کد خبر: ۳۰۲۴۱۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۲     ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش وبلاگستان پایگاه 598؛ وبلاگ گاه نویس در مطلبی نوشت:

برخلاف سنت هر سالۀ مقام معظم رهبری دام ظله العالی در کاشتن یک اصله درخت در 15 اسفند، امسال معظم له در این حرکت نمادین شرکت نداشتند؛ شاید پیام
عدم شرکت ایشان در مراسم 15 اسفند 93 نوعی اعتراض معظم له به کم کاری در زمینه فعالیتهای حفظ محیط زیست باشد که از مرور فرمایشات ایشان در زمینه محیط زیست نیز استفاده می‌شود:

ایشان در مراسم درختکاری سال 91 فرموده بودند: من گلایهای که باید بکنم از مجموع مسئولینِ مسئلهی درخت و درختکاری و جنگل و این چیزها، این است که ما اینجا دانه دانه درخت میکاریم، اما صدها صدها و هزارها هزارها درخت در جاهائی که نباید قطع شود، بیجهت قطع میشود؛ این خیلی اشکال بزرگی است که وجود دارد.

همچنین ایشان در مراسم سال گذشته (1392) خاطر نشان کردند: اینکه شما میگویید که نشستید و روی این مسئله برنامهریزی کردید، این خیلی خوب است؛ منتها باید در عمل بهطور محسوس این مشاهده بشود و انسان بداند که واقعاً یک کار اساسی دارد انجام میگیرد.

مقام معظم رهبری دام ظله العالی امروز (17 اسفند 93) در دیدارشان با مسئولان محیط زیست فرمودند: حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است ... مسئله محیط زیست، مسئله این دولت یا آن دولت، مسئله‌ی این شخص یا آن شخص و مسئله این جریان و یا آن جریان نیست بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن، همه دست به دست یکدیگر دهند.

امیدواریم مسئولین با پرهیز از هر نوع سیاسی‌کاری در این زمینه، تمام تلاش خود را برای حفظ محیط زیست و رفع معضلات زیست محیطی ـ از قبیل مشکل ریزگردها، خشک شدن دریاچه ارومیه و ... ـ و نیز تحقق منویات رهبری بکار گیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
یاور رهبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
۶
۰
تشکر از شما بابت نشر این مطلب
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها