کد خبر: ۳۰۲۲۰۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان، با نزديک شدن به مرحله صدور راي براي بزرگترين پرونده امنيتي و اقتصادي کشور وکلا و خانواده متهم با هجوم به دستگاه قضايي، رسما دستگاه‌هاي امنيتي و عدليه را متهم به پاپوش سازي براي آقازاده متهم کردند!

هر چند اين اظهارات خلاف قانون با واکنشي از سوي دستگاه‌هاي مربوطه مواجه نشده اما بايد گفت با توجه به "جور" بودن موارد اتهامي م.ه در تمام حوزه‌ها از امنيتي گرفته تا اقتصادي و جاسوسي، چنين ادعاهايي شبيه به طنز و شوخي است.محمود علي‌زاده طباطبايي، وکيل متهم پرونده، در ابتداي ماه جاري عنوان مي‌کند: پرونده مهدي هاشمي از زماني کليد خورد که احمدي‌نژاد در مناظره معروف گفت بچه‌هاي هاشمي چه مي‌کنند؟ از‌‌ همان زمان به تمام دستگاه‌هاي اطلاعاتي خود اطلاع دادند بچه‌هاي هاشمي بايد يک کاري بکنند!

گرچه عليزاده اين روزها درباره هر پرونده امنيتي باز در قوه‌قضائيه اظهارنظر کرده و نيش و کنايه به اين دستگاه مي‌زند اما تند شدن شيب مواضع وي و اعضاي خانواده م.ه براي گذاشتن حکم حداقلي و يا حتي تبرئه در جيب آقازاده متهم حکايت از اين دارد که قرار است منطق "عفت مرعشي" براي بعد از حکم اجرا شود.اين منطق ۵ سال پيش يعني دقيقا روز انتخابات رياست جمهوري سال ۸۸ تئوريزه شد. «عفت مرعشي» تئوريسين اين منطق زماني که راي خود را به صندوق آرا مي‌انداخت از مردم خواست اگر اسم موسوي از صندوق‌ها بيرون نيامد آن‌ها به نشانه اعتراض به بيرون بيايند! همسر آقاي هاشمي رفسنجاني در عمل مردم را دعوت به آشوب پس از انتخابات کرد.گرچه کارشناسان سياسي معتقدند اين اظهارات ناشي از ذهن "غير" است اما در هر صورت مشخص شد رمز آشوب قرار بوده توسط مادر فائزه و مهدي هاشمي اعلام شود.

حالا با نزديک شدن به موعد مقرر يعني زمان اعلام حکم آقازاده متهم، اظهارات مشابه اين تئوري از زبان‌هاي مختلف در حال شنيده شدن است.

بار اصلي اين اظهارت را عليزاده، مهمترين وکيل م.ه بر عهده دارد. به بخشي از اظهارنظرهاي اخير او توجه کنيد:

- موکلم قطعا تبرئه مي‌شود.

- هيچ دليلي در پرونده مهدي هاشمي وجود ندارد؛ خود آنها (مسوولان قضايي) اقرار مي‌کنند که هيچ دليلي در پرونده نيست.

- اتهام ارتشا به مهدي هاشمي نيز کاملا دروغ است.

- تمام ادعاها مستند به اظهارات افراد بود و تمام پاسخ‌هاي ما مستند به سند رسمي است.

- دستشان خالي است (مخاطب وي قطعا غير از قوه‌قضائيه نيست).

- پرونده مهدي هاشمي مشکل اقتصادي ندارد.

- پرونده مهدي هاشمي از زماني کليد خورد که احمدي‌نژاد در مناظره معروف گفت بچه‌هاي هاشمي چه مي‌کنند؟ از‌‌ همان زمان به تمام دستگاه‌هاي اطلاعاتي خود اطلاع دادند بچه‌هاي هاشمي بايد يک کاري بکنند!

- مهدي هاشمي در حوزه سازه‌هاي دريايي و سازمان بهينه‌سازي اقدامات مفيد داشته است.

- آقاي هاشمي را نشانه رفته‌اند، بايد بگويم دعوا با آقاي هاشمي از آغاز انقلاب وجود داشته است.

- ما در انتظار حکم برائت از دادگاه هستيم.

- هجمه‌هاي گسترده‌اي عليه فرزند آقاي هاشمي وجود دارد، از برنامه‌هاي صداوسيما گرفته تا طومارهاي امضا شده در نماز جمعه و… همگي در پي هجمه به فرزند آقاي هاشمي و خود ايشان هستند.

- من معتقدم اين پرونده کاملا سياسي است.

- دليلي در پرونده مهدي هاشمي نيست.

- فشارهايي که از يک جناح و رسانه‌ها و برخي نمايندگان مطرح شده است را مي‌بينيم، البته ما ابزاري براي فشار به دستگاه قضايي نداريم چرا که ما نه رسانه‌اي داريم و نه صدا و سيما در اختيارمان است.

وکيل آقازاده متهم در حالي، طنزگونه کل پرونده موکلش را رفع اتهام مي‌کند و در جايگاه قاضي مي‌نشيند که پيش از اين نيز مادر متهم در اقدامي مشابه همان ساعات ابتدايي آغاز راي گيري انتخابات رياست جمهوري دوره دهم پيش‌بيني کرد که موسوي راي "بياورد"!

البته اين اظهارات آقاي عليزاده با نظرات اخير خواهر متهم تکميل شده است. فائزه هاشمي که خود اکنون داراي سوء سابقه بوده و بيش از ۶ ماه را در زندان گذرانده است در رابطه با پرونده م.ه مي‌گويد: پرونده مهدي هيچ چيزي ندارد!

فائزه هاشمي با بيان اينکه اصولگرايان در خصوص پرونده مهدي هاشمي دستشان خالي است، گفته: آن‌ها مي‌‌خواهند از طريق فشارهاي سياسي بر قاضي پرونده مهدي اثر بگذارند.

اين هتاکي‌ها و توهين‌ها نه تنها فشار بر دستگاه قضا را حکايتگري مي‌کند بلکه نشان مي‌دهد اين جماعت براي بعد از صدور حکم نيز برنامه دارند. در صورت صدور راي قاضي براي متهم، خانواده م.ه و وکلاي وي با تقسيم کاري از پيش انجام شده، قرار است:

- حکم را سياسي جلوه دهند

- حکم را ناشي از فشار اصولگرايان روايت کنند

- قوه‌قضائيه را زير فشار سنگين حملات رسانه‌اي قرار دهند

- وکلا به بررسي حقوقي پرونده پرداخته و حملات سنگين حقوقي و شبهه‌افکني را شروع کنند

- حکم رحيمي را به حاشيه ببرند تا فضاي انتقاد به حکم م.ه را فراهم کنند

- نظام را تهديد به افشاگري کرده و بگم بگم‌ها را راه بياندازند و...

به نظر نمي‌رسد دستگاه قضا اجازه دهد بيش از اين هتاکي‌ها و اهانت‌هاي اطرافيان و خانواده م.ه ادامه پيدا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها