کد خبر: ۳۰۴۱۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس/ نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وقايع اخير در اين شهر گفت: فعالان رسانه‌اي نبايد اجازه دهند افرادي که خود منشأ ناآرامي‌ها و اغتشاشات در زمان فتنه 88 بوده‌اند از اين وقايع براي تطهير خود استفاده کنند.

به گزارش دفتر نماينده مردم اين شهر در مجلس شوراي اسلامي، جعفر قادري با اشاره به وقايع اخير در شيراز اظهار داشت: حمله به آقاي مطهري نه جاي دفاع دارد که کسي بخواهد از آن دفاع کند و نه پذيرفتني است که کسي بخواهد از اين موضوع براي اهداف خطي و جناحي خود بهره گرفته و از اين اتفاق با هدف حمله به طيف سياسي مخالف خود استفاده کند.

وي افزود: به همين اندازه که اين اقدام قابل دفاع نيست، بي‌توجهي تشکل دعوت‌کننده و متصديان برنامه در دانشگاه شيراز به‌حکم شوراي تأمين مبني بر لغو مراسم نيز قابليت دفاع ندارد.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: اگر تشکل دعوت‌کننده هدفش کمک به توسعه فضاي نقد و بالا بردن بينش دانشجويان بود، برنامه را در قالب يک مناظره تدارک مي‌ديد و از يک فرد مخالف مطهري نيز دعوت مي‌کرد، در اين صورت احتمال وقوع هر حادثه‌اي در دانشگاه و در خارج از دانشگاه به حداقل مي‌رسيد و خوراک تبليغي براي مخالفان رشد و توسعه فارس فراهم نمي‌شد.

قادري گفت: برخي جريان‌هاي تند سياسي که نقطه‌نظرات و ديدگاه‌هاي آنان در عزل و نصب‌هاي فارس به‌صورت صددرصد تأمين نشده است و به دنبال رشد و توسعه اين استان نيستند، با طراحي سناريوهاي اين‌چنيني و دامن زدن به درگيري‌ها و دوقطبي کردن فضاي سياسي در فارس سعي دارند از اين فضاي گل‌آلود ماهي مقصود خود را بگيرند.

وي ادامه داد: حتي اگر فضاي بيرون از دانشگاه نيز کنترل شود با مواضع ساختارشکنانه‌اي که برخي از مدعوين و سخنرانان دارند وقوع چنين اتفاقاتي در محل سخنراني‌ها دور از ذهن نيست و هنگامي که برخي سخنان به‌گونه‌اي تند است که در محيط‌هايي مانند مجلس نيز با واکنش مواجه مي‌شود، نبايد انتظار داشته باشيم که در محيط‌هاي مملو از احساسات با واکنش مواجه نشود و در اين‌گونه موارد اگر برنامه‌ها در قالب مناظره تدارک ديده شود، آسيب‌ها به حداقل خواهد رسيد.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: اينکه شوراي تأمين با رودربايستي و مکاتبه بخواهد از خودش سلب مسئوليت کرده و عواقب درون و بيرون از محيط‌هاي سخنراني را متوجه دعوت‌کنندگان و برگزارکنندگان کند، مشکلي را حل نمي‌کند و انتظار مي‌رود در اين‌گونه موارد به استناد جايگاه برتر و بالاتري که دارد و بايد پاسخگوي هر مشکل امنيتي در استان باشد، يا بايد راسا نسبت به لغو برنامه‌ها اقدام و يا خودش مسئوليت امنيت برنامه‌ها را لااقل بيرون از محيط‌هاي سخنراني را بپذيرد.

قادري تصريح کرد: فعالان رسانه‌اي نبايد اجازه دهند افرادي که خود منشأ ناآرامي‌ها و اغتشاشات در زمان فتنه 88 بوده‌اند و کارهاي خشن و براندازانه آنان از ذهن و خاطره مردم پاک نشده است، از اين حوادث و وقايع براي تطهير خود استفاده کرده و بخواهند وجهه و اعتبار مخالفان خود و حتي کليت نظام را زير سؤال ببرند.

وي بيان کرد: اصرار برخي از جريان‌هاي سياسي براي ايجاد التهاب در اين استان براي چيست؟ جرياناتي که خودشان بيشترين انتقاد را نسبت به عقب‌افتادگي فارس مطرح مي‌کنند، چرا با دامن زدن به اين مسائل سياسي سعي در انحراف افکار و اذهان از مشکلات مردم به سمت مسائل حاشيه‌اي دارند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها