کد خبر: ۳۰۲۸۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا/ در حالي که قهرماني آلمان در جام جهاني 2014 هنوز در خاطر هواداران فوتبال زنده است، رقابتهاي مقدماتي تورنمنت 2018 از فردا (سه شنبه) در آسيا آغاز مي شود و 12 تيم که پايين ترين رده را در آسيا دارند ، اولين مسابقات خود را در اولين مرحله آغاز مي کنند.
براي تيم هايي مثل بوتان کوچک که در جدول رده بندي فيفا در رده 209 و آخرين پله قرار دارد و هند که غول خفته فوتبال محسوب مي شود، ناکامي در اولين دور مقدماتي جام جهاني به معناي پايان آرزوي آنها براي چهار سال ديگر است. تاکنون هيچ يک از تيم هاي مرحله اول به جام جهاني راه نيافته اند.
برندگان اين دور از مسابقات به دور دوم مقدماتي جام جهاني در آسيا صعود مي کنند و با برخي از بهترين تيم هاي آسيايي رقابت خواهند کرد و به دور بعدي مقدماتي جام ملتهاي آسيا 2019 راه مي يابند.
هند شايد تحت بيشترين فشار باشد. ليگ برتر هند که از اکتبر تا دسامبر ادامه دارد، از نظر توجه رسانه ها و حضور تماشاگران موفقيت کسب کرده است، اما اگر تيم ملي هند در رده 171 فيفا نتواند نپال را شکست دهد، ضربه بزرگي به رشد اين ورزش در شبه قاره وارد مي شود.
استفان کنستانتين سرمربي تيم ملي هند براي دومين بار هدايت اين تيم را به عهده گرفته است.
وي گفت: شکست نپال کمک بزرگي به فوتبال هند مي کند و غرور تيم ملي را بازمي گرداند.
سرمربي هند که متولد لندن است گفت: ما توان بردن اين بازي را داريم. اما نپال نيز حريف سرسختي است.
جک استفانوفسکي سرمربي آمريکايي نپال نيز در آستانه اين مسابقه، نسبت به موفقيت تيم خود ابراز اطمينان کرد.
وي گفت: ما تمرينات خوبي داشته ايم و تمام بازيکنان کاملا آماده اند. هدف ما صعود به دور دوم است.
پاکستان رقابت دشواري در اولين دور مسابقات دارد. اين تيم در دوحه قطر به مصاف يمن مي رود. يمن به دليل نگراني هاي امنيتي در اين کشور بايد بازيهاي خانگي خود را در يک کشور بي طرف برگزار کند.
يمن در جام خليج فارس، با دو تساوي و يک باخت در رده سوم مرحله گروهي اين جام و بالاتر از بحرين قرار گرفت که بهترين عملکرد اين تيم در رقابتهاي منطقه اي محسوب مي شود.
پاکستان با سرمربيگري محمد شلمان ماه گذشته در ديدار مقابل افغانستان سه بر يک به پيروزي دست يافت. آنها اميدوارند به دور دوم صعود کنند.
کامبوج که لي تائه هون از کره جنوبي هدايت اين تيم را به عهده دارد، مقابل ماکائو بازي مي کند. آنها اميدوارند در مقايسه با تنها برد آنها در رقابتهاي چهار سال پيش عملکرد بهتري داشته باشند.
برونئي که به علت دخالت دولت در امور فدراسيون فوتبال اين کشور از طرف فيفا تعليق شده بود، اکنون مقابل تايوان به ميدان مي رود. در ساير ديدارها ، بوتان مقابل سريلانکا و مغولستان برابر تيمور شرقي بازي خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها