کد خبر: ۳۰۲۹۸۸
زمان انتشار: ۰۰:۰۹     ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کسی در کسوت مشاور رئیس‌جمهوری که حقوقدان است و سرهنگ نیست، قرار دارد باید حرف حقوقی بزند، گفت: مگر آقای ترکان مرکز اطلاعات رسمی کشور است که می‌خواهد سال آینده افشاگری کند؟
منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور مبنی بر جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات ۹۴ و اینکه سال آینده سال افشاگری است، اظهار داشت: کسی در کسوت مشاور رئیس‌جمهوری که حقوقدان است و سرهنگ نیست، قرار دارد باید حرف حقوقی بزند.
 
وی با طرح این سؤال که مگر آقای ترکان مرکز اطلاعات رسمی کشور است که می‌خواهد سال آینده افشاگری کند؟ گفت: آبروی مردم گران‌قیمت است بهترین روش و منطقی‌ترین و حقوقی‌ترین رفتار در این زمینه این است که تیم حقوقدان دولت اسناد و مدارکشان را به قوه قضاییه ارائه دهند و اغماضی هم در این زمینه انجام ندهند، مثلاً بگویند این پول کثیف مواد مخدر یا این پول کثیف رانت فلان در انتخابات توسط فلان کاندیدا استفاده شده است و قوه قضاییه نیز باید موظف باشد که این مسئله را پیگیری کند و تا زمانی که به نتیجه هم نرسیده آبروی کسی را نریزد.
 
حقیقت‌پور در ادامه تصریح کرد: چند وقت پیش گفتند ۱۷۰ نفر از نمایندگان از رحیمی معاون اول دولت دهم پول گرفتند در حالی که افرادی مانند آقای پزشکیان یا آقای حدادعادل قسم خوردند که اصلاً پولی از رحیمی دریافت نکردند.
 
وی بر همین اساس یادآور شد: این چه کاری است که ما همه شخصیت‌های این مملکت را فاسد و پول کثیف‌خور و رانت‌خوار نشان دهیم؛ پول کثیف بد است و برای همه هم بد است، هر کس از پول کثیف استفاده کند، دیگر نباید درباره گروه‌های سیاسی حتی صحبت کند باید با هر کسی که از پول‌های کثیف استفاده کرده، در هر جناحی هم که باشد برخورد شود.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تأکید کرد: پیشنهاد من به تیم حقوقدان آقای روحانی این است که هر چه سند و مدرک درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات ۹۴ دارند به قوه قضاییه تقدیم کنند و بدانند دادستان کل‌کشور فرد دینداری است و جناحی هم نیست، شاهد بودیم که با تخلفات رحیمی هم برخورد کردند.
 
حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است مشاور آقای رئیس‌جمهور جوّ جامعه را خراب نکند و هزینه مدیریت جامعه را بالا نبرد و بداند در شرایطی که در آستانه نهایی شدن توافق هسته‌ای هستیم، ملت محکم و استوار باید بتوانند از حقوق و عزت ملی خودش دفاع کنند، مشکلات اساسی مردم روی زمین است مانند بیکاری‌ها، گرانی‌ها، فقر و محرومیت‌ها، اگر هم مواردی که آقای ترکان گفته حقیقت داشته باشد باید از مجاری قانونی و قضایی خودش پیگیری شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها