کد خبر: ۳۰۱۹۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
تسنيم/ مدير اداره گذرگاه ها و مرزها در نوار غزه پيش بيني کرد که تا چند روز آينده همزمان با سفر رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين به قاهره، گذرگاه مرزي رفح نيز بازگشايي شود.

به گزارش رسانه هاي خبري فلسطين، «ماهر ابو صبحه» گفت که تا به اين لحظه هيچ اطلاعاتي درباره بازگشايي صد در صدي گذرگاه مرزي رفح واقع در جنوب نوار غزه بدست ما نرسيده است.
وي طي اظهاراتي در صفحه خود در سايت اجتماعي فيس بوک نوشت: در صورتيکه اطلاعي از بازگشايي گذرگاه رفح کسب نماييم، آن را اعلام خواهيم کرد.
ابو صبحه در عين حال پيش بيني کرد که طي چند روز آينده اين گذرگاه بازگشايي شود به خصوص اينکه محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين قصد دارد به قاهره سفر نمايد.
مدير اداره گذرگاه ها و مرزهاي غزه همچنين تاکيد کرد که عباس مسئول اصلي تعطيلي گذرگاه رفح به عنوان تنها کانال ارتباطي ساکنان نوار غزه با جهان است.
وي اشاره کرد که عباس اراده تحويل گرفتن گذرگاه ها را ندارد.
روز شنبه گذشته يک هيأت از جنبش جهاد اسلامي به رياست رمضان عبد الله شلح دبير کل اين جنبش و زياد النخاله معاون رمضان عبد الله به قاهره سفر کرد و در ديدار با مقامات مصر برخي مسائل فلسطين از جمله بحران تعطيلي گذرگاه رفح و تاخير در بازسازي نوار غزه را مورد بررسي قرار داد.
رمضان عبد الله پس از بازگشت از اين سفر در تماس تلفني با محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين، وي را در جريان نتايج سفرش قرار داد.
وي در اين تماس تلفني راهکارهاي رفع درد و رنج فلسطينيان ساکن نوار غزه را با عباس بررسي کرد و وي را در جريان نتايج ديدارش با مسئولان مصري قرار داد.
رمضان عبد الله همچنين با «اسماعيل هنيه» نايب رئيس دفتر سياسي جنبش حماس تماس تلفني برقرار کرد.
برخي رسانه هاي خبري نيز از طرح 3 ماده اي دبير کل جنبش جهاد اسلامي براي حل بحران هاي فلسطين از جمله مشکل تعطيلي گذرگاه رفح و بازسازي نوار غزه خبر دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها