کد خبر: ۳۰۲۱۰۴
زمان انتشار: ۲۰:۱۶     ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
استقلال در نيم فصل دوم با چهار برد يک بر صفر و پيروزي با حداقل‌ترين تعداد گل توانست خود را به صدر جدول برساند.
به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی همانطور که وعده داده بود موفق شد تیمش را از بحران اواخر نیم فصل اول خارج کند و با بردهای میلی‌متری به صدر جدول تکیه بزند.

امیر قلعه‌نویی که اعتقاد داشت تیمش با ارائه بازی هجومی در نیم فصل اول عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته و از تعداد گل‌های به ثمر رسیده تیمش نمایانگر همین مساله است. هر چند در آن مقطع نتایج استقلال باعث شده بود تا منتقدان این مساله را صرفا یک بهانه‌جویی از سوی قلعه‌نویی قلمداد کنند.

به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی با توجه به همان انتقادات ترجیح داده این بار سبک بازی تیمش را تغییر دهد و با انسجام خط دفاعی‌اش به دنبال بردهای با حداقل گل و میلی‌متری باشد. تیم امیر قلعه‌نویی در نیم فصل دوم و در هفت بازی انجام شده چهار پیروزی یک بر صفر به دست آورده و دیگر برد این تیم نیز با حداقل تفاضل گل و برد 2 بر یک برابر زردپوشان اصفهانی بوده است.

هر چند امیر قلعه‌نویی در برابر شاگردان جوان عبداله ویسی کاملا غافلگیر شد و در نهایت به تساوی 4 – 4 رسید اما همین بردها باعث شد تا اکنون تیمش دوباره به صدر برسد و در 8 بازی باقی‌مانده هم با توجه به درگیری تیم‌های مدعی در لیگ قهرمانان آسیا امیدوارترین تیم برای تکرار عنوان قهرمانی است.

4 برد یک بر صفر استقلال در نیم فصل دوم در حالی شکل گرفته که این تیم در نیم فصل تنها برابر استقلال خوزستان با این نتیجه به برتری رسیده بود و در 6 پیروزی دیگری آبی‌پوشان در نیم فصل اول این تیم با نتایج دیگری به پیروزی رسیده بود.

نکته دیگری که در مورد استقلال به اصطلاح اوج گرفته در نیم فصل جالب توجه است، این است که این تیم در هفت هفته اول لیگ تا به اینجا 18 امتیاز کسب کرده بود و با 15 گل زده و 6 گل خورده در صدر قرار داشت و اکنون در هفت بازی نیم فصل دوم 17 امتیاز کسب کرده و 5گل خورده و 10 گل نیز به ثمر رسانده و آمار نشانگر این است که آبی‌پوشان از عملکرد خود در نیم فصل اول، یک امتیاز عقب افتاده‌اند و 4 گل نیز کمتر زده‌اند.

تنها نکته‌ای که استقلال را نسبت به نتایج این تیم نیم فصل اول خاص کرده است به انسجام خط دفاعی مرتبط است که با حضور توام حنیف و صادقی و بازگشت هاشم بیگ زاده و میلاد فخرالدینی و یک محسن فروزان آماده و با انگیزه که نسبت به روزهای اول حضورش در این تیم از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار است شرایط را برای حمله وران حریف سخت کرده.

ذکر این نکته هم ضروری است که استقلال طی هفته‌های آینده در 5 بازی دشوار و نفس‌گیر باید به مصاف رقیبانی مثل نفت تهران، فولاد، ذوب آهن، ملوان و پدیده برود که شرایط این تیم را برای تداوم صدرنشینی سخت می‌کند. دیدارهایی که در نیم فصل دوره بد نتیجه‌گیری این تیم را رقم زدند و امیر قلعه‌نویی در این دیدارها از 15 امتیاز ممکن تنها 4 امتیاز کسب کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها