کد خبر: ۳۰۳۰۰۵
زمان انتشار: ۰۸:۴۲     ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
۳۳ سال پیش در چنین روزی
شورای مدیریت جهاد دانشگاهی دانشگاه دختران اعلام کرد : چون نام متحدین برای دانشگاه دختران مصوب مقامات وزارت آموزش عالی نیست لذا نام الزهرا برای این دانشگاه پیشنهاد شده است.

رخدادهای 19 اسفند 1360

چکیده

  • آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در پیامی سالگرد انقلاب این کشور را به حافظ اسد رئیس جمهور سوریه تبریک و تهنیت گفتند .

 

  • کشور سوریه که سال ها است با ضدیت ها و توطئه های طیف گسترده امپریالیسم و صهیونیسم روبرو بوده همواره در صفوف مقدم حرکت ضد صهیونیستی ملت عرب قرار داشته است .

 

  • توطئه بمب گذاری یکی از دفاتر نخست وزیری کشف شد و عاملین آن دستگیر شدند.

 

  • بر اثر پرتاب یک بطری حاوی مواد آتش زا به داخل مغازه، یک پیرمرد حزب اللهی و 3 کودک بیگناه دچار سوختگی شدند.

 

  •  یک منبع نزدیک به وزارت دفاع هند اظهار داشت : پاکستان 18 سال پس از هند احتمالا در آستانه آزمایش انفجار یک بمب اتمی قرار گرفته است .

 

  • صدام در مصاحبه ای اعلام کرد فرانسه در مورد بازسازی مرکز تحقیقات هسته ای تموز که در حمله چندی پیش جنگنده های اسرائیلی منهدم شد به عراق قول همکاری داده است .

 

  • شورای مدیریت جهاد دانشگاهی دانشگاه دختران اعلام کرد : به جای نام متحدین برای دانشگاه دختران از دانشگاه ها و کلیه کسانی که با این دانشگاه مکاتبه دارند تقاضا می شود تا تصویب نام پیشنهادی الزهرا به عنوان دانشگاه دختران در مکاتبات خود به کار برند.

پیام تبریک آیت الله خامنه ای به رئیس جمهور سوریه

حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در پیامی سالگرد انقلاب این کشور را به حافظ اسد رئیس جمهور سوریه تبریک و تهنیت گفتند . در بخشی از این پیام آمده است : کشور سوریه که سال ها است با ضدیت ها و توطئه های طیف گسترده امپریالیسم و صهیونیسم روبرو بوده همواره در صفوف مقدم حرکت ضد صهیونیستی ملت عرب قرار داشته و شجاعانه از شرف انقلابی و ملی خویش دفاع کرده است .

ایشان افزودند : این بهترین موقعیت است تا دولت و ملت مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی ایران که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با امپریالیزم غارتگر آمریکا و عمال مرتجع آن در منطقه درگیر بوده پیمان خود را با خدا در جهت پشتیبانی همه جانبه از آرمان حق طلبانه و منصفانه شما در برابر رژیم اشغالگر فلسطین تجدید نماید .

در بخش دیگری از پیام آیت الله خامنه ای آمده است : ما اطمینان داریم که امت اسلامی علیرغم کارشکنی های عوامل ورشکسته قدرت های شیطانی سرانجام اتحاد شکوهمند اسلامی را شکل خواهد بخشید و آن گاه با قامتی افراشته و پشتوانه ای بسیار نیرومند در برابر همه دسیسه های استعماری و ارتجاعی خواهد ایستاد و طومار سیاه نفاق و دشمنی آنان را خواهند درید . (1)

توطئه بمب گذاری در دفتر نخست وزیری کشف شد

توطئه بمب گذاری یکی از دفاتر نخست وزیری کشف شد و عاملین آن دستگیر شدند. بر اساس گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران سپاه تهران پس از شناسایی یکی از منافقین موفق شدند وی را پس از یک درگیری مسلحانه همراه مقادیر زیادی اطلاعیه سیاسی نظامی سازمان متلاشی شده منافقین دستگیر کنند.

پاسداران پس از دستگیری منافق مزبور توفیق یافتند یکی دیگر از مراکز توطئه خرابکاری ضد انقلابیون را نیز شناسایی و کشف کنند. برپایه همین گزارش پاسداران پس از بازرسی و تحقیق از خانه تیمی کشف شده مقادیر زیادی اسناد و مدارک درون گروهی به همراه مقادیر کروکی و طرح بمب گذاری و انفجار از جمله طرح بمب گذاری و انفجار یکی از دفاتر وابسته به نخست وزیری و طرح ترور چند حزب اللهی را نیز کشف کنند.(2)

پاکستان در آستانه آزمایش بمب اتمی

خبرگزاری فرانسه از دهلی نو گزارش داد یک منبع نزدیک به وزارت دفاع هند اظهار داشت : پاکستان 18 سال پس از هند احتمالا در آستانه آزمایش انفجار یک بمب اتمی قرار گرفته است .  اعضای کمیسیون دفاع ملی پارلمان هند پس از تماشای یک فیلم 45 دقیقه ای تحت عنوان کوشش های پاکستان برای تولید یک بمب اتمی که پریشب نمایش داده شد اعلام داشتند که پاکستان دو سوم راهی را که به ساختن یک بمب اتمی منتهی می شود را طی کرده است . (3)

انفجار تروریستی منافقین یک پیرمرد و 3 کودک را زخمی کرد

بر اثر پرتاب یک بطری حاوی مواد آتش زا به داخل مغازه یک پیرمرد حزب اللهی و 3 کودک بیگناه دچار سوختگی شدند. بر اساس گزارش روابط عمومی سپاه منطقه ده کشور ساعت ده روز گذشته مهاجمین موتور سوار هنگام عبور از خیابان سینا یک بطری حاوی مواد آتش زا را به داخل یک مغازه خوار و بار فروشی متعلق به یک حزب اللهی پرتاب کردند که بر اثر انفجار آن مغازه دچار حریق شد و یک پیرمرد و سه کودک خردسال را که برای خرید به آن مغازه مراجعه کرده بودند دچار سوختگی شدند.

بر اساس همین گزارش مهاجمین موتور سوار پس از پرتاب بطری حاوی مواد آتش زا از محل حادثه گریختند و امت حزب الله با مشاهده حریق بلافاصله پیرمرد و کودکان خردسال را که از چند ناحیه دچار سوختگی شده بودند به بیمارستان انتقال دادند.(4)

خبر دیگر این که بعد از ظهر دیروز بمبی در داخل پارکینگ شرکت واحد کشف شد. سرهنگ نیک نژاد رئیس پلیس تهران در رابطه با کشف این بمب گفت : ساعت 5 بعد از ظهر دیروز تلفنی به ما اطلاع دادند که در داخل پارکینگ شرکت واحد میدان سپاه مواد مشکوکی مشاهده شده است ، ماموران خنثی سازی بمب به محل اعزام شدند و متوجه شدند بمبی در یک گالن پلاستیکی جاسازی شده است آن ها بمب را قبل از این که منفجر شود خنثی کردند.

یکی از مسئولین خنثی سازی بمب در مورد نوع بمب کشف شده گفت : این بمب متشکل از 120 شاخه دینامیت و سه بسته تی ان تی بود که این دینامیت ها را به خاطر این که بمب قدرت تخریبی بیشتری داشته باشد از شکل اولیه خارج نموده بودند . عاملان این بمب گذاری سپس مواد منفجره را در 12 کیسه جاسازی کرده و همه را در گالنی پلاستیکی و قابل انعطاف جای داده بودند.(5)

اعلام آمادگی آمریکا و فرانسه برای فروش تجهیزات نظامی به عراق

پس از بازگشت میتران رئیس جمهور فرانسه از سفر به سرزمین های اشغالی صدام در مصاحبه ای اعلام کرد فرانسه در مورد بازسازی مرکز تحقیقات هسته ای تموز که در حمله چندی پیش جنگنده های اسرائیلی منهدم شد به عراق قول همکاری داده است .

قول کمک فرانسه به رژیم عراق در حالی است که میتران در پی حمایت های دولتش از رژیم غاصب صهیونیستی طی سفر خود به فلسطین اشغالی نیز اعلام کرد که فرانسه تجهیزات نظامی نیز به اسرائیل خواهد فروخت.

وزیر امور خارجه اسرائیل نیز در این راستا گفت : میتران در سفر اخیر خود  در جریان مذاکرات از امکان فروش راکتورهای هسته ای به اسرائیل سخن گفته است .  از سوی دیگر دولت آمریکا نیز کمک های نظامی خود را از طریق یک کشور ثالث در اختیار صدام قرار خواهد داد . (6)

دانشگاه دخترانه متحدین به الزهرا تغییر نام یافت

شورای مدیریت جهاد دانشگاهی دانشگاه دختران اعلام کرد : چون نام متحدین برای دانشگاه دختران مصوب مقامات وزارت آموزش عالی نیست لذا از دانشگاه ها و کلیه کسانی که با این دانشگاه مکاتبه دارند تقاضا می شود تا تصویب نام پیشنهادی الزهرا به عنوان دانشگاه دختران در مکاتبات خود به کار برند. (7)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 19 اسفند 1360 ، صفحه 1
2- کیهان ، 19 اسفند 1360 ، صفحه 2
3- اطلاعات ، 19 اسفند 1360 ، صفحه 16
4- اطلاعات ، 19 اسفند 1360 ، صفحه 15
5- اطلاعات ، 19 اسفند 1360 ، صفحه 13
6- کیهان ، 19 اسفند 1360 ، صفحه 16
7- کیهان ، 19 اسفند 1360 ، صفحه 2

پژوهشگر :‌ سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها