کد خبر: ۳۰۴۲۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
یک منبع آگاه در گفت و گو با سراج24 ضمن اشاره به سخنان تفرقه افکنانه یونسی در سلسله کنفرانسهای هویت ایرانی «ایران، ملیت، تاریخ و فرهنگ» گفت: علی یونسی با توجه به سوابق امنیتی اش بعید است که ندانسته اظهاراتی را بیان کند که اینچنین بازتاب های منطقه ای و ضد ایرانی داشته باشد.

وی گفت:سخنان یونسی در مورد کشورهای منطقه و ایران و .... به نوعی تکرار همان سخنان مکتبت ایرانی است که توسط جریان انحرافی در دولت گذشته مطرح می شد و این موضوع نشان می دهد که خاستگاه جریان انحرافی و این سخنان یونسی هر دو از یک مکتب فکری می باشد. مکتب فکری که که در آن جبهه ملی و برخی جریانات مدعی ملی گرایی حضور و نفوذ زیادی دارند.

این منبع آگاه افزود:ریچارد فرای جاسوس کهنه کار انگلیسی که اخیرا فوت کرده است بعنوان نظریه پرداز مکتب ایرانی در جریان انحرافی مطرح بود و با هدف و کاملا حرفه ای حتی در سنین پیری پروژه های سرویس امنیتی انگلستان در ایران را  اجرا می کرد. حال امروز با توجه به حضور قدرتمند ایران در منطقه و کمک به برخی کشورهای عربی نظیر یمن،عراق و...برخی سرویس های امنیتی غربی به شدت دنبال پروژه ایران هراسی و ایجاد پروژه عرب – عجم هستند با نفوذی که از گذشته در برخی جریانات مدعی ملی گرایی داشتند ارتباط این جریانات با برخی مسئولین ،عملا مسئولین جمهوری اسلامی را در مسیری قرار می دهند که با برخی اظهارات به پیاده کننده اوامر این سرویس ها در منطقه تبدیل شوند.

وی گفت:آقای یونسی مدت ها وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بوده است و احتمالا باید با موارد تهدید کننده امنیت ملی به خوبی آشنا باشد . حال سوالی که پیش می آید این است که چرا ایشان این سخنان را که به نظر من کاملا هدفمند و بازی در پازل آمریکایی است را بیان کرده است؟

این منبع آگاه تصرح کرد: به نظر می رسد نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی در منطقه،غرب را به شدت به هراس انداخته است  و از سوی دیگر سرویس های امنیتی دشمن بویژه سیا ،موساد و mi6  پس از شکست های پی در پی و شکست ائتلاف موسوم به ضد داعش به شدت دنبال اجرای طرح ایران هراسی خود در منطقه و کاهش اساسی نفوذ ایران هستند در همین راستا برخی جریانات داخلی که عملا مزدوری شان برای سرویس های غربی از قبل ثابت شده است و خود آقای یونسی هم می دانند به جاده صاف کن این پروژه تبدیل شده اند و با نفوذ در بین برخی نزدیکان مسئولین آنها را وادار به چنین موضع گیری هایی می کنند.

وی در پایان گفت:به نظرمی رسد آقای یونسی باید خودشان پیشدستانه به نشانه عذرخواهی از ملت ایران و عراق استعفا دهند و در غیر این صورت با توجه به مشی اعتدالی دولت تدبیر و امید و دوری این دولت از برخی اظهارات تند و ساختارشکنانه ، یونسی توسط روحانی به صورت رسمی برکنار شود تا ضربه ای که به امنیت ملی خورده تا حدی جبران شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها