کد خبر: ۳۰۶۱۶۵
زمان انتشار: ۱۹:۱۱     ۰۷ فروردين ۱۳۹۴
شماری از نیروهای ویژه ارتش پاکستان سه روز قبل از آغاز تجاوز عربستان به یمن، در پوشش شرکت در رزمایش مشترک دو کشور وارد طائف عربستان شدند.

به گزارش پایگاه 598، روز دوشنبه گذشته جمعی از نیروهای یگان ویژه ارتش پاکستان وارد عربستان شدند و رسانه‌های سعودی مدعی شدند که این نیروها برای رزمایش مشترک دو کشور وارد این کشور شده‌اند.

خبرگزاری عربستان سعودی و دیگر رسانه‌های  عربستانی گزارش کردند که پنجمین مرحله یا پنجمین رزمایش مشترک «صمصام» عربستان و پاکستان از ابتدای هفته آینده در طائف عربستان برگزار می‌شود اما اکنون ارتش عربستان با تمام قوا در حال حمله هوایی به یمن است.

یگان‌های ویژه ارتش پاکستان روز دوشنبه (3 فروردین) وارد فرودگاه منطقه‌ای «طائف» در عربستان شدند و طبق گفته منابع سعودی، قرار بود این رزمایش ابتدای هفته آینده در مرکز جنگ کوهستانی ملک سلمان در منطقه شمرخ در شمال منطقه الباحه برگزار شود.

هدف این رزمایش، جنگ در محیط صعب‌العبور کوهستانی و جنگ غیرکلاسیک اعلام شده بود که قرار بود نیروی هوایی سلطنتی عربستان و هواپیماهای نیروی زمینی و یگان‌هایی از گارد مرزی در آن شرکت کنند.

ورود نیروهای پاکستانی به عربستان، یادآور ورود نیروهای پاکستانی به بحرین برای مقابله با مردم معرتض این کشور است که از فوریه سال 2011 حرکت اعتراضی خود را ادامه داده‌اند.

 

عربستان با اعزام نیروی نظامی به بحرین که بخشی از آنان هویت پاکستانی داشتند، تحت پوشش نیروهای موسوم به سپر جزیره، اعتراضات مردمی در بحرین را سرکوب کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها