکه آمریکایی یواس‌ای تودی منتشر کرده است.

برخی تحلیلگران معتقدند سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا و حضور وی در ایالات متحده اثر مستقیمی بر مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 دارد.

در این راستا، عده‌ای بیان می‌کنند که اوباما و تیم اجرایی مذاکره کننده آمریکا، با سیاست‌های نتانیاهو و اصرارهای کنگره مبنی بر ضرورت تحریم بیشتر ایران مخالفند و قصد دارند با ایران اسلامی به توافق برسند!

اما تحلیل دیگری نیز وجود دارد که معتقد است تمام این ماجرا صرفاً یک خیمه‌شب‌بازی است و نتانیاهو صرفاً قرار است نقش پلیس بد را ایفا کند تا اوباما بعنوان پلیس خوب بتواند منویات خود را به مذاکره‌کنندگان ایرانی دیکته کرده و یک توافق صرفاً خوب برای آمریکا دست و پا کند.

تحلیل دوم منطقی به نظر می‌رسد زیرا تجربه تاریخی نشان داده است که کاخ سفید، کنگره آمریکا و رژیم صهیونیستی در هیچ مقطعی از تاریخ دچار واگرایی راهبردی در سیاست‌های کلی خود نبوده‌اند و در واقع یک روح در سه کالبد هستند.

خیمه‌شب بازی سیاسی و اجرایی و پوشیدن دستکش مخملی بر روی دست چدنی پیشه‌ی همیشگی سیاستمداران آمریکایی و دولتمردان این کشور است.

آمریکا پس از توافق ژنو با ایران، نزدیک به یکصد تحریم جدید و مخالف با متن توافقنامه را علیه کشورمان اعمال کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها