کد خبر: ۳۰۵۰۶۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
ايرنا/ در حاليکه برخي منابع خبري از آماده سازي گروه تروريستي تکفيري داعش براي حمله به مناطقي در شرق لبنان با شروع فصل بهار خبر مي دهند، منابع نزديک به حزب الله لبنان تاکيد کرده اند که داعش انتقال عناصرش را به الرقه سوريه و موصل عراق شروع کرده است.

پايگاه خبري شبکه المنار لبنان ديروز اعلام کرد: گروه تروريستي تکفيري داعش درصدد انتقال 70 درصد ازعناصر مسلح و تجهيزات خود از بلندي هاي شهرک عرسال درشرق لبنان و نزديک مرزهاي سوريه به موصل عراق است.
المنار به نقل از اطلاعات تبادل شده بين فعالان نوشت:داعش تلاش مي کند تا 70 درصد عناصر و تجهيزات خود را از بلندي هاي عرسال لبنان به منطقه القلمون در ريف دمشق سوريه منتقل کند تا آنها را به شهر موصل عراق بفرستد.
ارتش عراق و نيروهاي الحشد الشعبي در روزهاي گذشته شکست هاي سنگيني را بر گروه تروريستي تکفيري داعش وارد کرده و برخي مناطق اشغال شده توسط اين گروه را آزاد کرده اند.
ناظران تاکيد کرده اند که با گسترش حملات موفقيت آميز ارتش عراق و الحشد الشعبي، عرصه بر گروه تروريستي تکفيري داعش تنگ شده است.
درهمين حال پايگاه اينترنتي روزنامه لبناني النهار به نقل از محمد ياغي مسئول منطقه بقاع حزب الله اعلام کرد که عناصر مسلح داعش از مناطقي در ارتفاعات شرقي عقب نشيني و در تاريکي شب به منطقه الرقه سوريه فرستاده شده اند.
النهار به نقل از سخنان محمد ياغي در نشست سالانه روساي شهرداري هاي استان هاي بعلبک هرمل و زحله افزود: داعش به اين باور رسيده است که اگرتکريت سقوط کند،نيروهاي ارتش و الحشد الشعبي عراق موصل و ديگر مناطق را پس خواهند گرفت و تومار خلافت جعلي ابوبکر البغدادي را براي ابد درهم خواهند پيچيد.
محمد ياغي با بيان اينکه داعش عناصرش را به الرقه و موصل اعزام کرده تا شايدبتواند از اين دو پايگاه خود حمايت کند، اظهارداشت: با پاکسازي عراق از وجود داعش، براي اين گروه تروريستي تکفيري تنها شهر الرقه سوريه باقي مي ماند که بزودي آن هم آزاد خواهد شد.
وي تاکيد کرد که حزب الله لبنان، گروه هاي تروريستي تکفيري و رژِيم صهيونيستي را دو روي يک سکه مي داند و با هردو آنها مبارزه مي کند و اجازه نمي دهد به اهداف شومشان دست يابند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها