کد خبر: ۳۰۴۱۹۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
عضو کميسيون امنيت ملي:
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، با انتقاد از موضع گيري هاي يونسي گفت: ايران علاقه اي به کشورگشايي ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، محمد حسن آصفري با اشاره به نوع حضور ايران در عراق گفت: کمک ايران به عراق راهبردي است و هر دو دولت خواستار توسعه روابط در زمينه هاي مختلف هستند.

نماينده مردم اراک در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ارتباط ايران و عراق بر پايه برادري و دوستي تعريف شده است و اين نگاه به دليل مشترکات بسيار ميان دو کشور است. ملت ايران و عراق علاقه مند هستند سطح روابط تجاري و فرهنگي خود را افزايش دهند.

وي با اشاره به برخي اظهارات درباره نوع تعامل و تسلط ايران بر حکومت عراق گفت: بي شک آن ها که چنين مواضعي را مطرح مي کنند دنبال اختلاف افکني ميان دو کشور و دو ملت هستند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهارات يونسي مبني بر اينکه عراق نه تنها حوزه تمدني است بلکه هويت، مرکز و پايتخت‌ ماست، گفت: مسائلي را که يونسي مطرح کرد نپخته، نسنجيده و اختلاف افکن بوده و خلاف منافع ملي کشورمان است.

آصفري ادامه داد: وي حق نداشته اين مسائل را مطرح کند و اين وظيفه رئيس جمهور است که درباره چنين اظهاراتي به مشاوران خود تذکر جدي بدهد.

نماينده مردم اراک در مجلس شوراي اسلامي افزود: جمهوري اسلامي ايران به جهان نشان داده که علاقه اي به کشورگشايي ندارد و تنها و تنها خواستار برقراري ثبات در منطقه است، لذا بايد جلوي اين گونه اظهارات حساب شده يا احساسي را گرفت و اجازه نداد اين گونه مسائل طرح شود.

وي با بيان اينکه طرح اين موضوعات مي تواند روابط دو کشور را با چالش جدي رو به رو سازد، تصريح کرد: در شرايط فعلي منطقه اتفاقا نياز است که بسيار حساب شده تر سخن گفت و لذا با توجه به نوع مسائل بيان شده از سوي يونسي و چالشي که اين مسئله ايجاد کرده، شوراي امنيت ملي بايد حتما تذکرات لازم را با وي بدهد.

آصفري با بيان اين مطلب که خود يونسي نيز بايد نسبت به اين اظهارات توضيحات لازم را بدهد و عذرخواهي کند، افزود: بيان اين مسائل آن هم در لباس مشاور رئيس جمهور بسيار نامناسب است و يونسي بايد درباره اين موضوعات و حواشي آن توضيح دهد.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در خاتمه گفت: ضروري است که روحاني با يونسي برخورد جدي داشته باشد و حتي مي تواند به دليل حساسيت مسئله وي را عزل کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها