کد خبر: ۳۰۲۰۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
تلاش تبریزی‌ها برای صدرنشینی تراکتور با برد تهرانی‌ها، تداوم روزهای خوش نفت و پرسپولیس با برتری مقابل تبریزی‌ها و نبرد حساس فولاد و پیکان از مهمترین اتفاقات روز پایانی هفته بیست و سوم لیگ است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، روز دوم و پایانی از هفته بیست و دوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا با ۳ دیدار مهم و سرنوشت ساز پیگیری می‌شود، جائیکه ۲ تیم نفت و تراکتورسازی برای رسیدن به صدرجدول، تیم فولاد برای جبران ناکامی و نزدیک شده به رده نخست، پرسپولیس جهت بازگشت به نیمه بالای جدول و ادامه روزهای خوب آسیایی‌اش در لیگ و تیم‌های گسترش فولاد و پیکان برای جدا شدن از بین قعرنشینان پائین جدول، با هدف کسب ۳ امتیاز در این دیدارهای به میدان می‌آیند.
 
شاید مهمترین بازی این روز و حتی هفته، نبرد تراکتورسازی - پرسپولیس باشد، جائیکه دو نماینده موفق ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در تبریز برابر هم صف آرایی می‌کنند. تراکتورسازی درصورت پیروزی در این بازی و ناکامی نفت در تهران مقابل دیگر تیم تبریزی لیگ، به صدرجدول می‌رسد. این همان موضوعی است که انگیزه شاگردان تونی را برای پیروزی در این مسابقه چند برابر کرده است.
 
پرسپولیس هم پس از دو پیروزی ارزشمند در لیگ قهرمانان آسیا، با چهر‌ه‌ و انگیزه‌ای جدید به لیگ برتر باز می‌گردد. آنها که با برد ۲ بر صفر در این مسابقه به رده هشتم می‌رسند، قصد دارند موفقیت‌های خود را با یک پیروزی شیرین در تبریز ادامه دهند. همین مسائل باعث می‌شود مردان حمید درخشان برای اینکه خللی در شرایط خوب‌شان ایجاد نشود، حتی به فکر کسب یک امتیاز هم در تبریز نباشد.
 
همانطور که گسترش فولاد می‌تواند در تهران با توقف نفت، به  صدرنشینی تراکتورسازی کمک کند، پرسپولیس هم می‌تواند با متوقف کردن تراکتورسازی، فرصت بسیاری خوبی را برای صدرنشینی در اختیار نفت تهران قرار دهد.
 
در این روز نفت در تهران میزبان گسترش فولادتبریز است. نفتی‌ها که در آسیا دو نتیجه نه چندان رضایت بخش کسب کرده‌اند، تنها در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند به صدر جدول باز گردند اما تساوی ممکن است این تیم را به رده سوم هم برساند. گسترش فولاد هم که در رده چهاردهم قرار گرفته، برای رهایی از مثلث قعرنشینان، نیازمند پیروزی در این مسابقه است، بردی که حتی ممکن است آنها را به رده دوازدهم برساند.
 
در اهواز هم یک بازی حساس برگزار می‌شود که شرایطی مانند بازی نفت - گسترش دارد. در این بازی فولاد برای جبران ناکامی‌هایش در لیگ و آسیا، با هدف پیروزی مقابل میهمانش پیکان به میدان می‌رود، بردی که در بهترین حالت این تیم را به رده دوم و در در بدترین شرایط آنها را به رده چهارم می‌رساند. البته میهمان فولادی‌ها تیم پیکانی است که در نیم فصل دوم با هدایت صمد مرفاوی هنوز به پیروزی نرسیده و در صورت از دست دادن امتیاز در این بازی، به قعر جدول نزدیک‌تر خواهد شد.
 
برنامه ادامه دیدارهای هفته بیست و دوم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
 
یکشنبه - هفدهم اسفندماه
 
* نفت تهران - گسترش فولادتبریز، ساعت ۱۶، ورزشگاه تختی تهران
* تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس تهران، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* فولاد خوزستان - پیکان تهران، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز
 
نتایج کامل دیدارهای روز نخست از هفته بیست و دوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های برتر به شرح زیر است:
* پدیده مشهد یک - استقلال خوزستان یک
گل‌ها: محمد غلامی (۱۱) برای پدیده - مهدی مومنی (۶۶) برای استقلال خوزستان
 
* صبای قم یک - راه‌آهن تهران
گل: جواد کاظمیان (۴۱) برای صبای قم
 
* ملوان بندرانزلی یک - سپاهان اصفهان صفر
گل: فرزاد حاتمی (۱۶) برای ملوان
 
* ذوب‌آهن اصفهان ۴ - سایپا البرز یک
گل‌ها: مسعود حسن‌زاده (۴۰- پنالتی و ۴۵)، مجید ایوبی (۸۱ - گل به خودی) و مرتضی تبریزی(۸۷) برای ذوب‌آهن - مهدی ترابی (۱۶) برای سایپا
 
* استقلال تهران یک - نفت مسجدسلیمان صفر
گل: رضا عنایتی (۶۱) برای استقلال
 
جدول آقای گل لیگ:
 
۱۴ گل: لوسيانو ادينهو (تراکتورسازی)
 
۱۱ گل: سجاد شهباززاده (استقلال)
 
۸ گل: محمدرضا خلعتبری (سپاهان) و مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن)
 
۷ گل: رضا عنايتی (پديده - استقلال)، اميد ابراهيمی (استقلال)، سروش رفيعی (فولاد) و مهدی شریفی (سپاهان)
 
۶ گل: محسن دلير و سامان نریمان جهان (تراکتورسازی) و محسن يوسفی (ملوان)
 
۵ گل: اميرارسلان مطهری، لئوناردو پادوانی و غلامرضا رضايی (نفت تهران)، مارکو اورليو آيوبل و ايوب کلانتری (صبای قم)، ميلاد ميداوودی و حامد شيری (سايپا)، محمد قاضی و آلويز نانگ (فولاد)، سیدمهدی سيدصالحی و ميثم مجيدی (استقلال خوزستان)، مرتضی تبریزی (ذوب‌آهن) و محمد عباس‌زاده (پرسپوليس)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها