کد خبر: ۳۰۵۱۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۰۳ فروردين ۱۳۹۴
گزارش پایگاه ۵۹۸ از فراز و فرود رسانه ملی در سال ۹۳:
در همین مدت چند ماهه سرافراز نشان داده که برای تغییر رویکرد و شتاب بخشیدن به رسانه ملی اهل ریسک است و حاضر است چابک سازی سازمان را با کوچک تر کردن بخش ها و تغییر و حذف نیروهای ناکارآمد انجام دهد/ افق شبکه ای استراتژیک که بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی شکل گرفته است و آغاز حرکتی نوین بود.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، با نامگذاری سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ، پیش بینی می‌شد که امر مغفول مانده فرهنگ بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد اما آنچه که می‌توان به وضوح مشاهده کرد عدم توجه و تغییر رویکرد در این بخش مهم و تاثیرگذار بود؛ به گونه‌ای که در سال 93 نه تنها از لحاظ فرهنگی اقدام قابل قبول و مهمی رخ نداد بلکه با کاهش بودجه‌ها و سوء مدیریت های همیشگی، عملا فعالیت‌های فرهنگی به حاشیه رانده شد.

رادیو و تلویزیون

تغییرات مدیریتی در رسانه ملی از مهم ترین اتفاقات فرهنگی سال 93 بود. سالی که از ابتدای آن اسامی مختلفی برای ریاست سازمان مطرح می شد و هر سلیقه ی سیاسی در مطرح کردن نامی برآمده بود. آخر سر هم یکی از کسانی که همواره نامش در بین نامزدهای ریاست بر رسانه ملی به چشم می خورد با حکم رهبر معظم انقلاب جایگزین ضرغامی شد و محمد سرافراز بر کرسی ریاست سازمان صدا و سیما نشست.

انتخاب سرافراز از اتفاق های خوب سال بود که هر طیفی با هر سلیقه ای از آن راضی به نظر می رسیدند. مدیری که کارنامه موفقش در معاونت برون مرزی صدا و سیما و رفتارهای حرفه ایش امید روزهای خوبی برای رسانه ای بود.

در همین مدت چند ماهه سرافراز نشان داده که برای تغییر رویکرد و شتاب بخشیدن به رسانه ملی اهل ریسک است و حاضر است چابک سازی سازمان را با کوچک تر کردن بخش ها و تغییر و حذف نیروهای ناکارآمد انجام دهد. عملی که بی گمان به هزینه ی مخالف تراشی و رو در رو قرار گرفتن با انبوهی از افرادی که تا دیروز جایگاهی مناسبی در سازمان داشتند بیانجامد.

حذف پست های مدیریتی، ادغام شبکه ها، حذف گروه های مختلف، رو آوردن به مدیران سابق و با کارنامه درخشان که در این سال ها از رسانه ملی دور ماندند، صراحت بیشتر، تعامل بی واسطه مدیران جدید با هنرمندان و... از اتفاقات خوب دوران مدیریتی سرافراز بوده است.

از اتفاق های مهم دیگر سازمان آغاز به کار و بعدها سراسری شدن شبکه افق سیما بود. شبکه ای استراتژیک که بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی شکل گرفته است و آغاز حرکتی نوین بود. شبکه ای مژده ی تاسیسش سال ها دغدغه داران فرهنگ انقلاب اسلامی را چشم به راه گذاشته بود و امید آنکه این شبکه در همان مسیری حرکت کند و به آنجایی برود که می باید.

* محمد غفاری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۰۷:۴۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
۰
۰
خدا قوت به همه سربازان جهادی جبهه جنگ نرم .یا علی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها